Gå til innhold

sony xplod

Ranger emnet

EMI

Anbefalte innlegg

hei.

Jeg skal kjøpe nytt stereo i bilen og har fått en pris på en pakke fra sony xplod, men har hørt mye snakk om at xplod er så dårlig og at jeg må kjøpe kicker, cadence, og jbl osv. isteden. er xplod så dårlig eller er det bare sånn at bilstereo entusiaster prater dritt om sony uansett. synes selv det virker helt åleit.

har fått et tilbud på denne pakken:

cdx-f5500 cd-spiller 2499kr

xs-ht170s frontsett 1999kr

xs-l151p 15 tommer bass 1299kr

xm-d500x mono-forsterker 2999kr

xm-504z 4-kanals forsterker 1799kr

=10595kr.

hvis jeg kjøper dette får jeg med kabler og sikringer uten tillegg i pris.

er dette verdt å kjøpe???

takker for alle seriøse svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Et litt mer konstruktivt svar:

Kjøp en 12" istedenfor en 15".

Cd-spilleren du har valgt er sikkert helt grei.

Valg av frontsett ville jeg brukt mere tid på.

4-kanals`en er sikkert grei.

Og mono-forsterkeren er sikkert grei.

Har ikke kikket på noen av modellene du har valgt ut, men Sony lager grei bilstereo.

Men ville nok gått for en 12" bass, og kjøpt en kondensator. Helst 2stk på 0,5farrad, evt. èn på 1farrad.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok si meg enig med Zetec her. For den prisen er det mulig å gjøre bedre kjøp lydmessig enn dette. Har enda til gode å høre en bil med Xplod som låter bra.

Men dette er min personlige mening basert på meget strenge lydmessige kriterier.

Er faringsmessig kjennetegnses de Xplod bilene jeg har hørt av bl.a følgende feil:

- steril og uoppløst diskant

- anemisk melomtone uten kropp

- generelt udynamiskt lydbilde

Jeg ville anbefalt å gå for færre komponenter av høyere kvalitet. mindre subelement er nok heller ikke dumt. Dette vil nok bli mest tilfredstillende over tid.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eey alle mobber sony jo. hadde før kun sony i bilen

og lydkvaliteten var utrolig bra (også ifølge folk som har peil)

greit nok nå kostet alt utstyret ca 6ganger det han ramser opp her men.

og hva er galt med sony headunits? hadde mex-5di før. funket fett som faen.

kjører nå en xa-7w fra sony. funker supert.

"Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, skjønner at det ikke er altfor stor begeistring for sony her=)

jeg må nok kikke litt mer før jeg bestemmer meg :cool:

men jeg har et par spørsmål til:

Trenger jeg en større dynamo før jeg setter inn et lignende anlegg? bilen er en 99 modell ford focus 1,6.

er det no å spare på å kjøpe anlegg på svinesund?

hadde pakken jeg satt opp blitt bedre hvis jeg bytta sub og frontsett med pioneer?

takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quiet

xplod funker da helt greit det! Får selvfølgelig tak i "kraftigere" saker, men jeg har ikke noe dritt å si om sony...

Det handler overhodet ikke om kraft. Problemet er at Xplod er design produkter, slik som majoriteten av bilstereo produktene på markedet, og låter deretter.

Sony laget endel meget habile produkter før, men har falt i samme fella som en stor del av bilstereo produsentene. Design før ytelse.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke veldig begeistra for sony. Riktig som de andre sier, Sony er mest design og efekt, ikke noe speielt pen lyd i det. jeg har sjøl handla MbQuart på svinesund, utrolig pen lyd! koster litt, men er absolutt pengene verdt. Ikke tenk for mye på effekt og watt når du skal handle anlegg, er faktisk ikke det som teller.

Dra rundt og hør på forskjellige elementer og bestem deg for de du liker lyden i best.

Jeg sier MbQuart

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt Sony før. Anbefales ikke. Lydkvaliteten er laber og høytalerne klarte til og med min mor å vrenge når hun skrudde opp!! Så er det utrolig irriterende å høre: bip bip bipbip bip bip, hver gang du skal skru opp lyden eller bytte sang. Generelt hver gang du rører den helsikkes spilleren!!!:mad:

Har hørt den der Saab demobilen til Sony, den som skulle vise anlegg til under 20 000. synes rett og slett det var ubehagelig å høre på!

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Xplod

Har hatt litt Sony før. Anbefales ikke. Lydkvaliteten er laber og høytalerne klarte til og med min mor å vrenge når hun skrudde opp!! Så er det utrolig irriterende å høre: bip bip bipbip bip bip, hver gang du skal skru opp lyden eller bytte sang. Generelt hver gang du rører den helsikkes spilleren!!!:mad:

Har hørt den der Saab demobilen til Sony, den som skulle vise anlegg til under 20 000. synes rett og slett det var ubehagelig å høre på!

Du kan faktsik skru av "beep" på sonys spillere da.. :) hat hver gang batteriet har vært koblet ut.. de 3-4 første trykka!.. uffe.

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dynamoen til 1.6`n bra nok til å klare 2 forsterkere på ca 1600w peak til sammen, eller burde jeg bytte til en større en? i så fall er dette dyrt, vanskelig å bytte? kan jeg bytte selv? har ikke skrudd på bil annet en å skifte hjul og skjekke olje så har ikke så veldig peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider