partypulp Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Gå til din nermeste Rimi butikk. Der er jo de fleste i den aldersgruppen nesten garantert å få seg jobb. http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Originally posted by Bård En litt seriøs tråd til en forandring; Grunnen til at jeg befinner meg på bilforumet er vel enkel - jeg er interessert i bil. Derfor hadde det vært morsomt å kunne hatt sin egen bil. Men for å ha bil, må man ha penger, og for å ha penger må man ha jobb. I sommer søkte jeg på rundt 30 forskjellige jobber, både annonserte og uannonserte. Jeg fikk ikke engang svar fra alle, og de svarene jeg fikk var av negativ karakter. Til slutt var jeg desperat nok til å faktisk søke på en av disse støvsuger-telefonselger-jobbene. Jeg var t.o.m. inne til intervju, men hørte siden ikke noe fra dem. Det virker som om man må kjenne noen for å kunne få en jobb. Jeg kan ikke forstå grunnen til at jeg ikke får jobb noe sted. Jeg er 18 år, går på videregående skole og får karakterer i toppsjiktet. Jeg har både praktisk og teoretisk kunnskap innenfor mange områder (mine interesser spenner seg fra møbelsnekring og -design til fotografi og elektronikk). Hva er det da som hindrer meg i å bli plukket ut av en arbeidsgiver som en mulig kandidat til en deltidsjobb? (Mens jeg skrev dette, syntes jeg at det så mer og mer ut som en jobbsøknad... så dersom det er noen i Trondheim som trenger en deltidsarbeider, si ifra ;) ) Hvordan er det med andre her på forumet på min alder? Har dere jobb, og hvordan fikk dere den? Hei, for å få sommerjobb må du nok være tidlig ute.. gjerne i mars/april-tiden.. og har du først fått sommerjobb da, bør det være kurant å få jobbe noen dager i uka + helger hvis du er student. hvis ikke er det sikkert ikke så vanskelig å få jobb rundt disse tider heller, da folk slutter på sommerjobbene og begynner på skole igjen, gjerne i en annen by. Hva slags jobber har du søkt på? dagligvare/bensinstasjon er kjipe jobber, men et sted må man jo starte:) mvh oddi Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Se etter ny-åpnede bunnpris butikker! Åpnes overalt for tiden. Ser du en lokale der du skjønner at Bunnpris skal åpnes, kontakt dem umiddelbart og si at du har veldig lyst til å jobbe der. Hørt om Deli De Luca? Sånn som 7-eleven type butikker... Har par venner som jobber i slike nå, har hørt at det er lett å få jobb der. Men så spørs det om det finnes en slik en i området ditt :) Aldri gi opp, selv med uendelige avslag. Tro meg, med en gang du har fått deg en jobb, er sirkelen i gang og det blir lettere og lettere etter det :) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cato69 Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Jeg tok Transport pakka på arbeids kontoret, Truck lappen , lastebil lappen , ADR ( transport av farligt matriale ) , Lastebilkran serfikat. Nå har jeg fått jobb på Harlem Transport som sjåfør takket være det :) Se om du finner noen kurs på aetat det hjelper. Cato 81 Bmw M535 Turbo 87 Bmw 518 xxxxxxxxxx Skrota \ Solgt xxxxxxxxx 94 Ford mondeo Sedan 2.0L 16v Rs 65 Dodge Coronet 318 82 Honda Civic 1.3 91 Ford taurus 86 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syrre Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Originally posted by Laaars Trenger jobb jeg også. Jeg skal skrive søknad og sende ut OVERALT. Får sikkert ikke noe, men det er verdt forsøket. det bør du ikke gjøre. funker dårlig å skrive "søknad" og sende den rundt til mange firmaer. du må finne noen jobber du kunne tenke deg, og prioritere disse og bruke god til på å skrive en søknad til hver enkelt av disse jobbene, og aktivt følge opp. jeg har selv vært med på å ansette endel, og søknader som bærer preg av å være "generelle" søknader blir kastet umiddelbart. sorry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyTott Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Noe som jeg har merket er viktig er å stå på. Vis at du er intr i den jobben. Finn ut hva jobben handler om, og finn info om jobben, slik at når du har noe å spørre om og snakke om når du får et intervju. Ring og "mas", for da viser du at du virkelig er intr. Ikke bare send inn en søknad, men følg opp. Ser det er mange som har jobbet som støvsuger selger. Envirotect er maskinen... Hehe... Hadde det ikke vært for at jeg har fulltidsjobb, så hadde jeg nok fortsatt med det. Masse penger å tjene på det hvis du har selger potensiale. Ene selgeren i Tr.Heim tjente 25 000kr på en uke når han var en uke i Oslo. Jeg tjente "bare" 15 000kr på 2 mnd, men det var de to første, så var helt fersk. Men ikke tvil om at maskinen var bra, men hadde ikke kjøpt den selv til den prisen, men bare fordi jeg ikke har råd... Hehe.. --------------------------------------- 1994 Mazda Mx-3 1,8 V6 x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P) x Aprilia RS 50 --------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladetrykk Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Vel.. det er lov til å flytte litt på seg. Mange bedrifter i distriktene som sliter med å få tak i fast ansatte , og da mange som bor i de større byene ikke klarer å flytte på seg , blir det ikke noe lettere. Dette er ofte jobber som ikke krever allverden av skule, men der en kan tjene seg oppunder 300000. Og det er vel bra for å vere ufaglært!! resultatet blir at slike bedrifter henter inn arbeidskraft fra andre land som sverige, polen, lithauen osv osv.. Da blir det verre å komme igjen når aetat kniper igjen kassa!!!.. Annet alternativ er fiske: Det er også mange båter som sliter med fast og stabilt mannskap. Dette gjør at mange av desse også begynner å sjå seg om etter utenlands arb.kraft. Her er det ingen krav til utdannelse. Annet en sikkerhetskurs og gyldig helseattest. MEN... og det er et men.. Dette er ikke for de som har problemer med lange arbeidsdager (14 til 16t i skift) 7 dager i uken, sjøsyke, hardt fysisk arbeid og lange turer 1 til 2måneder. Fordeler: man kan bo hvor man vil!!? , til en viss grad bestemme hvor mye en vil jobbe i året / og da også regulere inntekt. Do you understand the words comin outa my mouth? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FlyingVeeVee Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Jøss. Så rart at det skulle være så vanskelig å få jobb. En kamerat av meg spurte om de hadde en ledig stilling som deltidsansatt på den lokale MENY butikken. Vips så hadde han jobb. Selv jobber jeg på KIWI. Har jobbet der siden jeg var 15. Fikk jobben fordi mamma kjente ei som jobbet der og hun sa til mamma at de trengte en deltidsansatt. å jobber jeg fast en dag i uka pluss annenhver helg. Blir greit med gryn det. UTSOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Jobber sjøl hos Binders Ålesund. Er ekstrahjelp. Jobber etter skulen og i helgene. Fekk jobb der, etter at eg jobba der på operasjon dagsverk i fjor. Jobba da slik at eg ga et godt inntrykk... =) Trur faktisk dei har det samme inntrykket enda.. =) Ellers så har eg hatt litt småjobber som er skaffet gjennom kjentfolk. -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Originally posted by partypulp Gå til din nermeste Rimi butikk. Der er jo de fleste i den aldersgruppen nesten garantert å få seg jobb. Jepp. Et par dager etter at jeg ble 18 gikk jeg på lokale Rimi-butikken og leverte søknad. Intervju 3-4 dager etter, og fikk jobben på stedet. Å arbeide på en liten matbutikk er ikke såå ille som det høres ut for. Kommer mye ann på butikksjefen, mange butikksjefer er noen enorme rasshøl. Heldigvis har jeg sluppet å jobbe med sånne. Hvis du finner en jobb som har med hobbyene dine bør du selvsagt ta den. Men hvis ikke, så er ikke kassa på en matbutikk døden heller. -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
valrun Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Originally posted by Chevy Heh, for 24000 kr. er det enten Elektrolux eller Kirby du har solgt.. Jeg håper for din del at ingen andre har kopi av kundelistene hvis det er Kirby... Det eneste den type maskin er brukbar til er å slå i nøtta på andre støvsugerselgere.. MAO. 30 kg. med skrapmetall som man får nesten gratis hos "høggern" Japp, Kirby G6! En såkalt vidundermaskin. Og hvis du kjøper et ekstra sett til 7000-8000 så kan den også rense teppene dine! Det råeste var når vi ringte tidligere kunder, (vi kunne jo ikke vite hvem som hadde kjøpt den, når vi ringte utifra ditt distrikt) da fikk vi høre hvilken "fantastisk" maskin dette var :) Rune - Best i luften. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 aldri gi opp, det e det beste rådet vil eg si.. prøvde å få jobb fra eg var 16 til eg var 18, søkte litt og litt, og fikk eg et par avslag om gangen, gadd eg ikkje mer på noen mnd.. ikkje så lurt.. når eg fylte 18 tok det et halvt år til før eg fikk jobb, søkte på alle butikkene og bensinstasjonene i området, utenom 1 bensinstasjon, der eg tilfeldigvis var innom på turen min og spurte etter jobb på faen.. fikk til og med =) selv om eg ikkje e noen stor fan av å stå i kasse, så går det jo greit.. ikkje tidenes arbeidstider, men men.. no e eg i militæret, planen e at kongen skal betale CE for meg =) men eg strøk på oppkjøringen på C, håper bare ikkje eg gjør det igjen, då kan eg kanskje bli hevet ut av troppen.. :/ ellers tilbyr forsvaret en god del kurs, faktisk omtrent noe "for enhver smak".. har tenkt å ta truckførerbevis, lære å sveise, kanskje vekterkurs og ca 10-15 andre gratis kurs innen praktisk arbeid, data og ting som bare e kult:P de hjelper nok litt på det å få arbeid etterpå.. så hvis du sliter med å få jobb og blir innkalt, bør du ta noen kurs der.. og så kan du jo bli befal, då får du så vidt eg husker en rimelig vanlig lønn og sikker jobb.. this is propaganda :P Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hissig_Pannekake Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 selv har jeg hatt jobb siden jeg var 13 år og hatt 4 forskjellige stillinger og jobbet på 5 forskjellige steder og kun søkt på den første da jeg var 13, resten har jeg blitt "headhunta" til kan du si, blitt forespurt om jeg ønsker jobben... men skjønner ikke at du (trådstarter) først nå som 18 begynner og tenke på jobb, de fleste jeg kjenner begynte og jobbe litt deltid da de var 16 år... de som ikke jobba da fikk alt av mor og far og de har vel sikkert ikke jobb enda triggerhappy: hvilken rimi jobber du på? kjenner de fleste rimi sjefene i asker... noen spess du tenker på som er rasshøl? 2010 VW Scirocco X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Originally posted by m_leikfoss selv har jeg hatt jobb siden jeg var 13 år og hatt 4 forskjellige stillinger og jobbet på 5 forskjellige steder og kun søkt på den første da jeg var 13, resten har jeg blitt "headhunta" til kan du si, blitt forespurt om jeg ønsker jobben... men skjønner ikke at du (trådstarter) først nå som 18 begynner og tenke på jobb, de fleste jeg kjenner begynte og jobbe litt deltid da de var 16 år... de som ikke jobba da fikk alt av mor og far og de har vel sikkert ikke jobb enda triggerhappy: hvilken rimi jobber du på? kjenner de fleste rimi sjefene i asker... noen spess du tenker på som er rasshøl? Er ikke alle som har de voldsomme utgiftene før man blir 18 og kjøper seg bil da. Jobber på Vakås. Tenker på Nazi-Tommy i Heggedal og Steinar på Morellveien først og fremst. -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Beste tipset er som mange her sier, følg opp søknaden. Møt opp flere ganger og spør hvordan det går. Hvis du "maser" skjønner de at du er interessert i jobben, men seff, ikke vær så innpåsliten at sjefen hater trynet på deg før du begynner :) Selv er jeg 21, og har hatt deltidsjobb ved siden av studiene/skole siden jeg var 15. Har hatt 2 jobber, og begge fikk jeg ved å "mase". Leverte søknad, møtte opp med ca 1 ukes mellomrom og spurte hvordan det gikk osv. På begge ble jeg innkalt til intervju, og forberedte meg på hva jeg skulle si osv, men det viste seg å være unødvendig. Begge sjefene sa bare omtrent: "OK, let's cut the crap! Du er her fordi jeg vil gi deg jobb, ikke fordi du skal intervjues..." Dermed var det bare å signere kontrakt, og begynne... Stå på! Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg