Opus Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Hallo. Motoren er i det siste blitt jævlig tungstartet, og den starter pussig nok somregel etter en stund når jeg slipper nøkkelen tilbake til "on". :rolleyes: ikke før. Motoren smeller også i potta når den ligger på +- 2000 rpm når jeg bremser på motoren. Er Tenningsboksen(FEI) gåen, eller hva annet kan det være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 sjekket tenning og CO%? Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 sjekket plugger,tenningskabler, fordeler lokk, tenningsmodul, hallgiver, tennspole? Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet September 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Sitat Originally posted by trra sjekket plugger,tenningskabler, fordeler lokk, tenningsmodul, hallgiver, tennspole? Jepp, - tennboksen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 PÅ spjeldhuset sitter det en liten bryter som skal betjenes når gassen slippes helt. En liten fjær sørger for at denne trykkes inn. Den fjæra røyk på min 16V, med det resultatet at bilen ble slik som du beskriver. Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet September 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Sitat Originally posted by Vegard PÅ spjeldhuset sitter det en liten bryter som skal betjenes når gassen slippes helt. En liten fjær sørger for at denne trykkes inn. Den fjæra røyk på min 16V, med det resultatet at bilen ble slik som du beskriver. Bryteren funker, men skal den kople inn hver gang man slipper gassen, eller kun når motoren er kald? Er en viss klaring på mekanismen der som gjør det slik at hvis jeg bånner gassen får ikke bryteren kontakt etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Når du slipper gassen blir bryteren aktivert og justerer bensintilførselen. Dette gir rolig tomgang ved alle motortemperaturer. Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet September 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Ok, så mao skal det ikke være slakk/klaring i mekanismen til spjellet? Som sagt når jeg bånner gassen dras mekanismen litt ekstra slik at den mister kontakten med bryteren. Det skal den altså ikke gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Sitat Originally posted by Opus Ok, så mao skal det ikke være slakk/klaring i mekanismen til spjellet? Som sagt når jeg bånner gassen dras mekanismen litt ekstra slik at den mister kontakten med bryteren. Det skal den altså ikke gjøre? Jo, da det skal være slakk. Den der ser bra ut. Da kan du se bort fra dette alternativet. Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet September 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Hehe, jeg har trykka den inn her. Var snakk om 1/10mm jeg måtte trykke før bryteren sa "klikk". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Hvis den ikke går tibake av seg selv så kan fjøra på undersiden være feilmontert. Den må sentreres under monteringen slik at den ikke klemmer på skiva på undersiden, men ligger på utsiden av denne. Du merker fort om det går lett eller litt tregt. Du har rent luftfilter vel? Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet September 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Luftfilteret er 1 uke gammelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Oppstod det da du hadde skiftet filteret? Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet September 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Nei, har vært slik etter at jeg overhalet motoren(nye lagre, fjærer og reg.reim). Motoren er litt treg på starteren, sikkert pga. nye lagre pluss at jeg misstenker at reg.reima ble litt _vel_ stram. Høres litt ut som en turbomotor. hehe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet September 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Bryteren var problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg