LunarG Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Hei... Jeg vurderer å anskaffe en RX-7... Problemet er at jeg ikke har råd eller mulighet til å ha 2 biler, og kan derfor ikke ha noen dedikert vinterbil. Om det blir en RX-7, så vil jeg jo prøve å bruke den så lite som mulig på vinterhavlåret, men om det skulle bli absolutt nødvendig, så kan jeg jo bli nødt til å bite i det sure eplet. Det jeg lurer på er altså: Hvordan er RX-7 (FD3S) på vinterføre. Er det helt dødfødt, eller burde det gå bra om man er litt forsiktig? Har en litt lei bakke like borti her som må forseres om man ønsker å komme mer enn 100 meter fra stedet jeg bor...(Har aldri hatt noen problemer med Vectra 4x4'en jeg har nå...kanskje ikke så rart?) Har en RX-7 noen sjangs til å komme opp en sånn..."litt lei" bakke på en glatt vintermorgen? Mulig dette virker som helt borti natta spørsmål, men for meg kan det bli relevant, ergo spør jeg før jeg skulle bli nødt til å finne det ut "the hard way"... Siter Jeg fikk vaksine på ungdomskolen, mot sånn BMW eller BCG eller hva det nå heter... - 1995 Subaru Impreza GT x 1989 Opel Vectra 2.0i 4x4 *Svett som faen* -solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 denne tråden var da veeeldig lik en anen tråd jeg leste her for en tid tilbake. prøv å søk opp på rx7. se hva du finner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Tror det skal gå bra å kjøre RX7 på vinterføre. Nå har jeg aldri kjørt RX7. Men jeg vet at den har bra vektfordeling. relativt tung på bakakselen. Hvis den da har diffbrems/sperre i tillegg og du kjører på litt smalere dekk på vinteren så går det nok bra. Turbo biler syns jeg er gode å kjøre på vinteren egentlig, fordi de er svake på lave turtall med lavt turbotrykk. Kan være fordel når man skal komme seg frem. Noen som er enige i det? Du kan jo ta den med til noen som driver med understellsbehandling av biler og få de til å se om den trengs å sprutes litt under Bilen er jo Japansk. i Japan er det mye snø, sikkert mange som bruker den som helårsbil der. Bedre framkommelighet om den ikke er senka og selvfølgelig. Jeg har storsett bare hatt rwd biler og ikke hatt noen særlig store problemer med det. Hadde en MB190 uten sperre. Den var ikke helt rå akkurat :). Diffbrems har alt å si. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LunarG Skrevet September 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Problemet med vinterbil er ikke prisen på selve bilen, men det faktum at den tross alt må forsikres, det må betales veiavgift og den vil også kreve et visst vedlikehold. For meg som har nada i bonus hos forsikringsselskapet vil det å forsikre en vinterbil og å betale veiavgift antakelig komme på omtrent det samme som en tectylbehandling av RX-7'en + vinterdekka. Kunne jo selvsagt sett etter en garasje jeg kan ha KUN til sommerbilen, slik at jeg kan levere inn skilter og sånt på vinterstid, og sånn sett spare noe på forsikring...hmmm... må tenke litt på det... Uannsett når det gjelder slitasje, så har jeg ingen planer om å bruke den til daglig frem og tilbake til jobb på vinterhalvåret... Får helle bite i det sure eple og ta bussen... Kan fint leve med det... På sommer'n kan jeg alltids psyke meg opp til å sykle... ;) Liker RX-7'ens utseende svært godt... Har de siste dagene forsøkt å finne andre fete biler i samme prisklasse, men har ikke funnet noen som kan måle seg når utseende angår... Usj... Skulle fått avskaffet vinteren her i landet... Siter Jeg fikk vaksine på ungdomskolen, mot sånn BMW eller BCG eller hva det nå heter... - 1995 Subaru Impreza GT x 1989 Opel Vectra 2.0i 4x4 *Svett som faen* -solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efini Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Jeg har personlig aldri kjørt dårligere vinterbil enn RX-7, men det funker vel på en måte om en ikke har alt for utfordrende veier.. Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LunarG Skrevet September 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Originally posted by Efini Jeg har personlig aldri kjørt dårligere vinterbil enn RX-7, men det funker vel på en måte om en ikke har alt for utfordrende veier.. Ehh he... Utfordrene veier ja... Det kan man vel på sett og vis si at det er her i byen... Mesteparten av veiene her blei grunnlagt på den tida da de fleste kjøretøyer hadde 1 hestekraft... Om du forstår hva jeg mener. Får vel se på om ikke det lar seg gjøre å skaffe dedikert vinterbil da... Må kanskje ta en prat med folka på forsikringsselskapet bla.a. Hmmm...kanskje jeg bare skal droppe RX-7 planene og kjøpe en Galant '97 eller nyere...fin bil den og... men... Ord blir fattige... Siter Jeg fikk vaksine på ungdomskolen, mot sånn BMW eller BCG eller hva det nå heter... - 1995 Subaru Impreza GT x 1989 Opel Vectra 2.0i 4x4 *Svett som faen* -solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-TOM-X Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Har kjørt Rx7 selv og den har ekstrem god vektfordeling. 47/53 God til drifting:) rx7 har stort turtalls register. Men ville personligt ikke kjørt rx7 på glatt føre, alle vet at bak hjulstrekk ikke no fordel på speil glatteveier. Siter Liv in the moment, without picking up to much air ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efini Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 Skal være 50-50 om alt stemmer ja. :) Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 Vil nesten tro det er billigere å kjøpe en 1500-kroners bil å ha om vintern hvis man knepper av skilta på sommerbilen. Man sitter ofte med kasko og litt ekstrautstyr på sommerbilen.... skal finne en rimelig ulykkesbelasta 1500-kroners bil for at det skal bli dyrere enn rx-7'n tror jeg. Og man skal jo ikke koste under teppet at rx7'n liker bensin, så man sparer noen kroner på vintern med en anna bil på det området også. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LunarG Skrevet September 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 Hvem har sagt noe om kasko? ;) Siter Jeg fikk vaksine på ungdomskolen, mot sånn BMW eller BCG eller hva det nå heter... - 1995 Subaru Impreza GT x 1989 Opel Vectra 2.0i 4x4 *Svett som faen* -solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rxsju Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 Jeg har kjørt min Fc på vintere, det var ikke noe problem. Ha gode dekk og få en sandsekk eller noe bak i koferten. Siter 95 Chrysler Neon cup 98 Mercedes C200 83 Volvo 242 Rallycross 68 Volvo B57 Racingbuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 Originally posted by LunarG Hvem har sagt noe om kasko? ;) Tok vel egentlig det som en selvfølge når du skulle ha FD, de koster jo såpass at å ikke ha kasko på de er ganske risky. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg