Gå til innhold

KKK K04 i A4

Ranger emnet


fillern

Anbefalte innlegg

Originally posted by tiny_one

muligens ikke akkurat det du lurte på, men står litt omdet her....

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=44230

 

Synes det var en merkelig respons fra KKK da ;)

 

Fra Dyno - Ikke helt optimalt på en B5 (lean mix) men 210.6 på hjula med K04, tilsvarer, kalkuler med +15% (drivverkstap) for motoreffekt gir 242,2 i motor:

 

http://www.clubb5.com/forums/viewtopic.php?t=77021&highlight=k04%2A+dyno%2A&sid=2b33cccd0aae6a5a8e46d352ddb5ae92

 

Mer (1998 A4 Q med K04): http://www.audiworld.com/news/99/turbo/turbo.shtml

 

Har masse mer linker osv om akkurat det samme iom at jeg selv vurderte samme oppgraderingen (faktisk så langt at jeg kjøpte en K04) til min Passat B5 men det ser ut til at jeg ender opp med enten en helt annen rute eller salg av bilen :)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, K05'en er kommet, men foreløpig kun til Jetta og Golf (og Beetle) :( Tviler på at den blir lansert til Passat/A4 :/

 

Har ei heller overbevist meg den turboen, dem som har den bremser bare marginalt høyere enn K04-baserte oppsett..

 

Finner den her:

http://abdracing.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Store_Code=ADIAR&Product_Code=70.TE05.1

 

Min mening er at man bør enten gå for K04 (som da gir deg trykket omtrent helt ut til rødlinjen i motsetning til K03), eller GT28R (evnt MHI av tilsvarende størrelse) som gir deg mer hk over hele linja.. K04 fordi det er en billig oppgradering for dem som ikke vil måtte kjøpe "alt" men fremdeles ha en rask bil og GT28R'ene for dem som vil gå linja ut på det standard bunn-delen av 1.8T klarer :)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår