Gå til innhold

driftebil

Ranger emnet


tord

Anbefalte innlegg

å så mye vettugt... :rolleyes:

 

Ikke for å være frekk, men noen har glemt ett viktig poeng...

 

Greit at en 6'er utvikler mer varme, helt riktig... men til gjengjeld har en bil med 6'er ofte større radiator originalt, problem løst.

 

Greit at en motor med mer volum utvikler varme... Men til gjengjeld har en bil med større volum ofte større radiator originalt, problem løst.

 

Ogg så til poenget: Når man skal sammenligne varmeutvikling, og velger BMW R6 mot en 200sx.... med turbo.... som står og lyser rødt....fordi den er varm....... har man ikke da glemt noe viktig?

 

Som for eksempel at det ikke hjelper med 2 syl mindre, og 700 ccm mindre, nettop fordi det står en gloheit turbo og varmer opp oljen, og alt annet som befinner seg under panseret....

 

Uansett hva slags motor man har, er det KJØLESYSTEMET som er avgjørende... om du har turbo, 6'er eller 8'er betyr ikke en skit, så lenge radiator, oljekjøler (og eventuell intercooler for de som har lyst å drifte med turbo-lag og medfølgende planleging av pådrag) er godt nok!

 

Noen syns sikert jeg er en dust etter denne posten. Det får de heller synes.

 

Egentlig skulle jeg bare si:

 

En bmw 325i e30 + sperre er en genial driftebil. god balanse, sterk nok motor, lettkjørt, lett. Bare å kjøpe.

 

Og til dere som fremdeles tenker på varmgang, VET JEG at ikke E30 325 sliter med det samme hvor mye pryl den får. :D

 

Jeg personlig syns at synsing, og diskusjoner av denne typen bør flyttes til egene tråder. Alt Corsasport spurte om var om 325 er en bil egnet til drifting, ikke om masse tekniske detaljer på grisedyre japanske superbiler, som bare noen få har råd til. Og 325 er egnet til drifting. Ferdig..

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Skidracer

å så mye vettugt... :rolleyes:

 

Ikke for å være frekk, men noen har glemt ett viktig poeng...

 

Greit at en 6'er utvikler mer varme, helt riktig... men til gjengjeld har en bil med 6'er ofte større radiator originalt, problem løst.

 

Greit at en motor med mer volum utvikler varme... Men til gjengjeld har en bil med større volum ofte større radiator originalt, problem løst.

 

Ogg så til poenget: Når man skal sammenligne varmeutvikling, og velger BMW R6 mot en 200sx.... med turbo.... som står og lyser rødt....fordi den er varm....... har man ikke da glemt noe viktig?

 

Som for eksempel at det ikke hjelper med 2 syl mindre, og 700 ccm mindre, nettop fordi det står en gloheit turbo og varmer opp oljen, og alt annet som befinner seg under panseret....

 

Uansett hva slags motor man har, er det KJØLESYSTEMET som er avgjørende... om du har turbo, 6'er eller 8'er betyr ikke en skit, så lenge radiator, oljekjøler (og eventuell intercooler for de som har lyst å drifte med turbo-lag og medfølgende planleging av pådrag) er godt nok!

 

Noen syns sikert jeg er en dust etter denne posten. Det får de heller synes.

 

Egentlig skulle jeg bare si:

 

En bmw 325i e30 + sperre er en genial driftebil. god balanse, sterk nok motor, lettkjørt, lett. Bare å kjøpe.

 

Og til dere som fremdeles tenker på varmgang, VET JEG at ikke E30 325 sliter med det samme hvor mye pryl den får. :D

 

Jeg personlig syns at synsing, og diskusjoner av denne typen bør flyttes til egene tråder. Alt Corsasport spurte om var om 325 er en bil egnet til drifting, ikke om masse tekniske detaljer på grisedyre japanske superbiler, som bare noen få har råd til. Og 325 er egnet til drifting. Ferdig..

Opp

Nå: BMW 520 -97

Nå: -94 Astra F STV 2.0i 16v Turbo

Nå: -95 Corsa B 1,4i

EX: -90 Vectra A 2000 2.0i 16v 2wd

Ex: -89 Vectra A 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Astra_Turbo

Opp

Fordi? Du har allerede tapt diskusjonen med glans, men likevel vil du diskutere dette ytterligere?

 

HVIS dette ikke var hensikten med "Opp"-inga di, så er det kanskje ikke så lurt å quote posten hvor dine mest ydmykende uttalelser ble elegant parert og tilbakevist av Eliten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Fordi? Du har allerede tapt diskusjonen med glans, men likevel vil du diskutere dette ytterligere?

 

HVIS dette ikke var hensikten med "Opp"-inga di, så er det kanskje ikke så lurt å quote posten hvor dine mest ydmykende uttalelser ble elegant parert og tilbakevist av Eliten?

 

Nei, fordi jeg er ferdig med diskusjonen.

Nå: BMW 520 -97

Nå: -94 Astra F STV 2.0i 16v Turbo

Nå: -95 Corsa B 1,4i

EX: -90 Vectra A 2000 2.0i 16v 2wd

Ex: -89 Vectra A 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by E-K Racing

hehe

BMW 6er = 150hk Org.

Volvo 6er= 207hk Org.

 

sier bare bye bye bmw.. bye bye!!!

Eller:

BMW S38B38 (E34 M5) - 340 hester originalt.

Volvo B2546 (960 2,5-liter) - 170 hester originalt.

 

Sier bare Bye bye Volvo... Bye bye!

 

 

Er JEG barnslig sier du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELLER!!!:

 

BMW S38B38 (E34 M5) - 340 hester originalt. (tung stygg jævel)

(du kan ikke sammen lingne m5 med en 960.. en anne klasse)

Volvo B2546 (960 3-liter) - 207 hester originalt. (ca1400kg, pen bil)

 

Sier bare igjenn Bye bye bmw... Bye bye! :D

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by E-K Racing

ELLER!!!:

 

BMW S38B38 (E34 M5) - 340 hester originalt. (tung stygg jævel)

(du kan ikke sammen lingne m5 med en 960.. en anne klasse)

Volvo B2546 (960 3-liter) - 207 hester originalt. (ca1400kg, pen bil)

 

Sier bare igjenn Bye bye bmw... Bye bye! :D

Hva med å bryte? Dette er ikke det minste morsomt lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 meter forran.. hehe.. jaja..

 

så ser vi før svingen:

 

Bmwn må bremse ned pga. den er så STPOOOR og greier ikke svingen.. så ser man 960n girer ned og GIIIIIR på...

det blirr skiit mye blå røyk fra begge bak hjulene og bmwn er 1000mil unna forr og rette opp høyre side pga. den greide ikke svingen og bremsene hang seg.. hehe..

 

en gang vinner alti vinner.. :D

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår