Gå til innhold

Uakseptabel oppførsel av Gatebildeltakere

Ranger emnet


Drift Addict

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Tape-R

Pudding, hva skjedde med cammene dine? falt av pga dårlig teip? eller ødlagt pga fukt?. mine er vantette så å si....

 

Det ene fikk fukt problemer og klikka... men etter rens og tørking er det nå liv i det igjen

 

Bulletcamera datt av pga dårlig feste helt og holdent min feil :|

Det ble knust i grusen ja og røyk ledning inni.. så må nok shoppes nytt så fort som mulig...

 

Men det er alltid værd det på en måte... :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 200 SX, med bur, lettet for alt som ikke trengs for å ligge sidelengs.. Tror det ble plukket bort over 30 (!) kg med ledning til baklykter, viskermotor osv.. Vi demonterte dashbordet også for å lette det :o Så den kommer til å bli værst! Motoren kommer vel til å ligge på en 5-600 hk, med tanke på respons/kjørbarhet og ikke minst,- Holdbarhet. Neste år kommer til å bli interessant.. La oss si det sånn at jeg gleder meg til værsting bil racet... :cool:

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

VELDIG off-topic, men et lite spørsmål rettet til Kenneth Moen og dere andre som er flinke til å drifte her: Hvor bør man starte for å få litt drifteferdigheter ? Kjøper meg muligens en RX7 FD til neste år, og har lyst til å lære å drifte, men jeg tør ikke gi meg i kast med en sånn bil sånn helt i starten. J#$€%IG kjipt om jeg mister kontrollen og rumpa på bilen smeller inn i betongen !

Vurderer å kjøpe en billig FRbil nå til vinteren som jeg kan la rumpa fare på uten at det gjør noe. Noen forslag til hva slags bil det skulle være ?

 

 

Veldig off-topic svar:

 

Som Kenneth M nevnte er det mange billige biler å velge i. Jeg har en 1983 Toyota Carina som jeg bruker som vinterbil. Den har bakhjulstrekk og gir meg superduper driftetrening på vinteren (og regnvåte høstdager).

 

De to viktigste tinga når man starter å drifte(tror JEG) er følgende:

1. Å komme til det punktet hvor man faktisk TØR å KASTE bilen inn i en sving. Får å få til fin sladder som helst starter FØR svingen må man ha temmelig høy fart... Ofte litt høyere enn folk vil ta sjansen på. Å trene på dette på bane kan være litt vanskelig... for man vil jo helst ikke kjøre av. Det beste er vel å trene på en stor åpen plass med kjegler. Da kan man satse skikkelig uten at det er noen fare for skader på bilen(RX7'en?:) . En billig bil (som man ikke bryr seg så mye om) hjelper selvfølgelig også på dette! Trening på vinteren er også supert!

 

2. Å holde seg kald/rolig. Det er viktig at man vet hva man skal gjøre i hver situasjon. For mye overstyring, for lite overstyring, understyring, for lav fart - alle disse er problemstillinger man gjerne møter når man skal lære å drifte. Men dette er sånt som kommer... Trening-trening-trening :)

 

Kenneth M nevner også dette med treff på vinteren. Jeg håper virkelig vi kan få til mer av dette i vinter. Trening på en stor isbane etc er gull verdt! Syns det har vært for lite av dette hittil.

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Xenon

 

Kenneth M nevner også dette med treff på vinteren. Jeg håper virkelig vi kan få til mer av dette i vinter. Trening på en stor isbane etc er gull verdt! Syns det har vært for lite av dette hittil.

 

vi kjører på isen så si hver dag hele vinteren :D er nok litt langt å kjøre for en del..bor in the middle of nowhere i de dype skogene i østfold..men kan jo kaste ut noen poster når isen kommer, og banen/banene er måka...

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble også nevnt at Moen holdt altfor liten avstand til resten av feltet, og at han i tillegg lå sidelengs. Det er festlig.. Siden resten da kjørte spor. Og fikk til dette:

 

http://www.serious-performance.net/bildegalleri/Gatebil%20September%2004/nesten.jpg

 

Kan det hende man burde ta med sjåførens erfaring før man gjør seg opp en mening?

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Drift Addict

Det hersket misnøye blandt enkelte gatebil sjåfører pga Kenneth Moen sin kjøring i helgen. Det er greit, ingen forventer at alle skal komme overens. Hadde dette blitt tatt opp på en ordentlig og real måte kunne man kanskje kommet til en løsning. Det er imidlertid meget skuffende når velrennomerte profiler i bil miljøet uttaler at dersom ikke nevnte Kennet Moen slipper dem forbi så vil de rett og slett kjøre ham av banen.. En ting er å snakke seg imellom, nærmest som en spøk, men når sjåføren av en sølvgrå S2 greier å proklamere budskapet ansikt til ansikt med Moen, 5 min før kjøring, mens andre står og ser på i pit-lane. da begynner jeg å lure!!

 

La meg få utrede problemet og samtidig få stille noen spørsmål:

 

Kenneth satser på drifting, det er ikke en effektiv kjørestil, men er derimot veldig spektakulært og underholdene å se på. Jeg mener vi trenger litt show på gatebil, morro at noen satser! Flere av de som slipper utpå banen må kjøre i formasjon, runde etter runde, eller vente til langsiden for å komme forbi. Ingen vil ha platekontakt og idiotiske forbikjøringer blir ikke tolerert av løpsledelsen. Hvem har gitt enkelte sjåfører retten til å bestemme at de skal få klar bane hver gang noen ser dem i speilet?!? Å opphøye seg selv til en slik figur vitner om manglende bakkekontakt, eller et ego på nivå med Matterhorn.. Måten å si ifra på vitner også om total mangel på bakkekontakt! Førermøte er et egnet sted å ta opp ting man er misfornøyd med, ikke pit lane 5 min før start, og ikke på denne måten!!! Hvis man er så gira er det bare å ta lisens og begynne med racing. Da har man vokst fra Gatebil..

 

Med 4WD og gud vet hvor mange hester.. Hva er problemet?!?

 

Moen drifter, det går ut over utgangshastigheten, hva med å hente fart og gå på innsiden?

 

Hva med å kjøre forbi på langsiden? Hva med å bremse seg forbi? Hva med å kjøre forbi ned mot slakter'n?

 

Moen spurte løpsledelsen før start, under førermøte, om han kunne sladde. Svaret var ja. Hvorfor blir han da plassert mitt i feltet? Hvorfor ble han svartflagget når han hadde spilt med åpne kort under førermøte? Hvis poenget var å samle de råeste bilene så skulle ikke 200 SX'en vært der. Det får Gatebil ta kritikk på.

 

Jeg er ikke på gatebil for å se en bil gå rett frem. Det ser jeg på Gardermoen. Jeg synes personlig det er svært underholdene å se på drifting og en dyktig sjåfør. Ja jeg kjenner Moen privat, men trusler om å bli kjørt av banen hører ingensteds hjemme..! Og Moen er ikke en sjåfør man sier slikt til..

 

Jeg vil gjerne ha synspunkter på innlegget mitt. Jeg står for det jeg sier, og jeg sier det i et åpent forum, ikke mens løpsledelsen har ryggen til.

 

-Jostein Lillebø

 

Først: Jeg kjenner hverken Kenneth Moen eller S2'eieren, sånn at det er sagt.

 

Deretter:

 

Sånn jeg oppfattter tråden her leser jeg "Buhuu... sutre sutre buhuuu.... mamma, mamma - mannen var slem og kjeftet på meg! Buhuuu..."

 

Om en enkeltperson blir irritert på en annen enkeltperson hvorfor skal alle andre legge seg oppi det ? Om Kenneth Moen har et problem med at folk kjefter på ham, hvorfor skal kompisene hans ta opp dette her på forumet ? Den som føler seg tråkket på kan da selv ta opp problemet med den det gjelder fremfor at kompisene skal fremprovosere en heksejakt på "navngitte" enkeltpersoner.

 

At voksne mennesker kan finne på å lage så mye baluba for det som tydelig er en flåsete slengbemerkning skjønner jeg ikke. Dette er jo bare kvinnfolk-preik !

 

" Fiiiiii fader altså, vet du hva Line sa om hårstrikken til Trine eller??? Gåsjameg... dette må vi sladre om til læreren, da må hun nok sitte igjen etter femte time".....

 

 

 

 

 

 

 

:rolleyes:

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

 

Først: Jeg kjenner hverken Kenneth Moen eller S2'eieren, sånn at det er sagt.

 

Deretter:

 

Sånn jeg oppfattter tråden her leser jeg "Buhuu... sutre sutre buhuuu.... mamma, mamma - mannen var slem og kjeftet på meg! Buhuuu..."

 

Om en enkeltperson blir irritert på en annen enkeltperson hvorfor skal alle andre legge seg oppi det ? Om Kenneth Moen har et problem med at folk kjefter på ham, hvorfor skal kompisene hans ta opp dette her på forumet ? Den som føler seg tråkket på kan da selv ta opp problemet med den det gjelder fremfor at kompisene skal fremprovosere en heksejakt på "navngitte" enkeltpersoner.

 

At voksne mennesker kan finne på å lage så mye baluba for det som tydelig er en flåsete slengbemerkning skjønner jeg ikke. Dette er jo bare kvinnfolk-preik !

 

" Fiiiiii fader altså, vet du hva Line sa om hårstrikken til Trine eller??? Gåsjameg... dette må vi sladre om til læreren, da må hun nok sitte igjen etter femte time".....

 

 

 

 

 

 

 

:rolleyes:

¨

 

Jeg har snakket for meg selv. Kenneth kan snakke for seg selv. Og du har snakket for deg selv. Jeg likte ikke episoden, det er mitt valg å ta det opp på dette forumet. Du synes det er dumt, det er ditt valg å ta det opp på dette forumet.

 

Hva er problemet ditt?

 

Du utøver den samme ytringsfriheten jeg benytter meg av når jeg velger å fortelle andre om noe som opptar meg.

 

Kanskje du burde sjekke linken jeg la ut for noen innlegg siden.

Det er en interesseorganisasjon for veldig smarte mennesker..

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også få oppfordre deg som moderator til å legge tråden død. Den har tjent sin hensikt. Og da kan du, som moderator, også tjene en hensikt?

 

Orker ikke å kaste meg ut i en diskusjon jeg vet kommer til å bli full av ukvemsord og useriøs argumentasjon.

 

På forhånd,- Takk!

 

(Og siden dette var mitt 200'e innlegg vil jeg lene meg tilbake og feire med en iskald pils, og mårpølse well )

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår