Gå til innhold

Texascom: Volvo 240 - B230 2,8 N/A

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, men seriøs turbomotor...

 

og med den komentaren mener du? NA trimming og turbotrimming har sine pros and cons begge 2. alt til sitt bruk og HVER SIN LYST. Jeg liker overlading men sitter ikke og rakker ned på dem som vil ha NA. NA har et potensiale som du tydelivis ikke har anelse om! Prøv seriøs sugis du og sammenlign med den seriøse turboøsa du har prøvd. tror nok du forandrer mening. og en liten ting til. ta les ei bok om tuning elr søk på :google .

 

alacocaina alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis aldri kjørt en seriøs sugemotor du....

 

Boostaholic har hatt en seriøs gassermotor (ikke i hans øyne kanskje),den gikk som faen den,men det er INGENTING som slår turbo,unntatt lyden for de som er glad i øresus og høye bensinregninger.

Så han har prøvd begge deler og syns at turbo er best.

Cut and dry...

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er jo rimelig smak og behag da folkens.

jeg er enig med texascom jeg. sugemotor er fett. og i tillegg så er det heller ikke så mange som stiller på gatebiltreff med en skikkelig sugemotor heller. og det er kult!

 

dessuten er ikke dette noe diskusjonsforum. texascom har gjort en jobb ikke mange andre 18åringer her på forumet kan skilte med tror jeg!

86 740GL, 85 740TIC, 82 240GL

89 520i, 86 740TIC

85 Escort XR3i, 94 855 GL

Bmw 325i cab, Volvo v40 03 jubileum, Volvo V50 R Design

http://www.bilforumet.no/x50/225739-handla-bil.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er jo rimelig smak og behag da folkens.

jeg er enig med texascom jeg. sugemotor er fett. og i tillegg så er det heller ikke så mange som stiller på gatebiltreff med en skikkelig sugemotor heller. og det er kult!

 

dessuten er ikke dette noe diskusjonsforum. texascom har gjort en jobb ikke mange andre 18åringer her på forumet kan skilte med tror jeg!

 

Som jeg har skrevet før, tingen er å skille seg ut på en fin måte, og det har Texascom virkelig klart, med både fire dører og sugemotor, når de fleste på berget bygger seg 242 med turbomotor. Som Haien sa, begge deler har fordeler og ulemper, og de er gode til hvert sitt bruk. Og en sugemotor i ny og ne kan da ingen ta skade av? Og ja, de fleste 18-åringer sitter med rullemalte biler, oppborra luftfilterboks og Biltema eksosstuss, eventuelt sitter de og rakker ned på andre 18-åringer med fetere biler, og anklager dem for å være pappagutter. Noen gjør også begge deler.

 

En tommelfingerregel er jo som oftest at sugemotorer er dyrere og vanskeligere å trimme enn turbomotorer, spesielt i basis da høyere trykk, filter, eksos og tune kan gjøre mye på en turbomotor, mens det på sugemotor ikke skjer mye, og man må ty til hardere, og ofte dyrere trimming. Som jeg sa ovenfor, hver sin lyst, og det må man respektere. Og det står virkelig respekt av dette bygget, rett og slett fordi bilen er annerledes!

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f...for en fet bil du har det er noe sånnt jeg vil ha og!!!

Hvordan var det å få godkjent bilen med bur?

Har du wattlink?

Det er bra du ikke har falt for fristelsen å sette på 16vtopp.

Hvilket tenningssystem er det du kjører med?

Hvordan er bensinforsyninga di oppbygd (tenker på hvilke pumper,osv inn til gasser)

 

blei litt nyskjerrig nå,, hvorfor var det så bra at han ikke putta i 16v?alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart her nå, bla bla osv.

 

Men til dere som snakker seriøst så må jeg bare si takk :D Dere vet selv hvem av dere det gjelder.

 

Når vi snakker om trimming spiller da ikke besinforbruk noen verdens ting!

Kjører 1.6D til daglig og fyller et par ganger i måneden.

 

Og det med nedrakking og slik kan jeg virkelig bekrefte at stemmer eiriksmil. Hender jeg får fingern og slik av noen gutter herover. Står til om med og prater dritt om meg til en kamerat når jeg HØRER på. Snakker vi tapere da eller? Åja, de kjører en gammel rustholk - hva ellers??

 

volvo 94016v: Tviler på at han har prøvd en så seriøst trimmet N/A motor som du har, da blir man hekta og det har jeg blitt! Euro: Beklager hvis dette er mot all sunn fornuft.

 

Tok et lite drag med den på gangveien i stad, måtte flytte den over til løftebukken så måtte ha på vinterdekk bak. Kunne ikke motstå fristelsen med å ta en tur, greit å få varme i drivverkt også.

Og lyden, porrig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår