Gå til innhold

hvordan funker en getrag kasse?

Ranger emnet


ehrnst

Anbefalte innlegg

Originally posted by ElCamino

Du har forskjellige clutchhus og spakestell etter hvilken bil det kommer fra. En 265 kasse sies å skulle tåle ca 280 nm kontunerlig, men selføgelig mer på peaker.

Det er nm som ødlegger drivverket.

 

Kult. jeg har visst rundt 550nm på respiratorbimmern min :) Funka på vei hjem fra Sverige hvertfall. Kjører ikke på race/drag dekk da. Det blir jo på de høye gira den kommer til å ta knekken da.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quattro kåre

har det ikkje noko med rettskorne drev og gjera????

bråkar vist noko jevli!!!

ei girkasse med rettskjærte drev bråker litt mere enn vanlig ja!

men samme det, SOM REGEL er det 1:1 på 4.gir, (altså direkte) og da støyer det ikke! har du 5 trinns er det 1:1 på 5 og samme på ei 6.trinns... så altså, kjører du på gata, så er det jo bare å putte den i det siste giret med en gang..

jeg putter jaffal min i 4... da bråker det bare fra eksos og gassere!

VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil)

Galloper Innovation `00 (Trekkbil)

Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 stk Getrag 265 kasser i mine bmw'r. Den ene har 1-0.86 på 5 (cruisebil) den andre har 1-1 på 5 (den gule, høyere turtall på siste giret), den siste er mere sportslig. den er giret annerledes på de andre girene og som gjør 2-3-4-5 veldig tette.

 

Camaro Girkassa har 1-0.75 på 5 giret og 1-0.5 på 6 siste giret! Veldig lavt turtall på cruise med andre ord.

 

Motorsvake biler har som regel 1-1 på siste giret, og 4 trinnskasser. Ellers har vel de fleste 5 trinnskasser litt over 1-1 ?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg lære dere om getrag, men de fleste standardkasser har 1:1 på 4 i 4 og 5 trinns kasser, 6 trinns pleier å ha 1:1 på 5 giret.

Og støyen på rettskårne drev er jo i forhold til hvor rettskårne, er jo ingen som er helt rette(skal aldri si aldri men).

Og girkassene det var snak om her var vel ikke akkurat med rettskårne derev.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by quattro kåre

har det ikkje noko med rettskorne drev og gjera????

bråkar vist noko jevli!!!

Originally posted by Granada3.0GL

Og girkassene det var snak om her var vel ikke akkurat med rettskårne derev.

 

ehh... hvorfor var det ikke snakk om det mener du?

VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil)

Galloper Innovation `00 (Trekkbil)

Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår