MacSi Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Jensemann en ferrari 360 modena bruker 110 fot på å bremse ned fra 60miles(100km/h). En fot er ca en tredel av en meter... 33 meter bremsestrekning ned fra 100... Er det ikke sånn at når farten dobles blir bremsestrekningen dobbelt så lang. Her øker hastigheten med 50% dvs. kun en dobling av bremsestrekningen altså... I 150 kmt beveger du deg 41 m/s. Hvis du da har et sekunds reaksjonstid blir det 41m+66m=107meter Når farten dobbles blir bremsestrekningen fire ganger så lang.. Men det er jo det du har regna med lenger nede da. så.. :rolleyes: Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Tombra En annen side av saken er jo om du er aldri så god bak rattet, har superbil osv, men hva med alle andre? du kan også f.eks punktere, neppe noe morro i 150 km/t i en tunell. Men joda, 80km/t er nok litt lusen fart i nevnte tunnel, nekter ikke for det. Har faktisk kjørt der selv likevell, kjente igjen det bildet:) EDIT: blir ikke disse "rommene" mulige snuplasser for de med null vett i skallen? påkjørt i siden i en tunell, godt gjort:P om du skal tenke slik som " tenk hvis jeg punkterer" eller "en hjort ER DER UTE" like greit å gå heim å legge seg ! livet er fullt av slike "uheldigheter" desverre!..jeg tar dem gjerne:) (selfølgelig med litt realisme i hode) så lenge onkel blå ikke er der..han liker ikke vi..:( Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Beklager, skrev feil... Mente at bremsestrekningen firdobles når farten dobles Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmW323turbo Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 skjønner ikke at dee gidder å sitte å moralisere! tror dere at d hjelper? bullshit,, alle her inne gjør nok akkurat hva de har tenkt allikevell! PS tilhenger av 100+ i tuneller:D Siter *98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil *86"nissan prærie (solgt) *97"saab 900 turbo intercooler *86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil *82"volvo 240 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkblue Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Vil bare legge på at , faktisk hender det at politiet selv blir tatt i fartskontroller. Så dem kan gå i fella dem også hehe :p Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Originally posted by bmW323turbo skjønner ikke at dee gidder å sitte å moralisere! tror dere at d hjelper? bullshit,, alle her inne gjør nok akkurat hva de har tenkt allikevell! PS tilhenger av 100+ i tuneller:D Håper ikke du sikta til meg som moralist... Poenget var å bevise at du LETT kan bremse ned fra 150 km/t på mindre enn 500 meter.... Sikkert ikke alle tunneler som passer for 100+km/t, men Lærdalstunnelen... Jo visst f@#n Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot4sale Skrevet Oktober 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 leser at en argumenterer med at det ikke går an å svinge unna i tuneller: Svar: hva med veier med autovern, og foresten veier UTEN aitovern??? Mener du at alternativet med å styre ut av veien i 150 km.t er en god løsning??? Jeg mistet en slekning som kjørte ut av veien i 160 km.t og rett inn i et tre som ikke ville flytte på seg. Tanngarden hans sitter sikker fremdeles inni det treet, den var 1 meter tykk.. Jeg føler meg tryggest i høye hastigheter inne i Tunneller, for der er det liksom ikke noe som kan gjøre at du får bråstopp. Favoritter: 1: Fogefonna tunellen RULer Big Time !!! Må bare prøves, for der kan du kjøre som en idiooot etter kl 23:00 !! Finnes ikke biler i det hele tatt. 2: Lærdalstunellen om natta !!! Jeg synes det er et bra tiltak å kjøre fort i tuneller om natta, det er jo veldig safe da.. Siter 1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel (160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS).. 17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg