Gå til innhold

hva er det med sierra og folk?

Knusern

Anbefalte innlegg

Originally posted by aryx

Nå har jeg vel strengt talt ikke sagt at det er en drittbil, men at den stinker dritt. :op

Det med "dritt-bil" var ikke ment bare til deg..sorry hvis det virka sånn :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Knusern

Jeg skjønner ikke all den krasse kritikken sierra får jeg. I mine øyne er det en dritbra bil, har grisekjørt med den i vel et halvt år, liggi på breia i hver eneste rundkjøring og landeveiskjøring i hyperfart, og enda har ingenting ryket på bilen.. nå er det den nyeste sierraen, men allikevel. sierra er egentlig toppbil.

1) Den feteste bilen å breie med, kanskje litt for vill til tider

2) Hvilken andre biler klarer å dra opp 2 tonn pukk opp steinshøgdabakken?::op

3) billige deler...

er ikke sierra genialt så spør ikke meg:D

Nei, det er skrot som alle sier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en ålreit bil til den prisen jeg gav for dem.

Er inne på Sierra nr 2.

Den forrige sierran jeg hadde tålte mye, inntil jeg parkerte den oppå autovernet. (Det var snø,glatt og natt. Ble litt ivrig)

`93 Sierra 2,0i clx (For tiden med ett stort hull i motoren)

2005 - Opel Movano 2,5 CDTi Aut. Mottatt 25 Juli- 05.

x `01 Citroen Jumper "Den Franske Baguetten" --> Solgt

x `87 Sierra 2,0 --> Solgt

x `90 Sierra 2,0 --> Vraket/spiker

x `01 vw LT 35 --> Solgt/firma

x `93 Golf 1,8 ---> Solgt

x `84 340 ---> Vraket/spiker

x `87 626 ---> Solgt

x `84 929 ---> Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sierra er en genial bil jeg..

Jeg har kjørt min ganske hart å det er ikke noe i motoren jeg har byttet enda..

Det eneste jeg har bytta er hjulager bak å gummi overføringa mellom girkassa å mellomakslingen..

2002 Audi A4 1.8 turbo quattro Avant

1985 BMW 520i

1987 Pajero

1990 Nissan 200sx (solgt)

1988 Scorpio 2.9i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Texascom

Nei, det er skrot som alle sier....

Volvo, det er dritbil det. Stor og stygg og feit og svensk. Sluker bensin og kommer seg ikke av flekken. Men Ford Sierra, det er bra bil det! bil for penga. Å sammenligne 240 med sierra er det samme som Toyota Corolla mot Bugatti Veyron....

volvo sucks:fingers:

*-------*

mvh Erik

*-------*

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. hvis dere volvo-karer sammenlikner 240 med Sierra mk2 kan dere bare droppe det ;) Volvoen ER ikke like bra. Den er en veldig umoderne bil i forhold, meget klumpete, gammel, bensinslukende osv.. å sammenlikne en gammel kantete 240 sedan med f.eks. Sierra sedan 2.0i DOHC blir helt bak mål. Hele forden er rett og slett mye mer moderne, kjørekomfort er topp, bensinforbruk er bra, støynivå....sinnsykt mye lavere enn 240. En kompis har 240 TIC, og sier han er "lei den skranglete volvo-dritten". Greit den har turbo og sperre (det er jo morsomt men det kan man få i en Ford og) men den støyer noe veldig og skrangler. Nå har han gått tilbake til Ford. Så være så snill ikke kom her å kall Ford Sierra for skrot, dere 240-nisser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

hehe.. hvis dere volvo-karer sammenlikner 240 med Sierra mk2 kan dere bare droppe det ;) Volvoen ER ikke like bra. Den er en veldig umoderne bil i forhold, meget klumpete, gammel, bensinslukende osv.. å sammenlikne en gammel kantete 240 sedan med f.eks. Sierra sedan 2.0i DOHC blir helt bak mål. Hele forden er rett og slett mye mer moderne, kjørekomfort er topp, bensinforbruk er bra, støynivå....sinnsykt mye lavere enn 240. En kompis har 240 TIC, og sier han er "lei den skranglete volvo-dritten". Greit den har turbo og sperre (det er jo morsomt men det kan man få i en Ford og) men den støyer noe veldig og skrangler. Nå har han gått tilbake til Ford. Så være så snill ikke kom her å kall Ford Sierra for skrot, dere 240-nisser :)

yodude

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sierra er kult på alle måter.. ganske moderne også.. vis man ser på desjbordet på en 82 mod sierra og sammenliner med de fleste biler fra den tiden og opp til 90 modellene så er faktisk sierraen den mest moderne.. sierra var en av de første med fager som faktisk var en del av bilen.

Det eneste jeg synes er dårlig på sierra er: ventiltetningene, foringene fremme, knirkelyder og rust i gulv hjulbuer. men bare sånn at det er sagt de ruster ikke spesiel mer enn andre biler.

Det beste med sierra:

Bra kjøre komfort, kjøreegenskabene er lett å forbedre, bakhjulsstrekk, MASSE trimme muligheter, og de store dørene på 3dørsen!!!

mvh en lykkelig sierra eier!!

BMW 523 E39 97mod

Ford Sierra 3dørs 86mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

At bilen til kompisen din skrangler har ikke noe med saken og gjøre vell. hvis en 240 har løst eksos anlegg eller andre løse ting så skrangler den jah! en sirævva hadde skrangla like mye... og hvis du snakker om støy, han kompisen din har sikkert raka røret vettu,det er ikke orginalt på 240, en org. 240 bråker ikke :o

mer "moderne" bil ja, men rævva kvalitet

edit: 240 bråker litte grann da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lasse_GT

han kompisen din har sikkert raka røret vettu,det er ikke orginalt på 240, en org. 240 bråker ikke :o

mer "moderne" bil ja, men rævva kvalitet

En original 240 bråker ikke?!?! Har du hørt den vifta eller?? Kanskje du e døv eller høre dåli, men JO, original 240 bråke jo....Believe me....2kompisa av mæ som kjøre original 240 og dæm bråke like my begge to....Iallefall my mer enn Sierran min bråke.

Og derre me at Sierra e dåli kvalitet, d ska æ faktisk si mæ litt eni i, men prøv å finn ei anna bil d e like lett å skru på da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider