Gå til innhold

Texascom: Volvo 240 - B230 2,8 N/A

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det jeg mente med at det ikke så helt bra ut var at caliperen ikke dekker hele skiva. Men det blir sikkert bra, ser jo åssen resten av bilen er blitt så det blir sikkert like bra!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo_original

Det jeg mente med at det ikke så helt bra ut var at caliperen ikke dekker hele skiva. Men det blir sikkert bra, ser jo åssen resten av bilen er blitt så det blir sikkert like bra!

 

Hva er det som er så farlig med at caliperen ikke dekker hele skiva når hele anlegget på klossen dekket?

Som et eksempel på dette kan jeg nevne S60 EVOLVE, der dekker ikke caliperen hele skiva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke at det var farlig men du utnytter jo ikke hele skiva når ikke caliperen dekker hele skiva.

På en annen side så får du jo som tidligere nevnt kraften lenger ut fra sentrum og da er det jo logisk at bremsene får mer kraft. Så du får komme tilbake med fyldig raport når du har bremsene klare! Lykke til!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo_original

Jeg sa ikke at det var farlig men du utnytter jo ikke hele skiva når ikke caliperen dekker hele skiva.

På en annen side så får du jo som tidligere nevnt kraften lenger ut fra sentrum og da er det jo logisk at bremsene får mer kraft. Så du får komme tilbake med fyldig raport når du har bremsene klare! Lykke til!

 

Full raport kommer... Men jeg får ikke testet bremsene før den blir sommer... Bilen brukes ikke om vinteren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Texascom

Det er riktig som LaSgo sier...

Og så er det et vestntlig viktig punkt til!: Skiva er mye bedre ventilert med kanaler og den tåler mye mere varme enn de gamle originale skivene til 240..!!!

 

Menne har det vært no problem me varme bremser for din del før da?

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by classic

når dere skriver om max hk man tar ut av sugemotorer i RC er det jo ganske relativt hvem klasse de kjører i da.

 

noen kjører jo med opptil 2.9 liter 4-syl.

da er det jo ikke spes imponerende og ta ut 300hk.

 

ellers er det vel noen svensker som lager en 8v topp som dem fleste i RC bruker.

kalles "evo" toppen ellerno slikt.

 

sorry om jeg har misforstått eller glemt og lese noe.

er tidlig på dagen ennå :o

 

Jo, det er imponerende å ta ut 300hk av en såpass gammel 8-ventilers konstruksjon som en B23/230 faktisk er. Man må også huske på at målet har jo ikke vært å ta ut mest mulig hk, men å få en mest mulig konkurransedyktig motor, og da ligger jo fokuset på å få best mulig moment og "lange kurver".

 

Derfor hadde helt sikkert motorbyggerne klart å ta ut mer hk dersom de ville, men det er jo ingen vits når man får alt på toppen av registeret og dårligere tider på banen...

 

Til noen som vet: Er det altså laget en EVO-blokk som tillater større borring? Trodde det kun fantes EVO-topper, jeg... :eek:

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ha|||on

 

Jo, det er imponerende å ta ut 300hk av en såpass gammel 8-ventilers konstruksjon som en B23/230 faktisk er. Man må også huske på at målet har jo ikke vært å ta ut mest mulig hk, men å få en mest mulig konkurransedyktig motor, og da ligger jo fokuset på å få best mulig moment og "lange kurver".

 

Derfor hadde helt sikkert motorbyggerne klart å ta ut mer hk dersom de ville, men det er jo ingen vits når man får alt på toppen av registeret og dårligere tider på banen...

 

Til noen som vet: Er det altså laget en EVO-blokk som tillater større borring? Trodde det kun fantes EVO-topper, jeg... :eek:

 

En ting jeg må kommentere:

Toppeffekten på en sugemotor ligger på toppen, ikke fra bunnen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig: Det er klart TOPPeffekten ligger på TOPPen, men momentkurvene peaker sjelden på enden av registeret...

 

Poenget mitt var bare at det er ikke alltid at den motoren med størst toppeffekt er den beste, og det er du vel enig i siden du lager sugemotor... ;)

 

N/A er tingen! thumpsup

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår