Gå til innhold

Texascom: Volvo 240 - B230 2,8 N/A

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lyden fra di en NA røblokk på 2,8 liter og en supra turbosekser på 3,0 liter kan jo ikke sammenlignes da. lyden av en veltrimma NA motor har mer karakteristisk lyd enn en turbomotor. turbomotorer har en mer lavfrekvent hvesende lyd mens en NA motor bare wræler fra seg noe som overhode ikke gir mening men håra reiser i nakken og det er det som betyr no ;) skulle likt å hørt lyden av bilen din live :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyden fra di en NA røblokk på 2,8 liter og en supra turbosekser på 3,0 liter kan jo ikke sammenlignes da. lyden av en veltrimma NA motor har mer karakteristisk lyd enn en turbomotor. turbomotorer har en mer lavfrekvent hvesende lyd mens en NA motor bare wræler fra seg noe som overhode ikke gir mening men håra reiser i nakken og det er det som betyr no ;) skulle likt å hørt lyden av bilen din live :D

akkurat som jeg skulle sagt det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker lyden av sjikkeli NA motor. Men ikke for å spore av. Er jo ingenting som slår lyden av mazda 787b. 2,6 liter 4 rotors wankel me 700NA hk. Dn er SYK. skulle likt å hørt den live :)

 

Men topic ja. Hvem skal støpe dashn? blir det noe annet i karbon? panser og bagasjelokk +++. isåfall. lakk det plz :)

 

Det er nok bare dashbord, dørsider, hattehylle og brannvegg som blir i carbon.

 

Jeg lager førsteforma så er det en som virkelig kan det han driver med som skal ta over. Er ikke bare bare og støpe dette. Så trengs proff-hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nok ot vel.

Du beholder vel ikke midtkonsollen, der varmeapparat osv sitter?

Ser du også har støpt igjen der rattstammen kommer, skal den moddes?

 

 

Midkonsollen skal ikke ditsettes, er en grunn til at jeg har lagt så mange timer i finish på gearkassetunell og torpedovegg innvendig...

 

Jo mer som blir støpt igjen, jo lettere er det å tilpasse og skjære ut til rattstamme etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med de som sier at suge-lyd er den beste! Ingen turbo-motor kan måle seg med N/A-lyd. Wankel-lyd vil jeg egentlig ikke nevne... :puke:

 

Evt kompressor kan gå, den tukler ikke med eksos-lyden....

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Anders !!!

 

Gratulerer med 2siders opplag angående deg og din volvo i oppland arbeiderblad i dag....

 

Moro å lese :thumb

 

 

For de som ikke abbonerer på oppland arbeiderblad, sjekk ut http://www.oa.no :thumb

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Anders !!!

 

Gratulerer med 2siders opplag angående deg og din volvo i oppland arbeiderblad i dag....

 

Moro å lese :thumb

 

 

For de som ikke abbonerer på oppland arbeiderblad, sjekk ut http://www.oa.no :thumb

 

greier du å komme med en direktelink?

 

EDIT: fant selv, http://www.oa.no/bil__trafikk/article2410819.ece

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår