Överladdaren Skrevet Desember 2, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2002 er innstillingene på hjulopphenget på bilen sin. Peker alle hjulene dine den veien de skal? Det skal ikke mye til før bilen ligger dårlig på veien, understyrer eller trekker til en side. Er ikke noen ekspert på hvilke innstillinger som fører til hva, så det skal jeg ikke gå inn på. (Kanskje Spinn kan gjøre det?) Men for de av dere som bor i Oslo-området vil jeg råde dere til en ting.....Send en PM/mail til Spinn her på forumet, eller ta dere en tur til Esso i Brobekkveien. Der vil dere møte en meget hyggelig kar som er en mester på hjulstilling, og som gjør det til en brøkdel av prisen andre tar. Dere vil merke stor forskjell! Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsgeorg Skrevet Desember 2, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2002 Du har helt rett, jeg rettet nettopp forstillingen på min bil, og jeg må si at etter det så har bilen blitt en helt annen vinterbil. Selv trodde jeg at jeg kun ville slippe og oppleve at bilen ble trekt til siden, men nå merker jeg at bilen ligger mye stødigere på glatt føre en det den gjorde før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Desember 2, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2002 hjulstilling har masse å si ja.. tok sjekk på min i sommer for sikkerhets skyld, og det hjalp det... noen som har prøvd seg fram med "uorginale" hjulvinkler, og har noen meninger rundt emnet.. savner det å kunne justere vinkler og geometri like lett som på rc racing bilene. selv på de små greiene er en halv grad cabmer merkbart.. og det er MASSE å hente på oppsett.. både av vinkler /geometri, og dempere.. noen som har sider info osv om emnet.. ? på vanlige biler vil ha et " noe hissigere" oppsett på min til sommern Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Desember 2, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2002 Hadde +15-20min spissing og 1-1,5 negativ camber. Fungerte bra, den org. 0-stillingen på golfen blir for feig. Trur eg prøver 2negativ camber til sommaren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spinn Skrevet Desember 4, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2002 2 grader negativ camber på golf er litt mye...... Går du fra 1 til 2 neg. reduserer du dekkets kontaktflate fra 100 % til ca 80%....hvis du har 50 profil eller lavere.... og senket bil. Til sammenligning er oppsettet på EVO'n til Bernt Kollevold 1- 1.5 grader neg. camber. Overdreven senking gjør en bil tøff å se på, men gir som regel dårligere egenskaper i sving, fordi geometrien ikke vil jobbe for men i mot bilen i en sving!!:) :) :) :) Siter live to drive... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Desember 4, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2002 Hør hør....Spinn har talt, og han vet hva han snakker om! thumpsup Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.