Gå til innhold

Instrumentbelysning

Ranger emnet

Anders

Anbefalte innlegg

Hva slags "ark" printer man disse speedo'ene på? Må være noe slags transparent, slik at det blir bakgrunnsbeslyning eller hva? Hmm...:confused:

Saksa fra VW-Audi Club forumet:

http://www.icbm.org/erkson/personal/mycars/advanced_gauge_lighting/index.htm

Hmm...

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sitat fra ZiD på Mazda 323 forumet som jeg kom over:

"eller gjør det som proffene!!:)

stikk på et firma som mekker reklame skilt! få den orginale dimensjonene på plate laser kutta, i gjennomsiktig vinyl som er ca like tjukk som orginalen.

så legger du på et lag med en farga transparang,(farge som skal lyses opp i mørket) for så å få laga klistremerke av den nye skiva du skal ha, (2stk) ene er reversa, og den legger du på baksia, så legger du nok et lag med nesten helt blank transparang bak på for så eventuelt legge på tett i tett med små svarte prikker akkurat der lys pærene sitter,(alt dette for å få lyset riktig fordelt og at det ikke skal bli farve forskjell på skiva)

så etter litt mekking så har du nok feete skiver der

men husk nå at klistremerkene skal kun være gjennomsiktig der tallene og linjene er!"

Noen tanker rundt dette? :o :D Hmm...

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, ingen som har skiftet farge på lys i varmeapparat og slik da? Fikk til varmeapparatet, men går det å skifte farge på der som en stiller lysbryteren også? Så litt mer vanskelig å få løs alt som var på den :) hehe

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har demontert litt nå og skal til å montere diodene øverst i speedoen, enkelt og greit.. men så ser jeg, faen det er jo folie under den vite dingsen.. var vanskelig å få av den, noen som har noen tips og triks slik at jeg ikke fucker noen klips? mener da denne hvite avlange greiene som diodene går nedi som sitter oppå speedo huset.. tips mottas med takk, kjapt takk.. skal ut og dille igjen etter middag!

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

vel, da var de montert..syns det lyste VELDIG dårlig.. prøvde både den lange typen og den korte... de korte står i nå fordi de lange krasjet i veggen nedi der og bøyde seg. slutt resultatet får jeg se i kveld, men http://www.dioder.dk har ikke overbevist meg enda!

Ta bilde av de åssen det blir da? Jeg har bestilt noen hvite speedoskiver ifra tyskland, også noe lysfilter. Skal montere dette bare jeg får det så får vi se om det blir noe annerledes.

Monterte faktisk en sånn diodepære eller noe i varmeapparetet, men den sprer ikke helt utover alt der. Men dog.. må finne på noe slik at den sprer seg bedre. Den grønne plastikken som satt rundt forsvant. Bare at med rødt lys og grønn plastikk så blir det kanskje grønt lys allikevel? :D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider