Gå til innhold

Texascom: Volvo 240 - B230 2,8 N/A

Ranger emnet

Volvo240R

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Klarte det før nyttår, var nedover hos Eng i går.

Satte opp tre alternativer:

- 2,8l med 531 topp og forgassere (50 eller 55mm)

- 2,8l med 531 topp og datasprut/tenning

- 2,8l med EVO topp og gassere

Etter en del grubling og tenking går jeg for det første, dette grunnet pris. Jeg svømmer ikke i cash akkurat, men hadde vært moro med innsprut eller EVO også da.

I løpet av kort tid legger jeg ut godmotoren min for salg, for de som er intr lønner det seg å være først til mølla!

Motoren selges komplett med forgassere, innsug, grenrør og komplett SIMONS 2,5'' eksosanlegg.

Pris kr. 29.000,-

Mer info og bilder kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde meg nye foringer til panhardstaget i dag. Lagde de i meget hard gummi, så hard at den kan dreies uten problemer. Samtidig med det heiste jeg bakhjulene over bakken med traversjekken på firesøyleren og varmkjørte drivverket i vel 15 min....

Og en ting til: Kopperplate sinterclutch, 235/40-18 Michelin sommerdekk og 5 cm nysnø over hardpakket snø er absolutt ikke førstevalget!

Dette må vel være prosjektet heftigste oppdatering på lenge??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde meg nye foringer til panhardstaget i dag. Lagde de i meget hard gummi, så hard at den kan dreies uten problemer. Samtidig med det heiste jeg bakhjulene over bakken med traversjekken på firesøyleren og varmkjørte drivverket i vel 15 min....

Og en ting til: Kopperplate sinterclutch, 235/40-18 Michelin sommerdekk og 5 cm nysnø over hardpakket snø er absolutt ikke førstevalget!

Dette må vel være prosjektet heftigste oppdatering på lenge??

hehehe

gleder meg til oppdateringa om motoren kommer jeg kiddie

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Motoren gikk for 25.000 kr (uten eksosanlegg). Har ikke levert den enda, men fått 12.500kr inn på konto. Leveres på søndag. Gikk i usedvanlig stort underskudd!

Heiser ut motoren i morgen når jeg får tak i elefant.

Bilder av motoren kan bli vanskelig under bygging desverre. Ikke noe å gjøre med det.

Motoren er bestilt, så regner med at det begynner å sprute spon i slutten av februar.

Eksosanlegg, som nytt. Selges forøvrig uten grenrør. BUD!

DSC01505.jpg

Girkasse og div demontert.

DSC01506.jpg

Eksosanlegg og div borte.

DSC01507.jpg

Grenrør borte.

DSC01508.jpg

Ren motor klar for motorbukken.

DSC01510.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider