Gå til innhold

Texascom: Volvo 240 - B230 2,8 N/A

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, la til noen bilder mens du svarte jeg. ;) Du får ta en titt.

Som sagt, jeg har ikke studert kanalene og gulvet i 240 på en stund. Men de soklene er der for å løse sånt.

 

Ang. FIA, så er det ikke helt riktig. Ja, det er laget til etter FIA-kravene, men FIA "stemplet og godkjent" blir det vel først når en FIA-godkjent burbygger gjør jobben. Han får også bruke tynnere rør enn oss sivile. 38mm overalt vs 45x2,5mm alt. 50x2mm i hovedbøyla. Jeg mener og påstår at så lenge du sveiser det sammen selv, kan du også endre det som du vil, bare du ikke bruker varme på bendene.

 

Kjøper du derimot et skrudd eller ferdigsveist FIA-godkjent bur har du ikke lov å borre nye hull eller sveise på en brakett engang. Hvis jeg er helt på bærtur nå, og du kan si meg i mot skal jeg innrømme at jeg ikke er perfekt.

:hide

 

Nå er i hvertfall hovedbøylen plassert slik den skal i følge Bilsport boken jeg bruker i hvertfall. Sier ikke mer om det.

 

 

Ang bremsene ligger det vel bilder litt tidligere i tråden da nymotoren var under montering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colli / 245_original: Takk takk, og jeg er langt fra best. Er jo tross alt første gang jeg bygger bur - og dette gjør jeg uten hjelp fra noen. Holder på alene jeg nå mens jeg har ferie mens andre er på jobb. Så det er vel en grunn til at det går litt sakte fremover.

 

Prebendju: Jeg vil ha en så lett bil som mulig, derfor forsvinner alt. Men jeg vil samtidig har grom finish innvendig. Det gjør det litt spesielt.

 

Ferrari: Ja, det kan han ;)

 

Haien: Det er godkjent under rallykriteriene og jeg mener det skal gå an å få det godkjent under kritikken ombygd bil også.

 

Liten oppdatering til:

 

En diagonal tilpasset og punktet:

 

DSC04406.jpg

 

Og der er den helsveist. Krysset tar form i morgen.

 

DSC04407.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :D

 

Skal prøve å svare så godt jeg kan.

 

Grunnen til at jeg må ha 4,88:1 mot for 3:1 er at jeg vil ha svært kort utveksling mellom girene - se bare da på en WRC bil. Der detter ikke varvtallet mange hundre rpm ved giring.

Dette fordi jeg vil at min motor skal få jobbe så godt den kan i det området den liker seg best -> 4500 rpm til 7500rpm. Og er etter denne sesongen med den nye motoren min svært fornøyd med giringen.

 

Syntes buret passer greit inn i bilen jeg, hovedbøylen ligger langt taket og forholdsvis bra ut til sidene etter min tolkning.

 

Grunnen til at hovedbøylen står så langt tilbake er enkelt og greit pga denne boka: BILSPORT 2006 - der står alle regler for bygging av en rallybil. Og jeg følger denne til punkt og prikke.

 

Regel for hovedbøyle. Denne skal plasseres umiddelbart BAK forsetene. Dette er grunnen til at den må stå der jeg har plassert den.

 

Off.. Hadde du hatt en turbomotor til samma prisen hadde du bare hatt effekten ganger 2 fra 3000 til 8000 med tomgang som original. Bensinforbruket hadde jo ligget så høyt som 0,8 på normal kjøring. Helt uholdbart med turbo, skjønner deg, og valget ditt med sugemotor, lyden er uslåelig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off.. Hadde du hatt en turbomotor til samma prisen hadde du bare hatt effekten ganger 2 fra 3000 til 8000 med tomgang som original. Bensinforbruket hadde jo ligget så høyt som 0,8 på normal kjøring. Helt uholdbart med turbo, skjønner deg, og valget ditt med sugemotor, lyden er uslåelig !

 

Spydig ell?

 

Jeg liker min motor og på den banen jeg kjører mest er denne motoren perfekt.

285 hk og spontan respons ved pådrag var det ingen som kjørte fra oss på Dokka Gatebiltreff i sommer.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår