Gå til innhold

Kappkjøring på E6 endte katastrofalt

Ranger emnet

Otto von Bismarck

Anbefalte innlegg

Originally posted by famir

Jeg så ulykken bare noen hundre meter foran meg i går. Den Audien kom FORT forbi meg og sekunder senere så jeg flammene kom foran meg.

Da er det jo fastslått at det var kjøring i veldig høy hastighet så da syns jeg det er dumskap..

Ikke at det er hygelig at folk dør ulykke eller ikke, men og kjøre FORT på snøføre er jo ikke genialt lixom.. Idioti :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by le0n

Ikke at det er hygelig at folk dør ulykke eller ikke, men og kjøre FORT på snøføre er jo ikke genialt lixom.. Idioti :(

Enig i d der, for å kjøre fort, er jo nesten som å be om å kjøre av veien...Du prøver ikke akkurat å teste toppfarta på bilen din på snøføre...Er jo en grunn til at de som har de verst trimmede bilene setter den i garasjen over vinteren...

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt trygt å legge seg ut å kjøre forbi på tofeltene nå nei.

Ikke rundt heromkring hvertfall. Mye snø..

Kjørte forbi en bil på lørdag der det er tofelt.. takker herren fra oven at det ikke kom bil imot da.. da hadde det ikke vært noe mer audi eller NoLimit nei... hadde ikke sjans til å holde den i sporet mitt.. :rolleyes:

Så ikke akkurat det lureste å kjøre slik nei.... :rolleyes:

Men det hjelper vel lite nå. Leit når dette må skje... :(

R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en forferdelig trageide.

Men det er førerens egen skyld, han kjørte som et svin på glatta ifølge vitner. Hva kan man forvente ? Hans uaktsomhet dro med seg uskyldige. En trageide.

Bare til opplysning. Det E R mulig å lage MYE mer trafikksikre veier. 1.6 meter glatt, kraftig betongmur langs veikant og adskilte kjørefelt kombinert med slakke svinger. Skjærer en billist av veien, så blir bilen ført langs muren, og de fysiske kreftene som før ble brukt til å smadre bil og mennesker, blir istedenfor absorbert av friksjon over lenger tid. Jeg har lest amerikanske veiingeniører le av deres norske kollegaer, det er flere graverende feil i veikonstruksjonene her til lands. Derfor dør mennesker, kombinert med uflaks og dumskap.

Det er snakk om penger. Selv ikke flere hundre norske menneskeliv hvert år er verd de pengene, det er noe politkerene avgjør. De godtar bevist at det skal dø XXX antall mennesker i trafikken hvert år, det er snakk om pengefordeling og prioriteringer.

Jeg er for en kraftig opprustning av veinettet. Invester deler av oljepengene i et kraftig sikkert og veltenkt veinett med gode tuneller, i vårt karrige fjelland Hallo.. veiene kommer til å være der i flere 100 år, der er en investering for framtiden, besparelse av menneskeliv, miljømessig bedre siden man trenger kjøre kortere strekninger fra A til B og en opptur for bedrifter i norge, som er avh. av et godt transportnett.

R.I.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i det med veistandarden i Norge.

Har kjørt endel mil på Amerikanske veier, og der er det på stell.

Greit nok at de ikke har det beste veidekket i verden, men måten veiene er lagt ut på mangler sidestykke. Det blir blant annet laget store traseer for og skille motgående trafikk mot hverandre osv.

Synd at man må miste sine kjære fordi den Norske stat ikke vil bruke alt vi betaler inn på Veiavgift og bompenger, på det de er beregnet for: VEIER :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk det! :(

Men jeg syntes ikke at noen skal rakke ned på personen fordi han/hun var en "idiot" som kjørte om vinter'n, o.l.

Tenk dere om. Det er tross alt et menneske som har død her! Vis at dere har et snev av medmenneskeligkjørlighet i dere! (sikkert skrivet feil ja ...)

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når skal det ta slutt :( :( vel vi får vel bare lære av dette og ta det me ro og være ENDA mere forsiktig selv om man er aldri så sikker. og heller hetse på samferdselsministern og det som er og få de til å forstå... jeg mener hvor mange liv må gå tapt før det går opp et lys for dem...... stor skam er det

r.i.p

2007 Renault Traffic *Arbeidsbil*

2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil*

1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil*

1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil*

1986 Mazda 323 *vinterbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen her som er lysten på å gjøre litt reseach da? Finne ut hvor mye 1 død person i trafikken koster for staten... og se litt på hvilke veistrekker personer har mista livet siste 10 åra.... Skulle ratt ikke forundre meg om noen veistrekker faktisk staten vil tjene penger på å gjøre noe med. Staten bryr seg ikke om folk dør, eneste de tenker på da er all skatten de ikke får, eller sosial bidragene de slipper å betale ut.

Men hvis noen faktisk klarer å dokumentere at noen veistrekker faktisk sparer staten for penger og legger det frem på en vettu måte eller bare gir det til vg eller.no så skal man faen ikke se bort ifra at ting skjer, men det krever som sagt et initiativ fra en eller anna person med altfor lite å gjøre og litt innsikt i tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider