Gå til innhold

Texascom: Volvo 240 - B230 2,8 N/A

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

Liten oppdatering:

 

Ringte Centrum Fornikling i dag, snakket lenge ang forarbeid, varighet osv. Besluttet da at jeg går for eksosbandasje i stedet for krom. Det ville begynne å ruste mellom rørene allerede etter få uker.

 

Bakre potte er nå tilpasset V70 nerdel med tanke på utblås.

 

DSC03395.jpg

 

God plass etter jeg kuttet stagene, men brukbar sporvidde for å kjøre rundetider! ET0

 

DSC03414.jpg

 

Å slipe bort bøyesår i rørene tar tid, håldt på i tre timer med rondelsliperen for å få det bort til ingen nytte, ble blankt selv om jeg gav med på P400. Før forkromming måtte P4000 benyttes..

 

DSC03398.jpg

 

Forstilling straks klar, venter bare på de siste delene så er den i boks. Bremser overhales.

 

DSC03403.jpg

 

DSC03405.jpg

 

Eksosanlegget fra JT måtte smies om enkelte plasser og ved baksetet mår jeg legge inn alu inne i bilen for at golvteppe ikke skal antenne i depoet etter banekjøring.

 

DSC03410.jpg

 

Et veldig uskart bilde av grenrøret med S40'n i bakgrunnen :D

 

DSC03411.jpg

 

Alf kontaktes igjen på Mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sagt det før og sier det igjen..MODIG I ORDEN!!:D

Meget bra arbeid du har gjort på grenrøret, gleder meg å se at noen tar seg til å få bra finish og forseggjorte prosjekter. Hjalp på med eksosen også.. blei litt mer helhet bak, småting teller vettu:)

Ser fram til å høre om når det kommer noe under huden igjen;)

Fast, faster, to fast, DEAD!

 

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk for all del det lydklippet du lovte for en stund sia! Gleder meg til å se bilder av motoren. Ble det gode gamle Webere eller? Er ikke mange ganger man har sjangsen til å høre noe slikt, med mindre man reiser på rallycross eller bakkeløp stevner...

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte om et volvo treff til søndag:)????veit ikke hvor og når ..men kommer du med din svarte s4o?Det var litt off topic,men orket ikke og sende PM.og tenkte er får jo flere volvo fantaster se det.så da blir det kansje større oppmøte:)og hvis jeg hadde sent pm hadde det virket som jeg spurte deg på date..ehh hehe ;)

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår