Gå til innhold

Til dere med GODKJENT turbomotor


p10

Anbefalte innlegg

S13 utenfor japan har ikke SR20 motorer ;)

 

Men fra S14 og oppover skal alt kunne funke, men som du sier, mulig det trengs litt/mye modifisering av motorfester og sånt her.

Men GTi-R SR20'n skal fungere alledeles utmerket.

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom vel i 90 eller noe, og gikk ut av produksjon i 96-97 eller noe? Da tror jeg ikke jeg har bomma veldig, men har ingen nøyaktige tall da. Men du trenger jo ikke kjøpe en hel bil, når du bare kan kjøpe et frontclip med motor og ledningsnett ;)

 

http://www.trs-autoteknikk.no/index.php?vis=166 her har du en oversikt over alle Nissanmotorene TRS har inne nå. De kan sikkert skaffe deg en STi-R SR20, hvis du vil ha en annen enn det de har inne.

 

http://www.trs-autoteknikk.no/index.php?prod=289 Ser ut som de bare ha en Sunny-maskin inne. Men her er den hvertfall.

 

Utenom det tror jeg det finnes en dansk side som driver med sånt..men jeg husker ikke heeelt url til den..

 

http://www.motorimport.dk eller noe sånt. Mulig andre her kan hjelpe mer på det punktet.

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse, masse penger!!! Masse, masse tid!!!

 

God damn, men kanskje det er verd det??

 

Noen som kan ramse opp hva som evt. må gjøres med en Primera for å få til et slikt prosjekt?

 

Leste noe om bremser og slikt her, men det må være mer!!

 

Anyone??

 

 

Thanks!

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsakelig er det vel stort sett motorbyttet da. OG jeg tviler på at standard 1,6 bremser tåler den støyten ;)

Må nok på med hvassere saker..jeg vet ikke hvordan GT-bremsene tåler effekten jeg men..mye mulig du må enda lenger opp i gradene.

Helt Eksosanlegg må du jo ha..

Og nå er jo ikke Primera den bilen som lider mest i stivhetsgraden, men det skader nok ikke med oppstivning og senking/bedre understell heller.

Det blir VELDIG fort mye penger ut av sånt..

Men så har du jo da en turbo-rpimma da..er ikke så veldig mange som har det. Og den har i tillegg en MEGET hvass 20 hesters maskin med potensiale til sikkert 300 driftssikre..*sikle som Homer Simpson* gaaarrrghl..

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dulle

Hovedsakelig er det vel stort sett motorbyttet da. OG jeg tviler på at standard 1,6 bremser tåler den støyten ;)

Må nok på med hvassere saker..jeg vet ikke hvordan GT-bremsene tåler effekten jeg men..mye mulig du må enda lenger opp i gradene.

Helt Eksosanlegg må du jo ha..

Og nå er jo ikke Primera den bilen som lider mest i stivhetsgraden, men det skader nok ikke med oppstivning og senking/bedre understell heller.

Det blir VELDIG fort mye penger ut av sånt..

Men så har du jo da en turbo-rpimma da..er ikke så veldig mange som har det. Og den har i tillegg en MEGET hvass 220 hesters maskin med potensiale til sikkert 300 driftssikre..*sikle som Homer Simpson* gaaarrrghl..

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera.GT

motoren i Sunny Gti-R heter SR20DET

 

Du får jo SR20DET motor utenom fra Sunny GTI-R og.. Trodde GTI-R motoren hvar noget hvassere en en "vanlig" SR20DET motor.!

(den har kanskje ein "bedre" turbo, kanskje pgr. av toppmontert intercooler? eller noe i den retningen som gjør utslaget!? Eller kanskje bare at turbo systemet er lagt opp til og ta mindre plass en på en SR20DET maskin fra ein annen bil modell..)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera.GT

motoren i Sunny Gti-R heter SR20DET

 

Hvis den der var ment til meg, så skrev jeg SR20 maskin bare fordi jeg regner med at -alle- her skjønner at det er snakk om turbomotoren som heter SR20DET. Man gidder jo ikke sete inn SR20DE motoren fra en GTi..

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare GTi-R som har SR20DET motoren i seg. Den finnes også i 180SX/200SX.

 

Vet ikke hva som er den beste motoren, og heller ikke hvilken en som passer best. Det eneste jeg vet er at SR20DET motoren fra GTi-R med toppmontert intercooler passer og at det er gjennomført...

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by p10turbo

Tja hvor skal jeg begynne. Først og fremst så må du ta en prat med noen på teknisk på nissan norge for og få en skriftelig godkjenning av dem på at bil din er godkjent med turbo. Eller for og si det sånn, du vil bare få et skriv på at nissan norge ikke har noen innvendinger på turbo montering i din bil. Og i det skrivet så vil det stå at den siste godkjenningen må tas av biltilsynet. Men så lenge NN ikke har noen innveninger på turbo konverteringen så er det da opp til biltilsynet på åssen de vil tolke brevet. Men for meg var det ikke noe problem. Men det viktigste delen av godkjennings prosessen er og finne en hyggelig kar på biltilsynet som ikke er sykelig kritisk på alt som har med trimming. Og og finne en sånn kar er jævelig vanskelig for mange. Når du har fått tak i brevet så ta en tur til biltisynet og ta en prat for og høre hva mer den evnt personen der krever for og få bilen godkjent. Bremser er et vanlig spørsmål som du kan få, Noe som jeg løste lett. På alle p10 2litere så sitter det 256mm bremseskiver men jeg satte på 280mm skiver fra p11GT. P11GT har 150HK noe som jeg tok hensyn til da jeg bremset bilen til bare 160hk. Da blir det enklere og si til biltilsynet at du har oppgradert bremsene i forhold til effekt. Det er sikkert noen her nå som tenker at p10egt har jo også 256mm skiver også og den har jo 150hk. Og det er riktig det. Men her snakker vi om at det er en gjeng med trangsynte pensjonister på en statelig instutisjon som skal godkjenne bilen din. Best og være føre var.. Så det er de tipsene jeg har på en evnt godkjenning. Det er sikkert noe jeg har glemt men det er bare og spørre.

 

 

Hey, er det du som har en hvit primera med svarte fangere?

og no utskjæring i panser?

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår