Gå til innhold

Texascom: Volvo 240 - B230 2,8 N/A

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

hmm..

jeg sier meg VELDIG fornøyd med 960 motor i 242!!

helvette så den går :)

samt lyden er så jævlig übernice med jt-superflow n/a 3" anlegget.

 

du kan jo gå n/a..

et firma i .au selger chip, som gir 960 motoren 238hk/301nm.

iflg. benk, skal 3" effektanlegg og fjerning av kat gi 12hk (norspeed har bremset det før).

 

da er du oppe i 250hk/320nm kanskje?

250hk er 150 hk for lite. 320nm er 180nm for lite.. hehe. Vil ha den gode gamle fireren med 16V gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser du söker etter 531 topp.. ble det ikke noe av 16V eller?

Går for 8V etter mye diskusjon sammen med motortrimmere (volvo). De ville at jeg skulle beholde det som var originalt i 240 - altså 8v. De mente også at 531 toppen er og blir den sterkeste til rødblokkene, så da var valget lett - går for 8V.

 

Noen som har en 531 topp liggende som de skal selge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går for 8V etter mye diskusjon sammen med motortrimmere (volvo). De ville at jeg skulle beholde det som var originalt i 240 - altså 8v. De mente også at 531 toppen er og blir den sterkeste til rødblokkene, så da var valget lett - går for 8V.QUOTE]

 

Jepp, skal visst være 8V som skal være den sterkeste av de... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én god grunn til IKKE å velge 16V er vel driftssikkerheten. Interference vs non-interference topper. En annen usikker grunn er at det sies at det er lettere å ta ut max ytelse på en 8V vs 16V i forhold til antall ventiler.

 

Personlig ville jeg valgt 16V FT bare på trass! :fuckme2: hehe... Hvorfor skal man alltid gjøre som alle andre? Hvorfor kan man ikke gå mot strømmen? Kan ikke huske så veeldig mange 16V volvoer i Bilsport de siste ti årene i det hele tatt. :boxing

TexasCom: Hvis 16V sees på som en (skremmende for mange?) utfordring vet jeg at du er rette emnet til å gå løs på en B2x4FT sombrero

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én god grunn til IKKE å velge 16V er vel driftssikkerheten. Interference vs non-interference topper. En annen usikker grunn er at det sies at det er lettere å ta ut max ytelse på en 8V vs 16V i forhold til antall ventiler.

 

Personlig ville jeg valgt 16V FT bare på trass! :fuckme2: hehe... Hvorfor skal man alltid gjøre som alle andre? Hvorfor kan man ikke gå mot strømmen? Kan ikke huske så veeldig mange 16V volvoer i Bilsport de siste ti årene i det hele tatt. :boxing

TexasCom: Hvis 16V sees på som en (skremmende for mange?) utfordring vet jeg at du er rette emnet til å gå løs på en B2x4FT sombrero

 

Hehe, takker :D

 

Men en ting (som budre overses :P) er jo at jeg personlig syntes det ser best ut med 8v i 240, ettersom den ikke kom med 16v originalt.

Får se hva jeg kommer over, men det er stor sannsynlighet på at det blir 8v - 531.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, sendte nettopp min 240 til huggern, to timer etter jeg hadde sendt den inn og var hjemme uten bil eller noen som helst form for og komme meg ut igjen... så kom jeg på.. FAEN!!!! toppen... :eek:

 

hvis ikke skulle jeg solgt deg en nyoverhalt 531 som var gått 15k siden overhaling av bilforum (volvo) :(

some people say that they dont drive fast, they fly low... I`LL BET MY ASS THEY DONT HAVE FLIGHT SERTIFICATION!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, sendte nettopp min 240 til huggern, to timer etter jeg hadde sendt den inn og var hjemme uten bil eller noen som helst form for og komme meg ut igjen... så kom jeg på.. FAEN!!!! toppen... :eek:

 

hvis ikke skulle jeg solgt deg en nyoverhalt 531 som var gått 15k siden overhaling av bilforum (volvo) :(

Synd det da :(

Hadde gladlig kjøpt toppen hvis den ikke hadde vært overpriset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knoksen

 

håper dem sjekka motoren før dem klemte den, var veeeeldig lite igjen på bilen..

 

om noen vil kjøpe orginale beige skinnseter fra 760gle eller turbokit (desverre uten turbo) så har jeg dette liggende, sammen med am-lykter modda litt til og passe 88mod240 i tilleg har jeg en splitter ny eurolykt (høyre tror jeg)

some people say that they dont drive fast, they fly low... I`LL BET MY ASS THEY DONT HAVE FLIGHT SERTIFICATION!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knoksen

 

håper dem sjekka motoren før dem klemte den, var veeeeldig lite igjen på bilen..

 

om noen vil kjøpe orginale beige skinnseter fra 760gle eller turbokit (desverre uten turbo) så har jeg dette liggende, sammen med am-lykter modda litt til og passe 88mod240 i tilleg har jeg en splitter ny eurolykt (høyre tror jeg)

 

Er kun ute etter 531 topp og B230 blokk (85-88), alt det andre på bilen er nytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår