Gå til innhold

Problemer med bensinmåler

Ranger emnet

Fjøslukt

Anbefalte innlegg

Hei...

Igår skulle jeg skifte ut fargen på instrumentpanelet i min Mits. Lancer '94. Da jeg hadde satt på ny og alt var ok, fylte jeg full tant med bensis og plasserte nåle på topp. Idag fylte jeg 10 liter på tanken, så det betyr at det skulle ha gjort utslag på bensinmåleren, men den stod fortsatt på topp.

Alle nålene måtte av da jeg tok av panelet, men nå ser det ut som om fart, turteller og temperatur på motor virker ok, men bensinmåleren står på topp hele tiden. Tror ikke det har med en defekt i selve bensinmåleren, men noe annet.

Noen tips?

Evnt er det mulig å kjøpe bensinmåler instrument, slik Biltema f. esk selger voltmeter, turteller og lignende. Med det mener jeg at jeg kan montere en ny bensinmåler på dashbordet.

Men det beste hadde vært om den gamle kunne brukes. Tror det bare er en bagatell...

Skoda Superb 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som nåla sitter fysisk fast i panelet. Av og til kan jeg kjøre langt uten at nåla forandrer seg noe særlig... ta av nåla og sett den på igjen midt på og sjekk om det blir noe forandring der. kanskje det funker.

*-------*

mvh Erik

*-------*

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike som du får kjøpt hos biltema, funker bra det, men godt å ha den orginal i stand da :D

Om problemet komm fra etter du hadde montert måleren, har det sikkert noe med måleren å gjøre, monter den på nytt :D Er vel ikke no hakk den skal inn i?

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

hvis det er sånn at måleren kun skal fungere etter at tenningen er slått på, så kanskje du satt på nåla for tidlig, og derfor står den alltid på "full-tank" når den egentlig kanskje skulle stått på halvfull...

det er vel sånn at nåla først begynner å bevege på seg etter at tenningen er vridd om...først da kan man se at den begynner å stige?!..eller er ikke det tilfelle med din bil?

isåfall foreslår jeg at du tar den av en gang til, fyller full tank...venter med å montere nåla før tenningen er vridd om, og deretter se om den beveger seg..

men hvis det er et spor nåla skal stå i, så vet jeg ikke..

man vet jo aldri!

mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider