Gå til innhold

vw golf 8v, bærekule,forsikring

Ranger emnet

henning_dt85

Anbefalte innlegg

Å bytte bærekule er ikke spes vanskelig og du får toer feil på eu-godkjenning og i værste fall så kan den knekke og da løsner bærearmen fra fjærbeinet, ikke noe særlig gøy. Du løsner på en skrue og mutter som sitter på fjørbeine rett over der bærekula er festa. Etter det kan man slå bærearmen løs fra fjærbeinet. Selve bærekula er festa med tre skruer i bærearmen. Husk å merk opp hvor den gamle bærekula står før du løsner den, så slipper du å justere forstillinga. Koster vel 180kr på biltema og 300-400kr orginalt, bare pass på at du får riktig er to forskjellige, en på 17mm og en på 19mm, husker ikke hvilken årsmodell hvilken er på.

brekule.jpg

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en grei pris. Kommer ikke så mye an på hvor mye den er gått, med km.stand på 280k MÅ endel slitedeler være byttet, og det er slike ting som gjør om bilen virker gammel eller ikke. Jeg byttet alle foringene da jeg kjøpte min, og den ble kjempetight og fin, like presis styring som en nybil...

Et tips er jo: Hva er det som koster, evt hva kan du gjøre selv? Hvis bilen er fin i lakken og ikke har rust er det et bedre kjøp in the end enn en gti som er gått mindre, men som er full av rust, eller er stygg i lakken. Opplakkering koster!!! Slitedeler er ikke så dyrt, og skulle motoren ryke finner du masse slike rundt omkring.

Men det er nå mitt syn på saken:)

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 6500,- i året, delkasko, 70%bonus på femte år, aldri skade, ingen fører under 26, FG-alarm, brannslokningsapparat, 16000km hos "If..."

700kr mer enn broren min betaler på 20000km i året for en 2002 Audi A6 2,5V6 TDI Quattro Avant med full kasko hos samme selskap. Noe er galt et sted. Alle dere 18-åringer, slutt å kjøp golf gti! :D

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert mange som kvitter seg med 8ventilere til fordel for 16ventilere ja, han sa ikke noe om rust da jeg spurte, men han sa den ikke var strøken i lakken. Bilen er jo like gammel som meg, så hva kan man forvente?

vet jo ikke om jeg skal kjøpe den, det største problemet er at jeg ikke har så mye penger, får jo ikke jobb så lenge man er under 18, og eier jo en halv golf fra før ( den i sig. som jeg deler med søsteren min), den har eu-kontroll i januar, og har dårlig hjullager H.B, samt dårlig brekk osv.

selger unna masse mopedting nå for å få råd til det ;)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider