Skidracer Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 å så mye vettugt... :rolleyes: Ikke for å være frekk, men noen har glemt ett viktig poeng... Greit at en 6'er utvikler mer varme, helt riktig... men til gjengjeld har en bil med 6'er ofte større radiator originalt, problem løst. Greit at en motor med mer volum utvikler varme... Men til gjengjeld har en bil med større volum ofte større radiator originalt, problem løst. Ogg så til poenget: Når man skal sammenligne varmeutvikling, og velger BMW R6 mot en 200sx.... med turbo.... som står og lyser rødt....fordi den er varm....... har man ikke da glemt noe viktig? Som for eksempel at det ikke hjelper med 2 syl mindre, og 700 ccm mindre, nettop fordi det står en gloheit turbo og varmer opp oljen, og alt annet som befinner seg under panseret.... Uansett hva slags motor man har, er det KJØLESYSTEMET som er avgjørende... om du har turbo, 6'er eller 8'er betyr ikke en skit, så lenge radiator, oljekjøler (og eventuell intercooler for de som har lyst å drifte med turbo-lag og medfølgende planleging av pådrag) er godt nok! Noen syns sikert jeg er en dust etter denne posten. Det får de heller synes. Egentlig skulle jeg bare si: En bmw 325i e30 + sperre er en genial driftebil. god balanse, sterk nok motor, lettkjørt, lett. Bare å kjøpe. Og til dere som fremdeles tenker på varmgang, VET JEG at ikke E30 325 sliter med det samme hvor mye pryl den får. :D Jeg personlig syns at synsing, og diskusjoner av denne typen bør flyttes til egene tråder. Alt Corsasport spurte om var om 325 er en bil egnet til drifting, ikke om masse tekniske detaljer på grisedyre japanske superbiler, som bare noen få har råd til. Og 325 er egnet til drifting. Ferdig.. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Supraguy Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Dette om bmw 6'er kan man jo spørre osenworks om: http://www.osenworks.com/filmer/ock-racing.ow.avi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astra_Turbo Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Originally posted by Skidracer å så mye vettugt... :rolleyes: Ikke for å være frekk, men noen har glemt ett viktig poeng... Greit at en 6'er utvikler mer varme, helt riktig... men til gjengjeld har en bil med 6'er ofte større radiator originalt, problem løst. Greit at en motor med mer volum utvikler varme... Men til gjengjeld har en bil med større volum ofte større radiator originalt, problem løst. Ogg så til poenget: Når man skal sammenligne varmeutvikling, og velger BMW R6 mot en 200sx.... med turbo.... som står og lyser rødt....fordi den er varm....... har man ikke da glemt noe viktig? Som for eksempel at det ikke hjelper med 2 syl mindre, og 700 ccm mindre, nettop fordi det står en gloheit turbo og varmer opp oljen, og alt annet som befinner seg under panseret.... Uansett hva slags motor man har, er det KJØLESYSTEMET som er avgjørende... om du har turbo, 6'er eller 8'er betyr ikke en skit, så lenge radiator, oljekjøler (og eventuell intercooler for de som har lyst å drifte med turbo-lag og medfølgende planleging av pådrag) er godt nok! Noen syns sikert jeg er en dust etter denne posten. Det får de heller synes. Egentlig skulle jeg bare si: En bmw 325i e30 + sperre er en genial driftebil. god balanse, sterk nok motor, lettkjørt, lett. Bare å kjøpe. Og til dere som fremdeles tenker på varmgang, VET JEG at ikke E30 325 sliter med det samme hvor mye pryl den får. :D Jeg personlig syns at synsing, og diskusjoner av denne typen bør flyttes til egene tråder. Alt Corsasport spurte om var om 325 er en bil egnet til drifting, ikke om masse tekniske detaljer på grisedyre japanske superbiler, som bare noen få har råd til. Og 325 er egnet til drifting. Ferdig.. Opp Siter Nå: BMW 520 -97 Nå: -94 Astra F STV 2.0i 16v Turbo Nå: -95 Corsa B 1,4i EX: -90 Vectra A 2000 2.0i 16v 2wd Ex: -89 Vectra A 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Originally posted by Astra_Turbo Opp Fordi? Du har allerede tapt diskusjonen med glans, men likevel vil du diskutere dette ytterligere? HVIS dette ikke var hensikten med "Opp"-inga di, så er det kanskje ikke så lurt å quote posten hvor dine mest ydmykende uttalelser ble elegant parert og tilbakevist av Eliten? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astra_Turbo Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Fordi? Du har allerede tapt diskusjonen med glans, men likevel vil du diskutere dette ytterligere? HVIS dette ikke var hensikten med "Opp"-inga di, så er det kanskje ikke så lurt å quote posten hvor dine mest ydmykende uttalelser ble elegant parert og tilbakevist av Eliten? Nei, fordi jeg er ferdig med diskusjonen. Siter Nå: BMW 520 -97 Nå: -94 Astra F STV 2.0i 16v Turbo Nå: -95 Corsa B 1,4i EX: -90 Vectra A 2000 2.0i 16v 2wd Ex: -89 Vectra A 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 ååå så sinte! Hvorfor krangle om dette... De fleste biler med rwd og litt under panseret er potensielle driftere... Men sperre må man ha :D Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Faen ræshe 6erne på bimmerne mine egner seg ikke til drifting, det var dumt. (rippe opp i diskusjonen igjen) Skyline 6er suger BMW 6er ruler!! :) Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 hehe BMW 6er = 150hk Org. Volvo 6er= 207hk Org. sier bare bye bye bmw.. bye bye!!! Sign by: E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Originally posted by E-K Racing hehe BMW 6er = 150hk Org. Volvo 6er= 207hk Org. sier bare bye bye bmw.. bye bye!!! Eller: BMW S38B38 (E34 M5) - 340 hester originalt. Volvo B2546 (960 2,5-liter) - 170 hester originalt. Sier bare Bye bye Volvo... Bye bye! Er JEG barnslig sier du? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 ja, det er jo så mange av de bmwa der... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 ELLER!!!: BMW S38B38 (E34 M5) - 340 hester originalt. (tung stygg jævel) (du kan ikke sammen lingne m5 med en 960.. en anne klasse) Volvo B2546 (960 3-liter) - 207 hester originalt. (ca1400kg, pen bil) Sier bare igjenn Bye bye bmw... Bye bye! :D Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Og så ser vi en sving og BMW'en er 100m foran:D *fyre* Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Originally posted by E-K Racing ELLER!!!: BMW S38B38 (E34 M5) - 340 hester originalt. (tung stygg jævel) (du kan ikke sammen lingne m5 med en 960.. en anne klasse) Volvo B2546 (960 3-liter) - 207 hester originalt. (ca1400kg, pen bil) Sier bare igjenn Bye bye bmw... Bye bye! :D Hva med å bryte? Dette er ikke det minste morsomt lengre. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 100 meter forran.. hehe.. jaja.. så ser vi før svingen: Bmwn må bremse ned pga. den er så STPOOOR og greier ikke svingen.. så ser man 960n girer ned og GIIIIIR på... det blirr skiit mye blå røyk fra begge bak hjulene og bmwn er 1000mil unna forr og rette opp høyre side pga. den greide ikke svingen og bremsene hang seg.. hehe.. en gang vinner alti vinner.. :D Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Volvo fantaster er gøy:D Men har du noen gang sett en bmw? stor? er ikke den som er en familietanks:D Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.