Gå til innhold

Søker Volvo med Audi 5syl motor som var på Gatebil

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

Originally posted by Hersker Hans

 

Godt poeng.

 

240n min er nesten like rask som en S2. hehe. Hvor imponerende er det.

 

standard 240er uansett om det er 1.9 liter forgasser eller 2.3 liter injection, nå snakker jeg ikke om turbobilene. Er de slappeste motorene i forhold til volum og bensinforbruk jeg har vært borti, de er imponerende trege. Men selvfølgelig det er laget mye gromme deler til 240n så man kan få rask bil for en billig penge om man vil.

 

motorene er sånn pga volvo ville lage raske og sterke motorer som holder lenge og er driftsvennlige nesten uansett..

 

kommer annpå hvaslags karakter fabrikken vil ha på bilen veitdu..

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mambo

 

motorene er sånn pga volvo ville lage raske og sterke motorer som holder lenge og er driftsvennlige nesten uansett..

 

kommer annpå hvaslags karakter fabrikken vil ha på bilen veitdu..

 

Er ikke veldig imponert over driftvennligheten til de forgassermotorene jeg har sett i 240, mye kødd med gasserne spesielt. Motorene har lav effekt og høyt forbruk. Dårlige egenskaper. Men du har sikkert rett i at de varer lenge. Ser ikke ut til at de sliter med høyt oljeforbruk.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med gassermotor som sluker bensin er nok K-motorene, hvis jeg ikke er på jordet..

En kamerat av meg har en 245 med en K-motor med masse vakuum-slanger (DRITT) på og det skal liksom være sånn "bensin-spare-forgasser" men den suuper alikevel masse suppe... så er det noe ikke volvo kan, så er det det vakuum-greiene... Tror jeg.. Har aldri hatt ennet enn turbo-volvo sjøl, så jeg har liten erfaring med dem andre...

 

Men en ting er sikkert, de turbo-volvoene GÅR !!! :op

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 230k som har gått på rundt 0,8 så det er nok ikke noe problem. Har også hatt 230A med rundt samme forbruk.

"Volvo kan ikke de vakum greiene" Er vel jevnt over vacuum systemer på alle verdens motorer.

Motorene har har lav effekt. Det er er jeg enig i. Men tross alt 192Nm er meget bra i denslags motor. Draget er ikke overveldende, men det er jevnt og begynner langt nede.

Husk at 240 med gasser er bygd for familier og trauste gubber og til det formålet fungerer de perfekt.

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2Fast4all

Har hatt 230k som har gått på rundt 0,8 så det er nok ikke noe problem. Har også hatt 230A med rundt samme forbruk.

"Volvo kan ikke de vakum greiene" Er vel jevnt over vacuum systemer på alle verdens motorer.

Motorene har har lav effekt. Det er er jeg enig i. Men tross alt 192Nm er meget bra i denslags motor. Draget er ikke overveldende, men det er jevnt og begynner langt nede.

Husk at 240 med gasser er bygd for familier og trauste gubber og til det formålet fungerer de perfekt.

 

Enig. B230K motorene kan er sure på turtall, men det er bra bunndrag i de motorene. Funker fint for gamle gubber, som de er lagd for.....

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår