kubikken Skrevet Oktober 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 Originally posted by turbothomas Pga varmeutvikling ved høyt turtall på seksern? Uffda, nå bare kverulerer jeg. Men hva med dreiemomentet i 6ern kontra 4ern? Feks 318 kontra 320. Ingen tvil om hvem som får fart på bakhjula. he he, ingen av dem....bmw vettu;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimegut Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Hvorfor ikke rakke ned på AE86 også, 124 hk.... På tide at folk begynner å nedfokusere på effekt, tenk heller velbalansert, lettkjørt bil med et godt understell. Og ikke minst er det deilig å kunne legge bilen i grøfta eller ryke en motor eller girkasse og kunne tenke pytt, pytt, det er hverken dyrt eller mye arbeid å bytte. Er det ikke mye fetere å få til en god drift med en laveffekst-bil når du har gått inn i svingen med stram gasswire, kastet bakenden ut for så å holde full gass igjenom hele kurven og akkurat klarer å unngå å snurre, enn å lompekjøre inn i svingene og kun kjøre effektskrens ut? Skal du kunne klare å utnytte 3-400hk på en bil med 12-1700 kg egenvekt på en bane med ujevnheter, raske svingkombinasjoner etc. krever det mye av vektfordeling, stivhet på karosseriet og understell, som regel må man oppgradere ganske mye. Slike biler er ofte mere prakk å skru på, dyrere deler og dyrere å forsikre. En 4A-GE motor som står i en AE86 er lett oversiktlig, enkel å ta ut, tåler mye og billig å skaffe en ny. Mye morsommere å skru på enn f.eks. en BMW sekser (jeg vet, har begge deler). Det viktigste er ikke å ha mest effekt, men å ha det morsomt, så ofte som mulig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Stjerne i boka til Heimegut!!! (du ser vel hva slags bil jeg har :D ) <--<--<--<--<--<--<--<--<--<--<--<--<--<--<--<--<--<--<--<--<--<-- Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbodevil Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Er det ikke orginalt sperr på en 325??? Holder det med en 86Mod. 318i med sperr til å drifte???:D Siter The One And Only Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 e 30 325 har ikke sperre originalt (ihvertfall ikke den jeg prløvde for litt siden. 318 blir nok litt tam, 320 klarer det. (og en bmw uten 6-er er liksom litt poengløst...) men e30 kan vel omtrent drifte uten sperre også....... Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.