Gå til innhold

Forsikring? Hah, de vet ikke at bilen finnes!

Dulle

Anbefalte innlegg

Vel. Etter å ha blitt trakassert av lånefirmaene og blitt fortalt hvilke biler jeg burde titte på, fant jeg ut at jeg skulle drite i absolutt alt de sa, og kjøpe hva jeg vil :D

Da falt valget på en Primera GT. 98 modell sådan, så jeg tror det blir ganske bra..nesten ny vettu :D

Men, så ringte jeg til Enter forsikring i dag, og skulle spørre om forsikringspris på den.

De fant ikke bilen!

"2.0 GT sier du? 150hk sier du? Hmmmmm..nei, de bilene kommer ikke med annet enn 140 og 115hk de"

"eh, jo" sier jo jeg da, "de gjør det..dette er en GT..en GE TEEE."

De leta og leta, og jeg konkluderte med at de mangla en bil i databasen sin, og så ble han sur. Men så fant han fram en eGT til meg. Med alarm og litt garasjeparkering og 20 000km i kjørelengde + en annen bil forsikret hos dem, endte jeg på noe sånt som 13300,- i året. Det skal da sies at folk under 23 kan kjøre den..

Men, spørsmålet gjenstår. Hva er forskjellen på eGT og GT? Er eGT dyrere å forsikre? Og hvorfor har ikke Enter GT?

Og, finnes det andre steder og selskap man kan få det billigere?

*klø hode*

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..... Enter ja.... De hadde ikke SRi på lista heller, og spurte om hva SRi stod for! Han trudde det var noe Super Racing etellerannet:D

Jeg sa selfølgelig JA:D

Måtte forklare han etterpå at det var en helt standard 2liter med en annen utstyrspakke en slx/lx....

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme tilfelle da jeg skulle forsikre en urquattro i gjensidige. Det nærmeste de hadde var coupe quattro. forskjellen er jo 136hk og 200hk og at urquattroen har enkelte deler som koster skjorta. Jeg sa det til dem. Men vi tok det nærmeste på lista som da ble coupe quattro. Det er jo en Coupe quattro og det stod ikke HK på lista der.

Billig forsikring mao. Kunne jo muligens blitt kjipt hvis det hadde skjedd noe, men da hadde jeg nok stått på det at jeg hadde valgt fra lista dems.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe enter ja..

Er fornøyd med de nå.. men når jeg skulle forsikre når jeg hadde kjøpt bilen sa jeg primera sri..

Når papira kom i posten hadde jeg jeg forsikra en almera gt ???

Han hadde vist vært ute på byen dagen i forveien fikk jeg vite da jeg snakket med han senere samme dag..hehe jaja de er vel mennesker de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jo, det er jo greit nok det..

Men jeg vil ikke bli snytt for penger fordi de mangler en bil kan du si ;)

Menmen..jeg hadde satt grensa på 1000,- i mnd til forsikring..skrittet fra 1000 til 1100 var ikke så hardt :D

Med lån, forsikring, og å sette av penger til div. ting (årsavgift, hendelige uhell osv) ender jeg opp med å sette av 5-6 laken i mnd. Det koster å være kar visst :S

Da blir det et seriøst forsøk på sparing over vinteren, og så innkjøp av litt morsomme ting til våren. Forhåpentligvis :D

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NissanPrimera

Hehe..... Enter ja.... De hadde ikke SRi på lista heller, og spurte om hva SRi stod for! Han trudde det var noe Super Racing etellerannet:D

Jeg sa selfølgelig JA:D

Måtte forklare han etterpå at det var en helt standard 2liter med en annen utstyrspakke en slx/lx....

Offtopic: Hva står egentlig SRI for? :)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed å drite å dra hos enter. Faren min kunne forsikre bilen min der vis han hadde sin egen der også, ellers kunne jeg bare dra til helvete. Skikkelig grinet, frekk kar jeg snakka med der.

Har den forsikra i TryggHansa nå og er kjempe fornøyd, billig er det også...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera

Fikk beskjed å drite å dra hos enter. Faren min kunne forsikre bilen min der vis han hadde sin egen der også, ellers kunne jeg bare dra til helvete. Skikkelig grinet, frekk kar jeg snakka med der.

Har den forsikra i TryggHansa nå og er kjempe fornøyd, billig er det også...

Hvor mye betaler du der da??

Jeg gir ca 3500 i året, med 12,000 km og 35% bonus, delkasko.

Synes ikke det er så galt....

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 6900,- hos TryggHansa.

16000 km. i året

75% bonus

Førere under 23 år.

Egenandel: Var det nå jeg skulle holde kjeft? 14000,- Lønner seg ikke for meg å ta det på forsikringa, vis jeg ikke gjør bilen ramme skeiv eller total vark uansett.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider