Gå til innhold

Texascom: Volvo 240 - B230 2,8 N/A

Ranger emnet

Volvo240R

Anbefalte innlegg

• Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Peety: Jepp, det er helt riktig =)

245gl: Filmen er sporløst forsvunnet :(

Ellers skjer det litt, det blir R- bremser bak og foran. Fire helt nye calipere på plass i løpet av kort tid. Er kun de bak som er ankommet.

Nå står bilen på fire bukker uten bakaksel og bremser mens den venter på bedre bremser.

Har også lagd nye fester for fjærbeina i karossen for mer nagativ camber, noe jeg ble fornøyd med!

Så håper skiver og allt kommer på plass om kort tid, bilder vil komme =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere vet er det bremser som er i fokus nå om dagen, foreløpig har jeg bare fått alle delene jeg trenger bak. Foran mangler jeg calipere.

Ettersom jeg fikk skiver i dag var det jo bare å lage adapter til caliperet for å få det på, dette lagde jeg først i alu for å få en mal.

Denne skal lages i verktøystål.

Har er noen bilder av et passende caliper sammen med riktig skive =)

330x28 :D

DSC05411.jpg

DSC05410.jpg

DSC05414.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

242 1,9l: Jepp, 17'' er minstedim.

Prøvd 330mm r-bremser med 16" comphjula mine og det var fin klaring mellom caliper og felgen. eneste er at innpresset på skiva er feil. Og i 17" comphjul får du 345mm skiver og 6stempla porsche calipere så funker nok med 15" slurehjul bak, hvertfall med comphjul eller andre "grunne" felger. Blir uansett fett med dem bremsa der!

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik H: Okidoki, det var jeg ikke klar over. Men skal ikke bruke slurehjul bak læll jeg ;) Gleder meg til sommern med banekjøring =)

scart: Takk :)

Veilpriser:

Foran for calipere med klosser og tilbehør: kr 13.500,-

Bak for calipere med klosser og tilbehør: kr 12.000 ,-

Skiver foran pr stk: kr 1.625,-

Skiver bak pr. stk: kr 1.215,-

Tot: kr 31.180,- pluss bremseslanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider