Gå til innhold

Vann inn i Galanten!

daggy

Anbefalte innlegg

De siste dagene har jeg merket at det dugget mye inne i bilen ved oppstart om morgenen. Siden det har falt 107 mm medbør i Sarpsborg de siste 4 dagene ga jeg i utgangspunktet været skylda. Sjekket gulvet i dag, og det er rene badebassenget der, jo! Særlig passasjersiden er surklende våt, men bak er det temmelig vått begge sider. Foran begynner det å bli vått i bakkant av fotbrønnen.

Er det noen som vet om svake punkt der vann typisk trenger inn i en 91 Galant Gli sedan? Har lagt merke til at det var noe vann i bagasjerommet til tider, med det tror jeg at jeg fikk lokalisert til det ene baklyset og tettet i fjor høst. Da hadde jeg også en lekkasje på registeret som ble tettet. Nå lukter det ikke frostvæske av sølet, og har ikke etterfylt kjølevæske i sommer.

Noen tips? Bilen står parkert i svak oppoverbakke utendørs om natta - og ja, jeg har hatt vinduene lukket under regnværet i det siste....Vet ikke om hull i bunnplata/innerskjermer, og jeg hadde rikelig anledning til å studere den under da jeg hadde bensintanken ute i sommer!

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke soltak. Hadde en ettermontert en på en Civic i sin tid, og det var en belastning å bo i regnfulle bergen med den!

La inn aviser for å trekke opp vannet i går og det ser ut til at passasjersiden er værst rammet. Takk for tipset, jafo, det høres ut som en mulig årsak. Rimer også med at det dugget FØRST på frontruta, og det startet omtrent der dysene blåser ut lufta. Får teste det i helga!

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

x-66 Mustang ht 289/C4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke lekkasje ved torpedoen, men da jeg la på vinterpolishen i går så jeg at det var ei glippe mellom hjørnelist/pakning på bakruta (sedan). Når bilen står i oppoverbakke kan det nok komme inn betydelige mengder der!

Noen som har erfaringer? Er de listene vanskelige å ta av?

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

x-66 Mustang ht 289/C4

Lenke til kommentar
Del på andre sider