Gå til innhold

Spørsmål angående turbo

Ranger emnet


Escorteren

Anbefalte innlegg

Jeg har en t25 turbo med både vannkjøling og oljekjøling, men jeg er ikke sikker på hvilket av røra jeg skal koble til vann og hvilket jeg skal koble olje til, det er et sett med tilkoblinger (trolig tur/retur) som har tilkoblinger i messing eller noe, og et annet sett som har en større dimensjon på tilkoblings hulla men uten noen form for hals bare gjenger rett i godset på turboen.

 

En ting til er det actuator staget, har prøvd og skru på det og forandre trykket wastegaten skal sleppe på men når jeg skrur på det så kjennest det ikke ut som at den slipper lettere, skal bruke lambda sensoren min til å kjøre inn turboen med så jeg må ha fjøra til å slippe ved ca 0.1 - 0.2 bar til å begynne med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Escorteren

Jeg har en t25 turbo med både vannkjøling og oljekjøling, men jeg er ikke sikker på hvilket av røra jeg skal koble til vann og hvilket jeg skal koble olje til, det er et sett med tilkoblinger (trolig tur/retur) som har tilkoblinger i messing eller noe, og et annet sett som har en større dimensjon på tilkoblings hulla men uten noen form for hals bare gjenger rett i godset på turboen.

 

Er turboen brukt før så er det jo bare å se etter om det er olje eller vannsøl..

 

Originally posted by Escorteren

En ting til er det actuator staget, har prøvd og skru på det og forandre trykket wastegaten skal sleppe på men når jeg skrur på det så kjennest det ikke ut som at den slipper lettere,

[/Quote]

Ta av trykkslangen til trykkklokken..

 

Originally posted by Escorteren

skal bruke lambda sensoren min til å kjøre inn turboen med

Hæh? Hva er det du skal gjøre med lambdasonden din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turboen her helt ny og ikke montert enda, jeg skal bruke lambda og sjekke hvor lenge orginal innsprut klarer å levere nok bensin til turbo trykket, når jeg ser at blandingen blir mager kan jeg ikke øke turbo trykket lengre, så kan jeg eventuelt montere tilleggs sprut som tar over der fra

 

 

så jeg kan ikke fjerne trykk rør fra actuatoren for den er jo ikke montert

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=48624

 

turboen er lik den som er på bildet her der ser du de tilkoblingene til olje og vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår