Gå til innhold

Søker Volvo med Audi 5syl motor som var på Gatebil

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flott, den så utrolig kvass og fet ut!

 

En Audifemmer eller Volvofemmer er ett fett. Det er likevel noe med tankegangen som ikke stemmer 100%....

 

Hvorfor i det hele tatt bruke en Volvo 242 og ikke en Audi? Da skal man ha stor forkjærlighet for Volvo-bakhjulstrekker, og samtidig være betatt av Audi-motorer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboperformance

Flott, den så utrolig kvass og fet ut!

 

En Audifemmer eller Volvofemmer er ett fett. Det er likevel noe med tankegangen som ikke stemmer 100%....

 

Hvorfor i det hele tatt bruke en Volvo 242 og ikke en Audi? Da skal man ha stor forkjærlighet for Volvo-bakhjulstrekker, og samtidig være betatt av Audi-motorer??

 

kanskje han trimmet audi motoren så mye at audien vrengte seg og derfor måtte han ha litt svenskastål?

 

evnt fikk han kanskje motoren svinbillig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Denne bilen vil jeg finne ut mere om! Hvilken girkasse har han brukt sammen med Audi femmern for eksempel?

 

Nysgjerrig på hvilke RWD kasser som passer på Audi femmern, har drømt om Audi 5er i rwd bil.

 

Audi 5'er er nok vel så bra som enhver Volvo motor ;). Det har vi vel sett nok bevis av på Rudskogen i alle år?

 

Volvo 240/740 diesel kasser passer til Audi femmer, kun sprengkåpa som er forskjellig fra std.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboperformance

Flott, den så utrolig kvass og fet ut!

 

En Audifemmer eller Volvofemmer er ett fett. Det er likevel noe med tankegangen som ikke stemmer 100%....

 

Hvorfor i det hele tatt bruke en Volvo 242 og ikke en Audi? Da skal man ha stor forkjærlighet for Volvo-bakhjulstrekker, og samtidig være betatt av Audi-motorer??

 

Jeg kunne funnet på å gjort noe sånt. Jeg liker Audi veldig godt. Og spesielt da 5ern. Egentlig kun 5ern, alle de andre audi motorene er litt kjedelige.

 

På den andre siden så liker jeg kjørefølelsen i en bakhjulstrekket bil. Volvoen har jo girkassen som passer til 5ern, så da kan man jo bruke hele bilen. Syns det er ganske smart jeg. Jeg hadde nok putta Volvo kassa og Audi 5ern inn i en gammal BMW jeg da ;)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

 

Jeg kunne funnet på å gjort noe sånt. Jeg liker Audi veldig godt. Og spesielt da 5ern. Egentlig kun 5ern, alle de andre audi motorene er litt kjedelige.

 

På den andre siden så liker jeg kjørefølelsen i en bakhjulstrekket bil. Volvoen har jo girkassen som passer til 5ern, så da kan man jo bruke hele bilen. Syns det er ganske smart jeg. Jeg hadde nok putta Volvo kassa og Audi 5ern inn i en gammal BMW jeg da ;)

 

Var tøfft det der.. Menne det er feil motor i rette bilen.. var på vag treff på rudskogen for litt siden.. folk hadde ikke kjørt mere en en time på banen før jeg dro å da stoppa 2stk audier å en golf2 me turbo.. hehe.. men var igrunn kun en bil som skilte seg ut å det var en s2 med 2.2 trimma! den gikk fært.. men å lenge holder det??..

 

Valgte å kjøpe audi med V8.. tror jeg kan stole mere på den..

 

så har jeg mere trua på min gamle goe turbobil som jeg har hatt i mange år som er altid til å stole på :) Volvo power ...

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg legge så mye arbeid i en bil ville jeg nok valgt å bruke Volvos 5er eller 6er; er ikke denne bilen sexy:

 

http://www.jesus242tic.se/

 

Føler meg som en liten foræder ved å kjøre med BMW-kasse, så hvordan føles det da å kjøre med annet motorfabrikat i en Volvo som har så gode motorer selv ???

 

En annen ting er det økonomiske aspektet: jeg er temmelig sikker på at du får mer hk for pengene ved å bruke Volvo-motor. Er ikke Audi motorsport-deler veldig dyre?

 

I Sverige begynner det å bli ganske vanlig med 5-syl. Volvomotor i 240/ 940. Men kan da selv velge hvor mye penger man vil putte i motoren. Autotech har bygd mange femmere med 4-500 hk, så erfaringene begynner å bli mange med disse motorene. Hadde jeg hatt bedre tid skulle jeg gjort en femmer-konvertering selv i min 242! :D

 

...jeg hadde sikkert hatt en annen oppfatning hadde jeg sett denne bilen på banen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FriX-244TiC

 

Var tøfft det der.. Menne det er feil motor i rette bilen.. var på vag treff på rudskogen for litt siden.. folk hadde ikke kjørt mere en en time på banen før jeg dro å da stoppa 2stk audier å en golf2 me turbo.. hehe.. men var igrunn kun en bil som skilte seg ut å det var en s2 med 2.2 trimma! den gikk fært.. men å lenge holder det??..

 

Valgte å kjøpe audi med V8.. tror jeg kan stole mere på den..

 

så har jeg mere trua på min gamle goe turbobil som jeg har hatt i mange år som er altid til å stole på :) Volvo power ...

 

I Audi miljøet er ikke Audi V8ern ansett for å være en spesielt bra motor, hvertfall ikke i forhold til Audi 5ern, du kan sikkert spørre de fleste Audi merke verkstedene om hva de syns er best. "Lekker ikke V8ern olje er den tom" en av setningene jeg har hørt. 5ern har masse meritter fra div motorsport som ikke er nødvendig å nevne engang.

 

Alle som tyner en motor for det den er verdt møter problemer. Men at Audi 5ern er en av de beste motorene å tyne livskiten ut i fra tviler ikke jeg et øyeblikk på hvertfall.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

 

I Audi miljøet er ikke Audi V8ern ansett for å være en spesielt bra motor, hvertfall ikke i forhold til Audi 5ern, du kan sikkert spørre de fleste Audi merke verkstedene om hva de syns er best. "Lekker ikke V8ern olje er den tom" en av setningene jeg har hørt. 5ern har masse meritter fra div motorsport som ikke er nødvendig å nevne engang.

 

Alle som tyner en motor for det den er verdt møter problemer. Men at Audi 5ern er en av de beste motorene å tyne livskiten ut i fra tviler ikke jeg et øyeblikk på hvertfall.

 

Min lekker ikke en dritt.. verken fra simring foran eller bak..

å 5ern er jo helt annen verden.. har en kammerat me s4 2.2T Q som er chip`a.. jeg pellern uten noen særlige anstrengelser med høyre foten.. men min er jo treigere fra start men den bare drar å drar å drar hele veien.. :) men skulle jeg ha trimma så hadde jeg ikke brukt denne motoren som utgangspunkt nei..

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi femmer i volvo 200 serie er da ikke noe nytt... Kjennte en som hadde 10V 2.5 ottinger i sin 244 for omtrent 10 år siden, godkjent også hvis jeg ikke husker feil. Brukte D6 clutch hus og overdrive kasse. Senere blei drivverket montert i en 245 som "supra pedern" hadde som bruks bil i sin volvo-periode.

Han som bygde 244 driver å sette inn en porsche åtter i en 240 nå.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

kanskje han trimmet audi motoren så mye at audien vrengte seg og derfor måtte han ha litt svenskastål?

 

evnt fikk han kanskje motoren svinbillig?

 

Kanskje fordi han får mere HESTER ut av en AUDI 5'r enn ut av en Volvo 5'r, en Audi 5'r er trossalt enav de beste motorene som Audi har laget. Får vel mye mer trim til de og, og kunnskapen om å trimme en Audi 5'r er vel mye større enn en Volvo 5'r?

 

Tviler på at han har hatt den i en Audi som har vrengt seg, tror heller han satset på å sette den inn i en bil som tåler å bli kræsjet og for å prøve å overbevise folk om at Volvo går fælt! men det var kanskje litt dumt å skryte av at han hadde satt i en Audi motor?

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke den volvo saken der fungerte helt bra jeg(var der på søndag)... MYE lyd og smell, men virket som om den ikke fungerte som den skulle motormessig. Men den er ett tøfft bygge! Ser nesten ut som en supernasjonal rallycross volvo.... Er den svensk eller norsk?(skiltene så veeeeldig hjemmelagde ut:)) Mener å huske at den hadde støpejern eksos manifold også, stusset litt over det, hadde ventet meg ett smykke av ett grenrør.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punkt 1: den 242'en var grom til den begynte å kjøre: DET FUNGERTE IKKE!!!

Punkt 2: Alle med litt mellom ørene hadde brukt volvo sin femmer da det er et kjempe faktum at den er så utrolig mye bedre enn Audi sin. Original toppen på en volvo femmer er just nu i disse dager bremsa til 847hk på klin original topp. Ikke skifta en dritt og null porting!!!

Punkt 2: Hvilken RWD kasse passer rett på en Audi femmer? Ha hørt at BW T5 er den som er enklest å tilpasse men den går nå ikke rett på den heller.

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår