Gå til innhold

Ønsker å øke effekten i 240`n min!

Ranger emnet

2-low-4-you

Anbefalte innlegg

Få deg en intercooler vis du ikke har, og skru opp trykket til 0,9. Det har du motor til. Bruk orginal 240 eller 740 intercooler. Du kan også bruke kjøler fra 940 fra biler uten aircondition. Alle disse kjølerene passer rett oppi motorrommet dit. Vil koste ca 1500 kr med rør og fester. Du vil få i underkant 200 hester vis du gjør dette. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltid få hentet mer effekt, men da begynner det å koste penger. Ulempen med en B21ET motor er at det er lukket system. Motoren er laget for at den kan gi bensin og luft til ca 200 hester. Luftfilterboksen på motorne er noe spesiel du kan ikke kjøre med åpent luftfilter på motorene. Men bunndelen på motoren er god. Den har orgianlt lavkompstempler og har en kompresjon på 7:5. Men bensinsystemet er en svakhet. Den orgianle 160 toppen er heller ikke noe å skryte av. Du må og huske på at når du passerer vel 200 hester ryker girkassen din også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bunndelen orginal, har selvfølgelig plukket motoren helt i deler og skiftet alle pakninger. Jeg har byttet ut T3 turboen med en Mitsubichi turbo fra B230FK, den er en del mindre, men den spoler opp mye fortere og er kjappere en T3en. T3en er egentlig for stor for motoren. Eg skal kjøre med orgianal urørt 405 topp med A kam, sammen med nye turboen vil eg få en del mer dreiemoment da, orginal luftfilterboks, intercooler, og 3toms fra turboen og bak, ny turboclutch og M46 kasse. Ladetrykket vil bli mellom 0,9 og et kilo, effekt får vi se når motoren er komt i bilen, men satser på rundt 200 ærlige hester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider