Gå til innhold

bilder av 318i E30 folkens!!??

Ranger emnet

M 4-life

Anbefalte innlegg

Originally posted by M 4-life

tre grunner til att jeg ikke kjøper 320,323,325 osv; økonomi,økonomi og økonomi...

både med tanke på forsikring og driftskostnader... må ha råd til å bruke bilen også..

Vel, du har på en måte rett og på en annen ikke.. Det var en stor diskusjon på forumet her engang om bensinforbruk og driftskostnader på de forskjellige 3 seriene.. Mener å huske at det ble godt dokumentert at en sekser (323) var den som kom best ut, både på forbruk og driftsikkerhet. Grunnen er at den motoren har bedre bånndrag, noe som resulterer i at du ikke trenger å tråkke så hardt på gassen som i feks. 316. Pluss at det ikke er ukjent at seksera til BMW holder lenger en firera. Pris på selve bilen kan ikke være store forskjellen fra 316 til feks 320, noe er det jo, men det får du igjen i kjøreglede og driftsikkerhet.. (:

- Men forsikring har du nok rett i, 316 er desidert den billigste å forsikre, men du får delcasco helt nede under 5 tusen i året på feks. 320en hvis du er villig til å ringe rundt.. At du setter bilen på faren eller moren din er en selvfølge uansett, er kjempe dyrt å sette hvemsomhelst av modellene på deg selv, enkelte forsikrings-selskaper godtar ikke kunder under 23år engang..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde 318i som første bil, og denne var egentlig "helt grei" med tanke på forbruk, fart og slikt. Men den lyden man har av en sekser er helt ubeskrivelig deilig. Men en 4 sylindret er ett godt alternativ, selv om man får litt skjeve blikk av enkelte folk hvis man har BMW uten sekser.

318i'en min brukte jevnt 0,80 - 0,85 uansett hva faen eg prøvde for å få forbruket til å stige mer (innen for rimelighetens grener selvfølgelig)

Og når du har E30'ene forsikret på foreldre, er det ikkje den helt store forskjellen på f.eks 318/320.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider