Gå til innhold

Selger min AMC Javelin.. desverre.

Ranger emnet

Ludo

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at det er på tide å kjøpe seg en leilighet, og ser meg nødt til å selge prosjektet mitt.

AMC Javelin AMX 401 (6.5 liter deromkring)

Dette er en meget spesiell bil, importert fra Ohio for ett års tid siden. Meningen var å restaurere den helt, men pengene har ikke helt strukket til, og har ikke plass til å jobbe på den heller. Desverre.

Den har modifisert girkasse, som gjør den egnet for dragrace.

Eneste som må gjøres for å få den registrert er å montere nytt speedo (medfølger) og har en mistanke em en liten oljelekkasje.

-Bremser er overhalte, men kan trenge lufting på ny. Vindusvisker-motoren (vakumdrevet) trenger en liten overhaling. Og en ommlakkering er heller ikke så dumt.

Ellers av utstyr:

Skinnseter, Skikkelig amerikansk servo, nye pakninger for hele bilen (dører) medfølger, go-pack, Watson Ruppel performance girkasse, nytt trekk på gulv (monteri i USA).

Tar ettpar uker for noen som vet hva de gjør å fikse denne bilen opp til guttedrømmen.

Send meg gjerne en mail hvis flere bilder er ønskelig, for pris, eller eventuelle spørsmål.

javelin7.jpg

2008 Isuzu D-Max - Lille lastebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dude: thumpsup

fy flate for en kasse!!!

kan vel ikke være mange av de i Norge?? har sett en slik to ganger: en gang ved østfoldhallen. sto en utafor...

og en prostreet på 4de juli treffet i lillestrøm.

spesiell, men heftige linjer!!! hvor mye gamp sitter i de?

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...

Har lett etter plasser på nettet der de oppgir effekter og slike ting, men sent 60 tall og tidlig 70 tall, var det stor ståhei mellom bilprodusenter og forsikrings-selskaper. De hadde pluteslig funnet ut at des mer effekt en bil har, des mer utsatt er den for ulykker.

Dette igjen førte til at biler med høy effekt, ble bannlyst og folk måtte ut med formuer i forsikring. Bilprodusentene i sin tur, skrev ned effekten på motorene slik at folk ville kjøpe de igjen.

Dette er mustang et godt eksempel på. De hadde en motor ett år, og en mye større motor neste år med mindre effekt enn den lille..

-Det får være nok historie for i dag..

Har sett variasjoner fra 220Hk til rundt 380 ca.

Dreiemomentet varierer og like mye, så må nesten bremse bilen for å se hvor mye som faktisk er i den. Den gynger godt for å si det sånn.

Det som er av modifikasjoner på bilen er det som den kom med fra statene. Som sagt kasse fra wattson ruppel (de spesialiserer seg på dragrace) og jeg mistenker at motoren har fått en overhaling.

link

Står en quad Webber forgasser (edelbrock) midt oppå blokka (4BBL) som er orginalt.

Den er relativt lav for å være amrikansk (senket en tanke)

Satt opp for dragrace og streetrace hovedsaklig. Girene er ganske lave, noe som gjør den en tanke bråkete og upraktisk til langkjøring. Automatgir (drive) og Manuell skift av type mekanisk sekvensiell opp/ned og kickdown

Har ikke testet den for det den er verdt, da dekkene som står på er av orginal størrelse. (195 65 r15) litt usikker på dim. men noe i det laget. Så er ikke mulig å gi gass uten at den vil spinne, selv med diffsperre.

Edit:

Prisen er diskuterbar, men har ett lån på 110K som jeg gjerne vil bli kvitt. Bilen så langt har kostet meg i overkant av 130K

2008 Isuzu D-Max - Lille lastebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...