Gå til innhold

Kanskje kjøp av Uno Turbo 87

ReWrite

Anbefalte innlegg

Jeg har en 87 modell på hånda som hadde ikke hadde noen store tegn til rust, faktisk så hadde han byttet kanaler og sandblåst den, ihvertfall på karosseriet. Så meget bra ut, fikk ikke sjekket understellet skikkelig, men vet ikke om dette er så utsatt for rust?

Uansett, Turboen lader ikke mer enn 0.3 bar av ukjent grunn, regner med den er rimelig sliten, vet ikke hvor mye det koster og få fikset det?

Clutch og girkasse var også litt "gåen" men aner ikke hvor mye det koster og bytte alt dette?

Kunne få bilen for 12.000 med disse feilene, enda bilen har gått 196000, er dette en dårlig pris?

PS: er det vanskelig og få tak i uno turbo seter?

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_BASS

Dette er ikke noe problem å få fikset. Og seter har jeg;)

Har alt du trenger av reservedeler. Har en fin turbo til deg også.

12.000 tja er ikke så dårlig det:D

Go for it

Btw, hadde det vært mulighet og få testet unoen din? Din er vel heftig trimmet, så det blir kanskje ikke det samme, men jeg ble ikke akkurat så veldig imponert av bilen med 0,3 bar og 4 personer i bilen..

Hvor mye tror du det blir tilsammen hvis jeg må kjøpe ny turbo og bytte clutch\overføringer på girkassen?

Har forresten sendt deg pm, men innboksen din var full :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er nå halvveis demontert, skal ta ut motoren i løpet av et par dager for å trimme den ytterlige, samt gjøre den litt mer fancy i motoren. Har allerede handlet endel deler, men har fortsatt litt igjen, derfor blir det dårlig med prøvekjøring på deg. De delene du trenger å bytte kan du komme billig ut av. Kjøper du de brukt så kan jeg estimere en 3k alt etter hva du gjør selv.

Skal slette pm nå.

Hvis du skal ha tak i meg sånn fort så kan du kontakte meg på tlf fordi jeg av en eller annen grunn ikke har internett lenger. Skal prøve å finne ut hvorfor, men tror jeg barebestiller nytt abonnement.

Skraper girkassen mye, eller er det bare at den er vansklig å få i gir/upresis osv?

Henger den mye på clutchen?

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel har kanskje du noe liggende av brukte deler jeg evt kan kjøpe?

Cluthen må heeelt inn for og ta i det hele tatt, han sa han hadde byttet waieren og at cluthen hadde vært sånn i 1.5 år .. Vet ikke om det er så kritisk, virker ikke som om den slurer, men nå kjørte jeg bare med 0,3 bar turbo trykk..

Girkassa virket i god stand, utenom at det var umulig og finne riktig gir til tider, ble som og røre i grøt.

Var ekstrem lang vandring også..

Av seter så hadde han byttet ut førersetet som hadde visstnok knukket.. så det var ikke matchende seter i den.

Så det jeg trenger egentlig er vel en ny turbo. evt får overhalt den gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt av deler. dvs alt du trenger.

Ang girkassen så var min slik også, men jeg bestillte noen nye foringer til giroverføringene samt trikset og mikset litt så det ble thight og fint.

Har ett sete til deg som er nesten som nytt hvis det er det svarte intriøret med røde fiat emblemer på.

Turbo har jeg også. Bare å si ifra. Å øke turbotrykket er intet problem og det er jo ikke sikkert at turboen er gåen heller.

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig, da tror jeg faktisk at jeg går til innkjøp av bilen.,

Tar en stund til før jeg kjøper den siden jeg mangler 3-4 k enda..

Men hvis jeg trenger ny turbo, hvor mye må jeg evt betale for den? :)

Takk for alle svar, du har gjort dette veldig mye enklere for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjør det du, du vil ikke angre:)

En ny turbo som i en flunkendes ny vil jeg anta en rundt 3k, en brukt kanskje 1k.

Det som er fint med denne bilen er at du kan gjøre alt av reprasjoner selv og du trenger nesten ingen form for spesialverktøy.

Lykke til. Har forresten felger og dekk hvis du trenger også

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_BASS

Ja gjør det du, du vil ikke angre:)

En ny turbo som i en flunkendes ny vil jeg anta en rundt 3k, en brukt kanskje 1k.

Det som er fint med denne bilen er at du kan gjøre alt av reprasjoner selv og du trenger nesten ingen form for spesialverktøy.

Lykke til. Har forresten felger og dekk hvis du trenger også

Ok, fikk pruta den ned til 10k nå, så nå er det bare og samle pengene..

Mulighet og svinge innom en tur da evt når jeg har kjøpt den?

Sånn at vi kan diskutere pris på deler og evt få et par tips :)

Onkelen min sa at han ikke skulle ha den Uno Turboen inn på verkstedet siden det var et helvete og skru på :)

Lover godt..

Men men, turbo er første pri, var ikke noe akselerasjon med 0.3 bar ihvertfall..

PS: I Revers lagde den en veldig rar lyd, en form for klikke lyd, sånn det skal være? Eller tegn på veldig ødelagt kasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daggis

Hvis du kjøper bilen tenkte jeg bare å tipse om at det står en uno turbo på Lier Bilopphuggeri.

Setene så greie ut, motoren likeså, men MASSE rust..

Takk for tipset, du så ikke tilfeldigsvis hvilke seter det var? De setene som stod i Unoen var Svarte med røde fiat merker på hvis jeg ikke husker feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste av intriør på den unoen på lier som var verdt å ha var det som er av plastikk. Fører setet var slitt og det luktet mugg. Dessuten var det ekstremt møkkete.

Bare å svinge innom det, så kan jeg jo titte litt på det og finne ut hva du evt trenger. Har mesteparten av delene på lysakser, men turbo osv har jeg i hønefoss.

Den lyden fra girkassen skjønte jeg ikke helt. Men om den er sliten i revers gjør vel ikke det noe. De delene jeg bytte til gir overføringene kostet meg ca 70kr pluss 1time å skifte. Jeg har også bilder å ideer for å bygge den om litt slik at den blir korteere og mer presis. Er ikke vanskelig å få så kort vandring man vil.

Skal satse på 200hk på hjula til sommeren jeg også, men det spørs hvor mye jeg har råd til å gjøre nå. Har vel lagd i ca 25k i bilen hittils, og som fattig student har jeg vel ikke råd til stort mer. :D

Motoren skal i allefall tåle en del, og jeg vet om personer som har klart å få over 250hk på bilen ut store problemer, og da flytter det virkerlig på seg

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider