Gå til innhold

Starter men stopper igjen :( Bmw..

Ranger emnet


MeSs

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en 528i 87 modell e28 karroseri, kjørte kansje i 5 timer med den.. så begynte den å gå dårligere og dårligere, spesiellt ved tråkking på gassen.. Til slutt ville den starte men ikke gå, når jeg tråkka på gassen så kvelte den seg..

Så nappet jeg ut kontakten til luftmengdemåleren og starta den opp, den gikk men ikke reint + at den gaua no jævli :eek: ! Så jeg trodde det var noe gæli med luftmengemålern og kjøpte ny.. Kobla den til idag og samme problemet var der fortsatt :(

Noen forslag?? Har skifta oljefilter, luftfilter, topppakning, batteri og hjerne.. Ikkeno forbedring.. Kan noen være såsnill å hjelpe?

mer info her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=49279

På forhånd takk!

Marius

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MeSs

Jeg kjøpte en 528i 87 modell e28 karroseri, kjørte kansje i 5 timer med den.. så begynte den å gå dårligere og dårligere, spesiellt ved tråkking på gassen.. Til slutt ville den starte men ikke gå, når jeg tråkka på gassen så kvelte den seg..

Så nappet jeg ut kontakten til luftmengdemåleren og starta den opp, den gikk men ikke reint + at den gaua no jævli :eek: ! Så jeg trodde det var noe gæli med luftmengemålern og kjøpte ny.. Kobla den til idag og samme problemet var der fortsatt :(

Noen forslag?? Har skifta oljefilter, luftfilter, topppakning, batteri og hjerne.. Ikkeno forbedring.. Kan noen være såsnill å hjelpe?

mer info her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=49279

På forhånd takk!

Marius

 

Vil tippe på falsk luft, eks. slange til bremseforsterker detti ut, eller luftslange råtten.

Når LMM er plugga i så måler den feil mengde og motoren dør med engang, når den er plugga ut så går den i nødprogram og beregner den luftmengde ut fra turtall og spjeldvinkel, som gir feil men mer korrekt bensinmengde og motoren går i allefall.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å koble av bensintilførselen i motor rommet og blås inn i røret med en blåsepistol. Da får du blåst evt møkk/rust tilbake. Kan jo godt ta av bensinfilteret før du blåser. og sette inn nytt.

 

Lyden i motoren henger ikke helt sammen med dette da. Hvordan er lyden?

 

sjekk alle slangene som går inn på innsuget etter mafen. hvis du finner lekkasje hører du variasjon i turtall når du tetter den med fingern feks.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kaldstart dyse på den? Den er jo til for å gi motoren mer bensin, er den ødelagt eller tett så får ikke motoren nokk bensin når den er kald. Når du da trykker på gassen vil den daue fordi den ikke får nok bensin.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at den starter når du tar av lmm er fint, da kjører motoren i et "nødprogram".

 

Vet fint lite om det med kaldstart dyse, men hørte bare læreren min snakke om det til en som hadde en mercedes 190E som daua når den var kald.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problemet på bilen til en kompis av meg(En Opel Omega), den startet etter å ha stått noen timer, men dødd fort ut hvis du trykte på gasspedalen..Og etter det ville den ikke starte igjen.

Der skiftet vi det meste fram i motorrommet(coil, plugger,pluggledninger, fordeler(lokk), rotor.

Vi skifta også bensinfilteret på den, men ingenting hjalp.

Da gidd vi opp og dro til en kar som har litt peiling(og utstyr) og han fant ut etterhvert at det var bensinpumpa som hadde gått.

Hvis du ikke visste det fra før så er de fleste bensinpumpene laget for å pumpe ca. 260.000 liter bensin...

 

Prøv med bensinpumpa du....Kan si med 99% sikkerhet at den trengs å skiftes...Høres iallefall mistenkelig my ut som akkurat det samme problemet som vi hadde.

 

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder kun ved LE-jetronic (Ikke Motronic uten tenningsmodul):

Broder sin '85 525i hadde samme problemet noen ganger. Der var det irr mellom tenningsmodulen og karosseri som gjorde det. Pusset rent første gangen, men holdt bare noen måneder. Andre gangen satt jeg på en jordledning mellom den ene festeskruen og karosseriet, det er over ett år siden, og bilen går ennå hos den nye eieren :)

 

Tenningsmodulen, hvis du har, sitter på passasjersiden av motorrommet (til venstre på bildet), foran spylervæskebeholderen. Sitter på en aluminiumsbit, under en beskyttende gummihette. (Følg ledningene fra fordeleren og bort!)

 

Håper det hjelper, og ikke forvirrer ennå mer :D

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår