Ottesen Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by Mrleone Hvorfor vil den drifte bedre hvis han bytter kam? //MrLeone Sa ikke den vil drifte bedre gjorde jeg ? ;) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by Astra_Turbo Du sier noe der ja, men jeg tenkte på varmen ja!! Med kammer får du ca 100hk mere å hjula spinner raskere rundt:D :D [/quote sånne kammer vil jeg og ha! 100hk!;) Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 100hk +++ ?? dæven.. får 200hk plus jeg da siden jeg har V og dermed to kammer :D :D :D Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats`ern Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by Astra_Turbo Du sier noe der ja, men jeg tenkte på varmen ja!! Med kammer får du ca 100hk mere å hjula spinner raskere rundt:D :D 100hk på en trimkam ? såpass ja .. :D :rolleyes: :cool: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Siter Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5: "Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by Astra_Turbo Ja, mange som drifter med skyline ol.=(regner med du referer til supra) i norge du.....:rolleyes: For et merkelig utsagn? Du sier at en sekser er uegnet til drifting pga mye varme på høyt turtall. Noen sier da at biler som Skyline o.l er populære driftebiler,for å motbevise\stille spørsmål ved ditt utsagn. Ditt forsvar er da at ingen drifter med Skyline og Supra Norge. Det beviser vel ikke akkurat at du har rett i det du sier? Skyline er en veldig populær driftebil i land med en litt mere variert bilpark enn vår egen. Det finnes også en masse andre japsebiler med rekkeseksere som blir brukt til drifting, det er jo ikke bare Supra og Skyline som har rekkeseksere her i verden (det finnes jo en verden utenfor Norge også). Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70c Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by TP Racing For et merkelig utsagn? Du sier at en sekser er uegnet til drifting pga mye varme på høyt turtall. Noen sier da at biler som Skyline o.l er populære driftebiler,for å motbevise\stille spørsmål ved ditt utsagn. Ditt forsvar er da at ingen drifter med Skyline og Supra Norge. Det beviser vel ikke akkurat at du har rett i det du sier? Skyline er en veldig populær driftebil i land med en litt mere variert bilpark enn vår egen. Det finnes også en masse andre japsebiler med rekkeseksere som blir brukt til drifting, det er jo ikke bare Supra og Skyline som har rekkeseksere her i verden (det finnes jo en verden utenfor Norge også). Først og fremst er det vel litt avgiftskluss som gjør at det ikke er så veldig mange Skyliner og Supraer her i Norge, og i og med at dem som eier dem vet at de er i fåtall tviler jeg på at noen vil satse den "sjeldne" bilen sin på drifting. Når man har større motorvolum og flere sylindre trenger man vel i prinsippet lavere turtall for å få hjulene til å spinne, eller? Og varme kan jo kureres med kjølere store nok. Det er vel slik at Skyline GT-R leveres med 4x4, som setter inn fra og med det øyeblikket bakhjulene begynner å spinne. Må man bygge om dette systemet, eller er det bare å koble om litt her og der, noen differ og noe styr og så har man lock på bakhjulene? Jeg har i hvertfall ikke sett så mange Skyliner i firehjulsdrift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Nå er vel det vel ikke skyline gtr som er mest brukt av skylinene til drifting da... av r33 er vel gts25t en del brukt, denne har bakhjulstrekk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 For å få RWD på en Skyline GTR napper man bare ut en sikring, eller kobler en bryter på kretsen til den samme sikringen. Da kan du drifte så mye du bare vil på R32, som får 100% RWD når du gjør dette. R33 og R34 har derimot en ørliten porsjon krefter på forhjulene selv om du kobler ut AWD-systemet. Det er veldig veldig lite det er snakk om, men du vil ta senterdiffen din om du leker deg alt for mye. Jeg har selv prøvd dette på en R32, og det er veldig festlig. Når det er sagt, så er det også mulig drifte med en GTR med AWD koblet inn også, men det er ikke helt det samme som en vanlig RWD. Originally posted by 70c Først og fremst er det vel litt avgiftskluss som gjør at det ikke er så veldig mange Skyliner og Supraer her i Norge, og i og med at dem som eier dem vet at de er i fåtall tviler jeg på at noen vil satse den "sjeldne" bilen sin på drifting. Når man har større motorvolum og flere sylindre trenger man vel i prinsippet lavere turtall for å få hjulene til å spinne, eller? Og varme kan jo kureres med kjølere store nok. Det er vel slik at Skyline GT-R leveres med 4x4, som setter inn fra og med det øyeblikket bakhjulene begynner å spinne. Må man bygge om dette systemet, eller er det bare å koble om litt her og der, noen differ og noe styr og så har man lock på bakhjulene? Jeg har i hvertfall ikke sett så mange Skyliner i firehjulsdrift. Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astra_Turbo Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by TP Racing Du sier at en sekser er uegnet til drifting pga mye varme på høyt turtall. Nei, sa jeg heller ville valgt en bil med 4`er, sa ikke noe om uegnet!! Noen sier da at biler som Skyline o.l er populære driftebiler,for å motbevise\stille spørsmål ved ditt utsagn En 200sx er vel mere populær en skyline vill jeg tru, og den er jo samtidlig enklere og få tak i norge. Det finnes også en masse andre japsebiler med rekkeseksere som blir brukt til drifting, det er jo ikke bare Supra og Skyline som har rekkeseksere her i verden (det finnes jo en verden utenfor Norge også). [/b] Tåpelig utsagn når du også ser at jeg skrev ol.(og lignende) dvs også andre biler en supra/skyline. JEG hadde heller valgt f.eks en 200sx med 4`er en en BMW med 6èr, det er min mening og jeg sier fortsatt at jeg ikke er noen guru. Verden utenfor norge?? hvor er den?? Siter Nå: BMW 520 -97 Nå: -94 Astra F STV 2.0i 16v Turbo Nå: -95 Corsa B 1,4i EX: -90 Vectra A 2000 2.0i 16v 2wd Ex: -89 Vectra A 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Hei. Glem 4'er eller 6'er. Kjøp en skikkelig bil med en gang. R-O-T-A-R-Y ! Alt annet en wankel på startstreken er "Gay", "Lame", suger, etc.. mvh:D ? hvor er verdensmester'n i denne tråden ? Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astra_Turbo Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by mazdafun Hei. Glem 4'er eller 6'er. Kjøp en skikkelig bil med en gang. R-O-T-A-R-Y ! Alt annet en wankel på startstreken er "Gay", "Lame", suger, etc.. mvh:D ? hvor er verdensmester'n i denne tråden ? Sikkert ikke dumt med Wankel nei:D :D Siter Nå: BMW 520 -97 Nå: -94 Astra F STV 2.0i 16v Turbo Nå: -95 Corsa B 1,4i EX: -90 Vectra A 2000 2.0i 16v 2wd Ex: -89 Vectra A 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Originally posted by Astra_Turbo Originally posted by TP Racing Du sier at en sekser er uegnet til drifting pga mye varme på høyt turtall. Nei, sa jeg heller ville valgt en bil med 4`er, sa ikke noe om uegnet!! Når du sier at en rekkesekser utvikler mere varme, og at du av den grunn heller ville valgt en firer, som i de fleste tilfeller er mindre motorsterk,da tør jeg påsta at du mener den er uegnet / mindre egnet. Noen sier da at biler som Skyline o.l er populære driftebiler,for å motbevise\stille spørsmål ved ditt utsagn En 200sx er vel mere populær en skyline vill jeg tru, og den er jo samtidlig enklere og få tak i norge. Vi snakker om hvorvidt en rekkeseker duger til drifting. Hvilke biler som er mest populære, og hvilke biler som er lette å skaffe, har vel utrolig lite med denne diskusjonen å gjøre? Det var du som begynte å snakke om at Supra\Skyline ikke var vanlige driftebiler her til lands, og jeg skjønner fortsatt ikke hvor du ville med det utsagnet. Det finnes også en masse andre japsebiler med rekkeseksere som blir brukt til drifting, det er jo ikke bare Supra og Skyline som har rekkeseksere her i verden (det finnes jo en verden utenfor Norge også). Tåpelig utsagn når du også ser at jeg skrev ol.(og lignende) dvs også andre biler en supra/skyline. Du skrev jo aldri noe "o.l" , bortsett fra når du "siterte" Lillegud: Originally posted by LilleGud hum. det er sikkert derfor "ingen" drifter med Skyline ol. Ja, mange som drifter med skyline ol.=(regner med du referer til supra) i norge du..... Det var du som tolket Lilleguds "o.l" dithen at han mente toyota supra ("regner med du referer til supra"). Jeg antar derimot at han tenkte på veldig mange andre japsebiler, man kanskje ikke akkurat Supra, da dette er en veldig uvanlig driftebil i forhold til mye annet. Derfor følte jeg at jeg måtte nevne at det faktisk finnes flere japsebiler med rekkesekser, rwd, og ofte turbo. JEG hadde heller valgt f.eks en 200sx med 4`er en en BMW med 6èr, det er min mening og jeg sier fortsatt at jeg ikke er noen guru. Verden utenfor norge?? hvor er den?? Den åpenbare fordelen med 200sx er jo at den har turbo, mens BMW ikke har det? Det punkterer jo hele firer vs sekser-debatten,siden sammenligningsgrunnlaget forsvinner når du tar med en turbo i ligningen? Ville du valgt 200sx foran f.eks en R33 GTS25t fordi en bil med rekkesekser blir for varm? Du sier at seksere utvikler mye varme, men du nekter alikevel på at du mener de er uegnet? Hva er da årsaken til at du ikke vil bruke seksere? Jeg høres kanskje ut som en bitter kranglefant, men dette er ikke meningen,jeg prøver bare å forstå hva du mener :) Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astra_Turbo Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Originally posted by TP Racing Den åpenbare fordelen med 200sx er jo at den har turbo, mens BMW ikke har det? Det punkterer jo hele firer vs sekser-debatten,siden sammenligningsgrunnlaget forsvinner når du tar med en turbo i ligningen? Ville du valgt 200sx foran f.eks en R33 GTS25t fordi en bil med rekkesekser blir for varm? Du sier at seksere utvikler mye varme, men du nekter alikevel på at du mener de er uegnet? Hva er da årsaken til at du ikke vil bruke seksere? Jeg høres kanskje ut som en bitter kranglefant, men dette er ikke meningen,jeg prøver bare å forstå hva du mener :) Sammenligningsgrunnlagget forsvant vel allerede når skyline ble tatt inn på banen!?! Men nå er det da sikkert slik at en skylinge motor er vel dåg bedre enn en 325I, eller sier du at en 6`er er en6`er?? Hadde valgets kval stått mellom 200sx eller R33/GTS25, hadde jeg selvfølgelig valgt skyline! Men i dette tilfelle var det jo snakk om en BMW og da ville jeg heller valgt en 200sx!! Glem det med varmgang, det var et jævla dårlig argument fra min side, vet ikke helt hva jeg egentlig la i det. Skal ikke være enkelt;) Siter Nå: BMW 520 -97 Nå: -94 Astra F STV 2.0i 16v Turbo Nå: -95 Corsa B 1,4i EX: -90 Vectra A 2000 2.0i 16v 2wd Ex: -89 Vectra A 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Originally posted by Astra_Turbo Sammenligningsgrunnlagget forsvant vel allerede når skyline ble tatt inn på banen!?! Men nå er det da sikkert slik at en skylinge motor er vel dåg bedre enn en 325I, eller sier du at en 6`er er en6`er?? Hadde valgets kval stått mellom 200sx eller R33/GTS25, hadde jeg selvfølgelig valgt skyline! Men i dette tilfelle var det jo snakk om en BMW og da ville jeg heller valgt en 200sx!! Glem det med varmgang, det var et jævla dårlig argument fra min side, vet ikke helt hva jeg egentlig la i det. Skal ikke være enkelt;) Alle motorer er forskjellige, en firer fra f.eks opel kan slite mere med varmgang enn en sekser fra Nissan. Så nei, jeg mener ikke at en sekser er en sekser. Grunnen til at Skyline ble bragt på banen er vel fordi du ikke sa at du spesifikt snakket om BMW-motoren, det virket som om du snakket som seksere generelt, sammenlignet med firere generelt. Men men, jeg tror vil legger diskusjonen død her :) Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astra_Turbo Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Originally posted by TP Racing Alle motorer er forskjellige, en firer fra f.eks opel kan slite mere med varmgang enn en sekser fra Nissan. Så nei, jeg mener ikke at en sekser er en sekser. Grunnen til at Skyline ble bragt på banen er vel fordi du ikke sa at du spesifikt snakket om BMW-motoren, det virket som om du snakket som seksere generelt, sammenlignet med firere generelt. Men men, jeg tror vil legger diskusjonen død her :) Tror det er det beste ja;) Siter Nå: BMW 520 -97 Nå: -94 Astra F STV 2.0i 16v Turbo Nå: -95 Corsa B 1,4i EX: -90 Vectra A 2000 2.0i 16v 2wd Ex: -89 Vectra A 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg