Gå til innhold

Instrumentbelysning

Ranger emnet

Anders

Anbefalte innlegg

Må få fiksa litt på spredningen av lyset litt :D

DSCN2270_500.jpg

Bytta bare pæra på varmeapparetet, tenkte jeg skulle fikse bakrutevarmeren også, men det var noe spesielt opplegg der gitt. :)

Noen med tips for å kunne få spredd det lyset litt mer slik at den lyser opp alle de rundt varmeapparatet da mon tro?

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vel det er vel meningen at det bare skal lyse rundt den ene brytere... så vet ikke helt hva man kan mekke til inni der...

Diodene så forresten bra ut om kvelden og lyste fint opp, men det jeg ikke forstår, hvorfor skulle de lange diodene lyse dårligere enn de korte? noen som har en forklaring? har ikke testet med de lange om kvelden ,satt bare i de korte og ferdig med det ;)

skal ta bildet i morra, batteriet til digien var flatt.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, husker ikke helt hvordan det lyste orginalt da den orginale pæra har gått. Men det lyser mest i den midterste sirkelen, mens det lyser forsåvidt svakt på halvparten av de to andre sirklene.

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss du dunker litt glasset så kommer nok pæra på igjen, hadde dårlig kontakt jeg på de forrige så det var standar å dunke i glasset ved start ;)

men eneste som irriterer meg er de hersens grønne lcd'ene...

tror jeg må gå litt berserk med blå lyskasse folie fra jobben.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

viss du dunker litt glasset så kommer nok pæra på igjen, hadde dårlig kontakt jeg på de forrige så det var stadar å dunke i glasset ved start ;)

men eneste som irriterer meg er de hersens grønne lcd'ene...

tror jeg må gå litt berserk med blå lyskasse folie fra jobben.

Tør ikke dunke mer, ble litt hissig igår:D

Angående Lcd'ene: Er vel invertering(tror det heter det) du tenker på?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil da helst ha dem blå dem også... tror jeg må finne meg ett speedo på skroten å prøve meg på.

Går jo an å høre med noen som driver å bytter dioder på mobiler eller et annet service verksted, og høre hva dem skal ha for å bytte ut diodene med blå....

Men foreløpig ble jo dette kjempe.

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dårlige bilder av mitt da, batteriet tok slutt gitt:D

Se om jeg får tatt noe bedre etterpå..

DSCN2287_500.jpg

Må finne frem litt loddeutstyr så får jeg fiksa rødt på resten også :D

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil da helst ha dem blå dem også... tror jeg må finne meg ett speedo på skroten å prøve meg på.

Enkelt å fikse fargen på digitale da, er bare å ta av selve "kortet" hvor speedometeret sitter, ta av alle disse, og så dra det ifra svarte plastikken.

Da blir det sånn:

DSCN2283_500.jpg

Finnes kanskje enklere måter men..

SÅ sitter det 4 skruer på hver digitale "skjerm" på baksiden som du må skru løs, og så må du dra ut noe plastikk ifra digital holderene, så sitter det et lysfilter mellom pæra og digitale skjermen som orginalt er grønn. Denne bare bytter du ut med fargen du vil ha, skjære til. Setter i sammen igjen, helst samme vei som du tok det ifra hverandre :D Ellers kan det bli litt kluss med tall etc..

Voila, enkelt og greit egentlig. Men det er ikke vanlig stjerne på de, det er noe sånn sekskant formede skruer:)

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider