Gå til innhold

Søker Volvo med Audi 5syl motor som var på Gatebil

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

hadde vært kult å sett en volvo med trimma volvo 5'r mot en Audi med Audi 5'r trimma på bane. tror nok ikke volvoen hadde klart å holde følge med audien.

 

Uansett hvilken motor som er lettest å trimme, vi ser jo gang på gang på Gatebil at det er Audiene som tar alt av Volvoer og Cosworther (ikke Stian hafsengen og VS motor) men ellers så er det ikke mange som kan ta opp kampen med Audi gutta.

 

Finn en volvo som klarer å dra fra Audisentrum gutta, TS- Racing, VS motor sin S2, Jonus sin Audi 90 og Dahlback sine Audier!

 

Lykke til

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by audifanatic

hadde vært kult å sett en volvo med trimma volvo 5'r mot en Audi med Audi 5'r trimma på bane. tror nok ikke volvoen hadde klart å holde følge med audien.

 

Uansett hvilken motor som er lettest å trimme, vi ser jo gang på gang på Gatebil at det er Audiene som tar alt av Volvoer og Cosworther (ikke Stian hafsengen og VS motor) men ellers så er det ikke mange som kan ta opp kampen med Audi gutta.

 

Finn en volvo som klarer å dra fra Audisentrum gutta, TS- Racing, VS motor sin S2, Jonus sin Audi 90 og Dahlback sine Audier!

 

Lykke til

 

Nu va du dobbelt smart!!!! Så motorfabrikat har noe å si på banekjøring???

De du nevner her av Audier bygger på motorer som som har vert trimma i over 10år. Og med alle dem du nevner er det ikke mye audi igjen i motoren for å si det sånn *host* idiot *host*

Volvo sine femmere kommer om et år eller to til å være på lik linje eller over når bare folk får mere erfaring/kunnskaper om trimming av disse. For husk dette lille luring: Volvo sine femmere har: Mere volum, bedre topper (er bevist med flowtesting) og mye lettere motorer siden hele saken er lagd i alu.

Så bare vent til flere av 240 gutta blir lei av firern og begynner å sette nedi femmer så får du se.

For husk: Audi sin 2,2 20V femmer er i grunn og bunn lik deres første 20 femmer fra 1983 dvs.: Steingammal teknikk og forskning.

 

Gleder med ihvertfall til den første 242'en med 2,5L femmern kommer. I følge en jeg snakka med hos autotech så var den motoren potensiell for langt over 800hk uten at så forbaska mye måtte gjøres med den. da snakker vi kun Råder, grenrør, Turbo, eksos, dyser, bensinpumpe og ny chip. Altså med urørt topp!!! Hvilken Audi klarer det???

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2Fast4all

 

Nu va du dobbelt smart!!!! Så motorfabrikat har noe å si på banekjøring???

De du nevner her av Audier bygger på motorer som som har vert trimma i over 10år. Og med alle dem du nevner er det ikke mye audi igjen i motoren for å si det sånn *host* idiot *host*

Volvo sine femmere kommer om et år eller to til å være på lik linje eller over når bare folk får mere erfaring/kunnskaper om trimming av disse. For husk dette lille luring: Volvo sine femmere har: Mere volum, bedre topper (er bevist med flowtesting) og mye lettere motorer siden hele saken er lagd i alu.

Så bare vent til flere av 240 gutta blir lei av firern og begynner å sette nedi femmer så får du se.

For husk: Audi sin 2,2 20V femmer er i grunn og bunn lik deres første 20 femmer fra 1983 dvs.: Steingammal teknikk og forskning.

 

Gleder med ihvertfall til den første 242'en med 2,5L femmern kommer. I følge en jeg snakka med hos autotech så var den motoren potensiell for langt over 800hk uten at så forbaska mye måtte gjøres med den. da snakker vi kun Råder, grenrør, Turbo, eksos, dyser, bensinpumpe og ny chip. Altså med urørt topp!!! Hvilken Audi klarer det???

 

Alle bilene til Audisentrum, Dahlback TS- Racing er bygde av de beste Audi delene du noengang kan få tak i. uansett hva du mener om Audi sin 5`r og at den er steinalder osv, vi ser jo uansett på banen hva den motoren klarer å prestere selv om den veier mye (noe du selv har sagt) og den er trimmet av huleboere.

 

Samme hva du sier om Audi og deres prestasjoner på banen, så er de raskere enn Volvoene, selv om de ikke har så high flow og slikt som Volvo sin 5`r så er og forblir Audiene bedre, må ikke du komme her og komme her. Tok du deg nær av mitt innlegg, er det fordi du føler deg skuffet over Volvo at du skal begynne å hoste ordet IDIOT til meg?

 

Du er nok ikke så veldig mye smartere enn meg når alt kommer til saken, men uansett så burde man holde seg litt mere til saken når du svarer på en post på bilforumet, vær litt seriøs, fordi da kan vi andre kanskje ta deg litt mere seriøs.

 

No hard feelings? he he

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorene du nevner er IKKE trimma av Audi deler.

Det er selvsveisa grenrør, MTM programvare, Turboer fra KKK eller Turbonetics, Toppene er bearbeidet av Dahlback og Skinne, Bunndelene er proppa fulle av PO råder og JE stempel. Eneste som er original audi på de motorene er Blokka.

Så flow har ikke noe å si om en motor er bra....:D

Og les innlegget mitt en gang til: Dette beror på erfaring, Audi 20V begynte man med trimming av i 1988-89. Volvo sine ikke før 10 år senere og de har allerede snart nådd dem igjenn.

Hva du ser på ei bane av hvilke biler som kjører fra hvem beror mest på sjåfør og kjøreegenskaper.

Noen gang i din villeste fantasi (som det ikke ser ut som om du mangler) tenkt over at Audier har quattro og dermed stort sett baserer seg på å kjøre fort rundt banen. Mens Volvo/Cosworth osv har RWD og dermed somregel blir brukt til å sladde/drifte noe som ikke er den mest effektive måten å komme seg rundt en bane.

Så ærlig talt: hold de tåpelige "alle kompisene mine liker audi så derfor er audi best" kunnskapene dine for deg selv.

 

Og jo jeg er smartere enn deg!!! Erfaring med bil og motor heter det.....

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2Fast4all

Motorene du nevner er IKKE trimma av Audi deler.

Det er selvsveisa grenrør, MTM programvare, Turboer fra KKK eller Turbonetics, Toppene er bearbeidet av Dahlback og Skinne, Bunndelene er proppa fulle av PO råder og JE stempel. Eneste som er original audi på de motorene er Blokka.

Så flow har ikke noe å si om en motor er bra....:D

Og les innlegget mitt en gang til: Dette beror på erfaring, Audi 20V begynte man med trimming av i 1988-89. Volvo sine ikke før 10 år senere og de har allerede snart nådd dem igjenn.

Hva du ser på ei bane av hvilke biler som kjører fra hvem beror mest på sjåfør og kjøreegenskaper.

Noen gang i din villeste fantasi (som det ikke ser ut som om du mangler) tenkt over at Audier har quattro og dermed stort sett baserer seg på å kjøre fort rundt banen. Mens Volvo/Cosworth osv har RWD og dermed somregel blir brukt til å sladde/drifte noe som ikke er den mest effektive måten å komme seg rundt en bane.

Så ærlig talt: hold de tåpelige "alle kompisene mine liker audi så derfor er audi best" kunnskapene dine for deg selv.

 

Og jo jeg er smartere enn deg!!! Erfaring med bil og motor heter det.....

 

Så en trimma volvo 5`r er helt orignal med 850hp? skjerp deg, de fleste gutta jeg nevnte har brukt deler fra Audi Urquattro GR.B, RS2 osv, er ikke det AUDI deler? Sitter med ett gammelt bilsport med TS- Racing i foran meg. 584hk ut av en Audi 1.8T motor med disse delene:sport quattro lager i hele motoren. spesialbygde schrick kamaxler. mappet av MTM i Tyskland (kunne likegjerne vært gjort hos noen andre) Forge popoff. KKK Wastegate, KKK F1 turbo. Sport quattro svinghjul. osv

 

Ikke kom her og braut ut at en volvo 5`r gir 600hk uten å gjøre større modifiseringer. Du snakket om at en volvo 5`r fikk mye hester ved å bytte turbo er den da original turbo rett fra hylla hos Bilia? NEI så ikke kom her og kom her :rolleyes:

 

Tror ikke vi blir enige, men uansett hva du har å si om en Audi 5`r så kan du aldri nekte for at den er noe av det fineste Audi har laget, og at folk veit hvordan man skal massere hestene ut av den i forhold til Volvo sin, så uansett hva du sier om gammeldags osv: Så lenge den Volvo 5`r er langt bak Audi sitt forsprang så veit vi alle hvem som er konge i Gatebil serien og nesten på 402 m.

 

Har ikke noe link til de som bygger Volvo 5`ren du nevnte ovenfor?

 

Veit ikke om du har sett den S1 kjøre på banen, kjører ikke akkurat bare rundt banen? han ligger vel litt bredt og lager litt røyk inni mellom.

 

Jeg har fantasi, men jeg begrenser den til det minnimale, fantasien får nok mest utløp i lunsj pausen på jobben.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: veldig bra å bruke bilen til Tommy "the one lap man" Schønberg som refferanse.:D

For det andre: KKK F1 Turbo og KKK wastegate ligger nok ikke på hylla hos møller dem heller.

For det tredje: Jeg har bygd både Urquattro med 20V audi femmer og bygger nå 242 med volvo femmer så jeg har vert inni begge motorene og ser meget klart at volvo sin femmer er preget av 10år nyere teknikk.

Har sett S1 kjøre på bane ja, grom som pokker den. Har ingenting imot Audi Har som sagt hatt en 20V Urquattro selv og savner den bilen. Prøver bare å få banka inn i huet på mange lett uvitende Gatebil-forgudere at det man ser på banen der ikke nødvendigvis er fasiten på hva som er best.

Det fineste Audi har laget er 2,7L RS4 motoren.

Det med best lyd og enklest å trimme er 5'ern.

Og jeg sa ingenting om at motoren var original:::: Jeg sa at TOPPA var original (om du vet hva ei topp er for noe?)

 

Firmate er Autotech i sverige

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare inn her en liten tur!

 

Når det er snakk om Volvo elelr Audi FEMMER og hveilken som er best så er det vel bevist gang på gang på gang at motorer(Blokker) lagd i aliminium er langt mer trimmingvillige enn andre "støpejernsblokker", hvorfor ville ellers VOLVO guru NR1 i Sverige(SP-Sten Parner) lage alublokker av de gamle B230 formene.....

 

Og som det blir sagt volvo femmer er 10 år yngre enn Audi femmer.... Og som vi alle vet tid gir tekniske fordeler og erfaringer......

 

 

Ang 402 meter, hvem leder der med femmer og FWD????? er ikke det en Volvo fra Autotech da........

 

banekjøring.... hvor mange av de volvoene som går rundt banene har blotrimma fememr og vekt lettet kaross og vegholdning like.....

 

 

Jeg liker begge bilen, er selv en Volvo mann men liker at det bygges biler som går gått og noe inni helvete grenseløst.... rett frem og i svinger.......

 

Og orginalt har vel (frme til i dag og kanskje ennå) Audi en fordel i vegholdning i forhold til en Volvo........ Så sant vi sammenligner versting modeller og mer vanlige modeller....

 

Og sammenligning av en 240 mot en S2 er jo rein skamm. Det er jo en evighet i aldersforskjell.....

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er morsomt med den saken er jo faktisk det at det ikke skal så mye til før en 240 (designet i 1975) følger en S2 (designet i 1991) rundt ei bane. Er ikke store fordeler med en bil som faktisk har 90% av motoren forann hjula.

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audifanatic

Offtopic.

 

Jeg skal prøve å få arrangert en volvo 240 2.3gl mot en Audi 80 coupe ca 400m begge to originale mot hverandre, skal vi vedde om utfallet? Tror ikke det.

 

Jeg tror vi aldri blir enige om detta ;)

 

-Tror visst audien med 5sylindra insprutmotor og lettere karosseri vinner mot en 240 4syl sugemotor.

Men snakker vi om original 240 turbo 2,1liter, så skal jeg nok si at audien kommer til å få noe å slite med!!! :rolleyes:

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audifanatic

Offtopic.

 

Jeg skal prøve å få arrangert en volvo 240 2.3gl mot en Audi 80 coupe ca 400m begge to originale mot hverandre, skal vi vedde om utfallet? Tror ikke det.

 

Jeg tror vi aldri blir enige om detta ;)

 

Les igjenn: jeg skrev rundt ei bane!! ikke 0-402m

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en latterlig tråd; det er lenge siden jeg har hørt folk snakke så mye sprøyt, løgn, og bullshit. Det skulle vært straffbart å spre misinformasjon og snakke uten peiling slik som "enkelte" i denne tråden. ALLE motorer har potensiale for å yte mye med rett ombygging, er bare et spørsmål om tid, penger og innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Herregud for en latterlig tråd; det er lenge siden jeg har hørt folk snakke så mye sprøyt, løgn, og bullshit. Det skulle vært straffbart å spre misinformasjon og snakke uten peiling slik som "enkelte" i denne tråden. ALLE motorer har potensiale for å yte mye med rett ombygging, er bare et spørsmål om tid, penger og innsats.

 

Godt poeng.

 

240n min er nesten like rask som en S2. hehe. Hvor imponerende er det.

 

standard 240er uansett om det er 1.9 liter forgasser eller 2.3 liter injection, nå snakker jeg ikke om turbobilene. Er de slappeste motorene i forhold til volum og bensinforbruk jeg har vært borti, de er imponerende trege. Men selvfølgelig det er laget mye gromme deler til 240n så man kan få rask bil for en billig penge om man vil.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Herregud for en latterlig tråd; det er lenge siden jeg har hørt folk snakke så mye sprøyt, løgn, og bullshit. Det skulle vært straffbart å spre misinformasjon og snakke uten peiling slik som "enkelte" i denne tråden. ALLE motorer har potensiale for å yte mye med rett ombygging, er bare et spørsmål om tid, penger og innsats.

 

Siden du sitter på så drependes gode kunnskaper så vet du vel sikkert at det skal til så mye mindre arbeid på 10år nyere motora som er av samme klasse som den som er 10 år yngre. Det har i hvertfall jeg erfart på de to 20V motorene jeg har bygd.

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår