Gå til innhold

Texascom: Volvo 240 - B230 2,8 N/A

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

haien, de to første settningene er vel litt bortkastede vel?

med de settningene mener admin at de som KUN skal sette på felger og senk, de kan gå i merke forum!

 

men er bare show, 19" dekk er litt dyre i bruk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva anbefaler du da? Er ute etter rundt 170-180hk

 

Kjøp boken om Webere av misab gutta i sverige. misab.se.

Der kan du lese deg fram til dyse størrelser, halsring størrelser osv som passer din motor og ditt behov.

 

Det finnes også mange andre bøker som forklarer godt om trimming osv.

 

Det var nevnt noe om bare å ha en gasser pga ditt og datt her også.

Les litt om emnet og dere finner ut at det optimale pleier å være ett "hull" inn pr sylinder.

Med det mener jeg f,eks at har man liggende gassere på en 4 sylindret motor så setter man på doble gassere med ett optimalt innsug. og selfølgelig med optimale dyser osv i gasserene.

Dette var jo som noen kanskje husker en veldig viktig del i motorsport og for trimmede gate biler før turbo osv ble det store i motorsport. (midten av 80 tallet)

 

Rådet er ihvertfall, les og lær før vi legger oss fram på en så god tråd som dette er.

 

Moro å se ett sånt prosjekt i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg blir mer og mer imponert over prosjektet ditt!!

Ett så blod seriøst og rått sugemotor prosjekt skal man lete lenge etter.

Da mener jeg SPESIELT ifra en så ung kar som deg!

 

Har du noe cirka pris på hva Affen tar for justering av en 2,0 ohc med 45 webere.

Altså gasser justering etter at de har fått seg ett nytt repp sett med de nødvendige dingsene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik: Den er i orden :D

 

T5RACER: Tusen takk :D Er jo ikke direkte velvoksen, så har mye igjen å lære gitt =) Noe som er bra, hehe..

 

Hmm, tørr ikke gjette på det. Jeg har bare kjøpt motor med justering inkl. Så vanskelig å si. Noe som er enda mer vanskelig å si er om han har tid til det. Han begynner å få faretruende mange faste kunder nå, og har mye å gjøre om dagen. Men men, aldri si aldri :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår