ChevyKen Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Ja sÃ¥ endelig lykkes jeg i Ã¥ finne en fornuftig sjel hos biltilsynet! Var inne hos dem sist fredag etter pÃ¥legg ved EU kontroll om Ã¥ fÃ¥ senkesett innført i vognkortet. Har tidligere fÃ¥tt dokumentasjon fra importøren pÃ¥ fjærene, men mÃ¥tte gjennom den obligatoriske runden for Ã¥ se at alle klaringer etc. var ok. Alt var ok, bortsett fra klaring mot hjulbuen fremme ved fjæring, da tok det i skjermen. Dette er et resultat av at sporvidden ble økt noe ifm. konverteringen til Corvette Z06 bremser foran. Da fikk jeg beskjed om at det var bare Ã¥ stikke innom et dekkverksted Ã¥ fÃ¥ hjulbuene valset. SÃ¥ til det som jeg egentlig ble mest glad for. Mens bilen stod oppe pÃ¥ bukken med grillen i passe ansiktshøyde, spurte jeg karen om hvordan det nÃ¥ var med de smÃ¥ skiltene foran - om det var helt slutt pÃ¥ det? - Neida, fikk jeg til svar - de som trenger dem fÃ¥r dem. SÃ¥ kikket han pÃ¥ skiltet mitt som dekket halvparten av de originale kurvelysene og deler av det allerede lille luftinntaket til radiatoren, og lurte pÃ¥ om lysene alltid hadde vært der - og jeg svarte bekreftende pÃ¥ det. EtterpÃ¥ sÃ¥ han det lille skiltet bak og spurte hvorfor jeg hadde fÃ¥tt lite bak og ikke foran. Jeg stilte meg jo like undrende, sÃ¥ da spurte han bare om jeg ville ha lite smalt eller lite høyt - sÃ¥ skulle han fikse den biffen! SÃ¥ fredag ettermiddag fikk jeg time for valsing av hjulbuene pÃ¥ en lokal dekkbutikk. Mandag troppet jeg opp hos biltilsynet igjen hvor det ble konstatert at det nÃ¥ var tilstrekkelig klaring. Fikk alt innført i vognkortet hvor det nÃ¥ stÃ¥r godkjent med Jamex senkesett og 17x9,5" felger med 275/40 pÃ¥ alle hjørner + lite høyt skilt bak og lite smalt foran. Før: Etter: Hadde man bare alltid truffet pÃ¥ like fornuftige og imøtekommende personell hos biltilsynet, hadde de neppe hatt det frynsete rykte som de sliter med blandt bilentusiaster. Well done Skien Trafikkstasjon! ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Gratulerer! Er jo flaks i disse dager å møte på en fornuftig biltrangsynsmann her på Østlandet. Fikk servert endel rart da jeg ringte angående motorbytte på Opelen min, måtte visst bl.a betale avgift til staten for økt effekt. På en '75mod bil; -ja, jøss... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 Har sett noen andre bilder postet av den camaro'en, og må si - bortsett fra det panseret (som er for jævelig stygt) så er bilen SWEEEEEET! Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 Originally posted by vagen bortsett fra det panseret (som er for jævelig stygt) Det må vel være det dummeste jeg har hørt.... Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 Originally posted by ChevyKen Ja sÃ¥ endelig lykkes jeg i Ã¥ finne en fornuftig sjel hos biltilsynet! Var inne hos dem sist fredag etter pÃ¥legg ved EU kontroll om Ã¥ fÃ¥ senkesett innført i vognkortet. Har tidligere fÃ¥tt dokumentasjon fra importøren pÃ¥ fjærene, men mÃ¥tte gjennom den obligatoriske runden for Ã¥ se at alle klaringer etc. var ok. Alt var ok, bortsett fra klaring mot hjulbuen fremme ved fjæring, da tok det i skjermen. Dette er et resultat av at sporvidden ble økt noe ifm. konverteringen til Corvette Z06 bremser foran. Da fikk jeg beskjed om at det var bare Ã¥ stikke innom et dekkverksted Ã¥ fÃ¥ hjulbuene valset. SÃ¥ til det som jeg egentlig ble mest glad for. Mens bilen stod oppe pÃ¥ bukken med grillen i passe ansiktshøyde, spurte jeg karen om hvordan det nÃ¥ var med de smÃ¥ skiltene foran - om det var helt slutt pÃ¥ det? - Neida, fikk jeg til svar - de som trenger dem fÃ¥r dem. SÃ¥ kikket han pÃ¥ skiltet mitt som dekket halvparten av de originale kurvelysene og deler av det allerede lille luftinntaket til radiatoren, og lurte pÃ¥ om lysene alltid hadde vært der - og jeg svarte bekreftende pÃ¥ det. EtterpÃ¥ sÃ¥ han det lille skiltet bak og spurte hvorfor jeg hadde fÃ¥tt lite bak og ikke foran. Jeg stilte meg jo like undrende, sÃ¥ da spurte han bare om jeg ville ha lite smalt eller lite høyt - sÃ¥ skulle han fikse den biffen! SÃ¥ fredag ettermiddag fikk jeg time for valsing av hjulbuene pÃ¥ en lokal dekkbutikk. Mandag troppet jeg opp hos biltilsynet igjen hvor det ble konstatert at det nÃ¥ var tilstrekkelig klaring. Fikk alt innført i vognkortet hvor det nÃ¥ stÃ¥r godkjent med Jamex senkesett og 17x9,5" felger med 275/40 pÃ¥ alle hjørner + lite høyt skilt bak og lite smalt foran. Før: Etter: Hadde man bare alltid truffet pÃ¥ like fornuftige og imøtekommende personell hos biltilsynet, hadde de neppe hatt det frynsete rykte som de sliter med blandt bilentusiaster. Well done Skien Trafikkstasjon! ;) Ken Ja, men la oss da si ifra til de vi er fornøyde med! Send han en mail eller brev med skrytebilder av bilen og takk for god service, eller noe i den duren. Kan også være ok å informere den lokale amcarklubben om god behandling også. Her i Kristiansand ble jeg advart av den lokal amcarklubben mot starte med hotrod prosjektet mitt pga vrangt biltilsyn. Jeg startet likevel og har hatt en helt ok dialog med biltilsynet hittil. Det er to til i distriktet her som også bygger rod og de er også førnøyde med biltilsynet. Hvis den lokale amcarklubben bygger sine meninger om biltilsynet på hva en eller annen noldus har opplevd når han har kommet trekkende med skrotet sitt, kan det lett bli helt feil. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 Originally posted by Hans Det må vel være det dummeste jeg har hørt.... DET må være det dummeste JEG har hørt ;) Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 herregud for en tåpelig diskusjon! hvis du syntes det panseret er stygt, så hold det for helvete til deg sjæl!!! han kjører hvertfall en fin og respektabel bil!!! til chevyken!: jeg syntes maroen din er en av de top 3 fineste thirdgen's jeg veit om!!! vær stolt av den! du har gjort en formidabel jobb!!!! Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 vagen mente sikkert ikke det han skrev (håper jeg) sikkert en skrive-blemme....... Gratttis med ombyggingen! Trodde ikke det gikk an å få omregistrert så pass greit. P.S Panseret er bærre læææækert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.