tobbern Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 vil gjerne komme i kontakt med noen som har importert en eclipse til norge fra usa. Skal selv importere en 95 gsx må bare finne ut av noen småting før jeg bestiller billett nedover til statene. Har blitt forklart at jeg trenger kun å sende vognkortet etc jeg får i usa til tuv og be dem sende typegodkjennings papirer. evt så må jeg få lånt\kjøpt ce merkede frontlykter og "sette" på ce merking på sikkerhetsbeltene. Hvis noen andre kjenner til flere hindere ikke nøl med å spytte inn, er greiere å vite om evt problemer på forhånd istedenfor og kjøre på prøveskilter i x antall dager\uker fordi bilen ikke blir godkjennt osv. Hvis noen vet om selskaper som driver med frakt av biler fra statene(har kontaktet ett par allerede) si ifra. Mvh tobias:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teknikurt Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Prøv usaimport.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Originally posted by tobbern vil gjerne komme i kontakt med noen som har importert en eclipse til norge fra usa. Skal selv importere en 95 gsx må bare finne ut av noen småting før jeg bestiller billett nedover til statene. Har blitt forklart at jeg trenger kun å sende vognkortet etc jeg får i usa til tuv og be dem sende typegodkjennings papirer. evt så må jeg få lånt\kjøpt ce merkede frontlykter og "sette" på ce merking på sikkerhetsbeltene. Hvis noen andre kjenner til flere hindere ikke nøl med å spytte inn, er greiere å vite om evt problemer på forhånd istedenfor og kjøre på prøveskilter i x antall dager\uker fordi bilen ikke blir godkjennt osv. Hvis noen vet om selskaper som driver med frakt av biler fra statene(har kontaktet ett par allerede) si ifra. Mvh tobias:D Siden du driver seriøst med research på det. Post hvordan ting ble og hva du måtte gjøre når den tiden kommer. Er sikkert flere som er intr. i å vite litt mer om dette. ;) Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbern Skrevet September 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 jepp blir rapport med bilder etter den er hentet, men frykter at det ikke blir før om en liten stund(er i militæret nå og ble flyta veldig langt nord i forhold til hva jeg trodde. har nok penger(veeldig nært ihvertfall), koster jo mer og bo her enn man tjener i måneden så jeg sliter hvis jeg skal ha bil her oxo. Blir kanskje sivil tjeneste i nærmeste framtid så da skulle det gå i orden. Ingen som kjenner noen som har tatt inn en andre generasjons turbo eclipse evt ikke turbo? Mvh tobias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 sjølstad her på forumet har en 98' GST stående, kontakt han for mer info, får du ikke tak i han send meg en PM, og du kan få nr. forresten dette er også USA import:) Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 ja bare send nr. hans på pm hvis du gidder. Har sett på usaimport.no men de har ikke noen 95mod til salgs og heller ingen gsx'er. Regner med at de tar seg godt betalt for og hente bilene oxo;) . Har funnet ett par biler som står på rett side av landet og som har ca. de mods'ene jeg vil ha. som sagt hvis noen har kjennskap til dette emnet bare si ifra, alle tips blir satt stor pris på. Mvh tobias Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbern Skrevet September 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 hehe virker som noen andre fra leiren hadde logget på med denne pc'en.:D er jeg som skrev posten over Mvh tobias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by tobbern hehe virker som noen andre fra leiren hadde logget på med denne pc'en.:D er jeg som skrev posten over Mvh tobias damn!!! nå sendte jeg PM til han da! får du lest den eller skal jeg sende ny? Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wicked Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Har du sjekket om GSX'en er typegodkjent?! For når jeg vurderte å kjøpe meg det for et lite år siden, fikk jeg beskjed om at den ikke var så innmari enkel å få godkjent.. *Bare så du vet det* Siter "It's not WHAT you know, it's WHO you know!" 1988 bmw 525 turbo (watch out) 1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan) 1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbern Skrevet September 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 jeg logget ut med en gang så hvis du kan sende en til hadde det vært kjempe flott:) ville tro at gsx og gst går for det samme egentlig siden du kan få papirer på en gst fra tyskland, men som sagt hvis noen faktisk har info på dette spytt inn. Hvis du snakker med de fleste(mitsubishi norge, naf, biltilsynet etc..) vil de så klart si at dette er nesten umulig osv.. Men likevel ser du jo eclipser som blir reg. i norge, hvordan?:) mvh tobias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Originally posted by tobbern jeg logget ut med en gang så hvis du kan sende en til hadde det vært kjempe flott:) ville tro at gsx og gst går for det samme egentlig siden du kan få papirer på en gst fra tyskland, men som sagt hvis noen faktisk har info på dette spytt inn. Hvis du snakker med de fleste(mitsubishi norge, naf, biltilsynet etc..) vil de så klart si at dette er nesten umulig osv.. Men likevel ser du jo eclipser som blir reg. i norge, hvordan?:) mvh tobias "du har akkurat mottatt en PM fra ehrnst" Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbern Skrevet Oktober 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Originally posted by ehrnst "du har akkurat mottatt en PM fra ehrnst" fikk den, men har ikke tenkt å kjøpe en eclipse i norge. :) skal til usa uansett så da blir det take away fra statene. tok kompisen din den inn selv eller kjøpte han den ferdig importert? Kan jo ringe han så klart bare han ikke blir skuffa fordi jeg ringer oxo skal jeg ikke ha bilen hans. eneste som er forskjell rent teknisk på en gst og gsx er at gsx har oppgraderte bremser og awd så vidt jeg vet. Tror derfor at den skulle være typegodkjent den oxo. som allerede nevnt hvis noen har kunnskap om dette si ifra all info hjelper. Mvh tobias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbern Skrevet Oktober 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Originally posted by Wicked Har du sjekket om GSX'en er typegodkjent?! For når jeg vurderte å kjøpe meg det for et lite år siden, fikk jeg beskjed om at den ikke var så innmari enkel å få godkjent.. *Bare så du vet det* ble det sagt noe mer enn at det var litt vanskeligere enn gst? kan tenke meg en gst men tenker at det er like greitog spytte i litt mer penger og få med awd. Noen som vet hva evt problemer med godkjenning av gsx skulle vært? Mvh tobias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg