Gå til innhold

El. justerbare fjører?

Ranger emnet


El_diablo

Anbefalte innlegg

Jeg skal se på en 88 modell Mitsubishi Galant Gti. Den har et system hvor en kan heve og senke bilen 70mm. Er det noen som vet hvordan systemet i galenten er? Jeg er litt redd for å kjøpe så gammel bil hvis det systemet skal ta kvelden. Det jeg lurer på er om systemet er isolert for seg selv, slik at hvis det ryker så kan bare er fjørene låst i samme posisjon. Altså en kan kjøre helt fint og vanlig. Eller om det er i selve fjørene, slik at de må byttes.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA!! finnes det noen sånne i Norge??

 

Det tror jeg er uhyggelig skjelden, selv i Sverige har jeg til gode å se en eneste slik til salgs.

 

Ifølge instruksjonsboka benytter systemet luft for avfjæring.

er (med tanke på at det er en '88) et meget avansert system.

Med Sport/auto og Soft hardhetsgrad, hvor elektronikken bla senker bilen når du kjører fortere enn 120 kmt

 

hvor mye skal du gi for den, da??

har den 4x4??

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jafo

Fant den ;)

 

Sjekk for rust, på støtdempertårn foran og bak (vil nesten garantere at det er rust der) og kanalene (under sideskjørtene)

på min '88 GTi delebil kunne jeg plukke av det ene sideskjørtet uten å skru..

 

for den prisen bør den være strøken!

 

:)

 

i følge eieren så har den 0 rust, fikk ikke anmerkning på det på Naftesten heller.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at begge forskjermene er byttet (eller hvertfall ommlakkert, sansynligvis pga rust) så "kan ikke den bilen være rustfri".. hvis den da ikke er reparert på andre steder enn forskjermene også (eller meget bra antirustbehandlet).

 

Bank på skruene til sideskjørtene og krabb rundt tårnene bak, er den OK der også, er den nok OK :)

og sansynligvis verd pengene...

 

Aner ikke prisen på fjæringa men er nok dyrt...

 

:)

 

ahh, btw, deleGTien min var en '89 med 220' på telleren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallene for fwd er i følge boka 0.79 på blandet kjøring, og under literen selv i byen.

 

men seff, bruker du alle de 146 hestene, så trenger de jo litt mat ;)

4x4 bruker noe mere, er permanent 4x4, ikke noe elektronisk fjas ;) (+ 20% ughhh)

 

GTi'en bruker faktisk mindre bensin enn GLSi'en på blandet og langkjøring (GLSi har 2.0 8v med 109 hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, hey.... Kommer akkurat fra prøvekjøring og besiktelse nå... Må si at inntrykket var at bilen var helt strøken. Det er bare en eier på bilen siden ny og han er 64 år gammel nå. Alle servicer er fulgt, alt av slitedeler er byttet. Til og med det svindyre luftfjærsystemet for 3 år siden. (Kostet 24.000 bare i deler). Foringer og hjulager er byttet. Det eneste som ikke virker er lyktespylerene foran... Ellers var alt helt på stell. Dekkene var bra både på vinter og sommer... Orginale sports alu på sommeren. Bilen var en drøm å kjøre. Rått drag fra bunn og opp. Torde ikke å dra den helt ut men rødmerkingen stoppet på 9000. Kraftige bremser og du kjente hvordan fjærsystemet hele tiden jobbet for å stabilisere bilen. Du kan velge mellom harhetsgrad sport, komfort og auto. Du kan også justere høtyden mellom, lav, normal og høy. Justeres totalt 70 mm.

 

Er det noe å tvile på? Nei, nå er den min... Har kjøpt den...

:D

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår