El_diablo Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Jeg skal se på en 88 modell Mitsubishi Galant Gti. Den har et system hvor en kan heve og senke bilen 70mm. Er det noen som vet hvordan systemet i galenten er? Jeg er litt redd for å kjøpe så gammel bil hvis det systemet skal ta kvelden. Det jeg lurer på er om systemet er isolert for seg selv, slik at hvis det ryker så kan bare er fjørene låst i samme posisjon. Altså en kan kjøre helt fint og vanlig. Eller om det er i selve fjørene, slik at de må byttes. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 HVA!! finnes det noen sånne i Norge?? Det tror jeg er uhyggelig skjelden, selv i Sverige har jeg til gode å se en eneste slik til salgs. Ifølge instruksjonsboka benytter systemet luft for avfjæring. er (med tanke på at det er en '88) et meget avansert system. Med Sport/auto og Soft hardhetsgrad, hvor elektronikken bla senker bilen når du kjører fortere enn 120 kmt hvor mye skal du gi for den, da?? har den 4x4?? :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet September 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 den har fwd, han skal ha 38.500 bare gått 149.000. Er en pensjonist som har eid bilen også. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Fant den ;) Sjekk for rust, på støtdempertårn foran og bak (vil nesten garantere at det er rust der) og kanalene (under sideskjørtene) på min '88 GTi delebil kunne jeg plukke av det ene sideskjørtet uten å skru.. for den prisen bør den være strøken! :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet September 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Originally posted by Jafo Fant den ;) Sjekk for rust, på støtdempertårn foran og bak (vil nesten garantere at det er rust der) og kanalene (under sideskjørtene) på min '88 GTi delebil kunne jeg plukke av det ene sideskjørtet uten å skru.. for den prisen bør den være strøken! :) i følge eieren så har den 0 rust, fikk ikke anmerkning på det på Naftesten heller. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Med tanke på at begge forskjermene er byttet (eller hvertfall ommlakkert, sansynligvis pga rust) så "kan ikke den bilen være rustfri".. hvis den da ikke er reparert på andre steder enn forskjermene også (eller meget bra antirustbehandlet). Bank på skruene til sideskjørtene og krabb rundt tårnene bak, er den OK der også, er den nok OK :) og sansynligvis verd pengene... Aner ikke prisen på fjæringa men er nok dyrt... :) ahh, btw, deleGTien min var en '89 med 220' på telleren.. Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet September 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Er svært skeptisk til å kjøpe bilen nå. Foreldrene mine sier nei, naboen min og magefølelsen min er ikke helt god... Men, det er jo artig å bare prøve også da. Hvor mye drikker en slik bil? hvor mye er vanligvis en slik bil verdt? Hvis jeg skal prute og jeg skulle ta steget... Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Kan forstå det.. 40 lapper for en 16 år gammel bil er mye, men husk at GTien er sjelden i Norge, luftfjæring er sjeldent på "verdensbasis" ;) Postet annonsen på Mitsu forumet :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet September 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Men, hvor mye drikker bilen din på milen? Er litt greit å vite også... Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Tallene for fwd er i følge boka 0.79 på blandet kjøring, og under literen selv i byen. men seff, bruker du alle de 146 hestene, så trenger de jo litt mat ;) 4x4 bruker noe mere, er permanent 4x4, ikke noe elektronisk fjas ;) (+ 20% ughhh) GTi'en bruker faktisk mindre bensin enn GLSi'en på blandet og langkjøring (GLSi har 2.0 8v med 109 hk) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 uhm, ser foresten nå at den bilen ikke har sideskjørt.. hehe, så da kan det ikke være rust under dem ;) Stylinga på den er samme som på GLSi. :o Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet September 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 Hey, hey.... Kommer akkurat fra prøvekjøring og besiktelse nå... Må si at inntrykket var at bilen var helt strøken. Det er bare en eier på bilen siden ny og han er 64 år gammel nå. Alle servicer er fulgt, alt av slitedeler er byttet. Til og med det svindyre luftfjærsystemet for 3 år siden. (Kostet 24.000 bare i deler). Foringer og hjulager er byttet. Det eneste som ikke virker er lyktespylerene foran... Ellers var alt helt på stell. Dekkene var bra både på vinter og sommer... Orginale sports alu på sommeren. Bilen var en drøm å kjøre. Rått drag fra bunn og opp. Torde ikke å dra den helt ut men rødmerkingen stoppet på 9000. Kraftige bremser og du kjente hvordan fjærsystemet hele tiden jobbet for å stabilisere bilen. Du kan velge mellom harhetsgrad sport, komfort og auto. Du kan også justere høtyden mellom, lav, normal og høy. Justeres totalt 70 mm. Er det noe å tvile på? Nei, nå er den min... Har kjøpt den... :D Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 få opp litt bilder av vidunderet nå ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 her er annonsen, noen bilder der: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=546133 Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg