Gå til innhold

spm ang eksosmanifold på passat 35i

Ranger emnet

Tommeliten

Anbefalte innlegg

Har vært i garasjen idag og begynt å skru av eksosmanifolden, fordi det skulle være en sprekk i denne...

Problemet er at jeg kjøpte en hos høggeren, som jeg skal/skulle skifte til. Denne er ikke lik min. På min bil sitter lamdasonden lenger bak på eksosen, og på den "nye" sitter den på manifolden...

Kan dette ha noe med at den er bruktimportert å gjøre?

Tar imot alle tips her...

Har løsnet innsuget og løsnet de fleste mutterne på eksosmanifolden, før jeg nå tok kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå endelig fått ut eksosmanifolden.. og det er litt forskjellig..

Den som satt i bilen:

gammelmanifold.jpg

Den som jeg kjøpte hos høggeren:

nymanifold.jpg

Det kan ikke ha vært feil motorstørrelse da?

Ingen som vet noe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er brukimportert....

Får se om jeg det er feil årsmodell.. får se om jeg finner dem sprekken.. Tror ikke de så så nøye på det..

Lekkasjen tror jeg likegjerne kan være røret etter manifolden før lamdasonden, eller at det er pakningen som må skiftes...

Andre forslag tas imot med takk..

Snakket med delelageret hos møller.. Og de fortalte meg at det ikke skulle ha noe å si at den var bruktimportert, men at det var motorstørrelsen som var avgjørende...

Noen som har en passat 35i som hadde giddet å sjekke hvor lamdasonden satt og motorstørrelse?? Da kan evt få bekreftet det før eg får tid til å sjekke ting skikkelig selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sneaker: Takk for tipset. Har ikke fått sjekket motorkoden. Har jobbet fra morgen til kveld de siste dagene...

Min bil har heldigvis mer en 75hk.... Trodde ikke de kom med 1,8l med så lite hester...

Skal sjekke at jeg får riktig neste gang jeg finner meg en ihvertfall

Skal også skaffe røret som går etter manifolden, for å være på den sikre siden. Kan jo være der lekkasjen er også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider