C0bra Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 På siden til rockford står det at jeg skal ha gainen på ca 1/3, når cdspilleren min gir ut et signal på 2.2v. Mens mange brukere på diverse bilstereoforum sier at jeg ska skrue cdspilleren ca 3/4opp også stille gainen til jeg hører forvrening i lyden så skal jeg stille ned litt. Har nå gainen på ca 1/3, men har hatt den på neste fult på subbene uten å høre forvrening i lyden. Hva er rett? Forsterkeren er en P8004, subbene er 2*RFP4812 og jeg har også ett FNX2614 sett på den forstekeren. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 Originally posted by C0bra På siden til rockford står det at jeg skal ha gainen på ca 1/3, når cdspilleren min gir ut et signal på 2.2v. Mens mange brukere på diverse bilstereoforum sier at jeg ska skrue cdspilleren ca 3/4opp også stille gainen til jeg hører forvrening i lyden så skal jeg stille ned litt. Har nå gainen på ca 1/3, men har hatt den på neste fult på subbene uten å høre forvrening i lyden. Hva er rett? Forsterkeren er en P8004, subbene er 2*RFP4812 og jeg har også ett FNX2614 sett på den forstekeren. Heller for lite enn for mye, så du ikke kjører firkantpulser inn på subbene dine, for da er de ferdige. Om du kjenner ett bilstereofirma som har kjennskap til bruk av oscilloskop så bruk dette for å gaine forsterkeren din.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet September 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Så jeg bør kjøre gainen på ca 1/3 til jeg får noen som kan med det til å stille det inn? Får vel ta turen ut til bilradiospesialisten en dag da. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Er det ikke bare å bruke øret, og justere deretter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet September 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Originally posted by fcuk Er det ikke bare å bruke øret, og justere deretter? Noen sier det, det er derfor jeg blir så usikker. Har ikke så lyst til å prøve så veldig når jeg ikke er sikker.. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hugoh Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Vel de som jeg kjenner og han ene har 10 års jubileum til våren som konkurerende å har også dette som et levebrød han bruker bare hørselen. Det er jo litt slik noen gjør det slik og andre slik i bilstereo å begge metodene kan være like bra. Men ser ut ifra alle sier så bruk en tommelfingerregel eller to, ved innstilling: jo lavere gain jo mindre støy. og spilleren når den spiller maks så skal det ikke vrenge, høyt men ren klar lyd. så spill til du synes at det vrenger mindre gain, og gjenta dette til du har nådd maks på spilleren din. på denne måten om du bruker bilen på fest eller noen som mener at musikk spilles høyest og dunke ti dunk mest mulig i bilen guffer opp så tar dem i alle fall ikke livet av anlegget ditt eller høytalere suber. Selv så bruker jeg lite gain av vane og heller store forsterkere for eks. mine rf fnq diskanter jobber sammen med en av rf's nye power forsterkere t8002 og det vrenger ikke men har skikkelig stålkontroll og ingen støy i dem..(fra forsterkerne):D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mammut89 Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Det virker som om du ikke er helt klar over hva gain knappen er for, kansje jeg tar feil. Gainknappen er IKKE til aa bli brukt som volumkontroll. Den er der for aa justere lydnivaaet mellom to ulike forsterkere da de har forskjellig sensitivitet. Saa hvis du ikke har profesjonelt utstyr saa ville jeg ha justert gainen ved aa hore etter og justere gainen slik at du faar likhet mellom de forskjellige forsterkerne i bilen(hvis det er ditt maal) Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hugoh Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Enig med deg at det ikke er noe volumkontroll. Men vis du øker eller minsker gain så øker du eller minsker effekten ut fra forsterkeren. ergo elementet spiller høyere eller lavere. og ja du justerer også sensitiviteten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg