Gå til innhold

Texascom: Volvo 240 - B230 2,8 N/A

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skal vel bygge endel mer for å få en 240 til å bli en rundetid knekker!!! den er å blir en vinner i rallycross ikke noe annet sted!!!

trodde det var anders som eier denne bilen jeg??

Er det..men er vel ikkeno vits i å sitte å se på drittprat fordet når man faktisk kjenner litt til hva som er gjort med bilen.

Fast, faster, to fast, DEAD!

 

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye ros her, takk for den :D

Vet ikke om jeg husker og svare på alt, men til dere som mener jeg burde sladdet og herjet så har jeg aldri prøvd det hverken på snø eller asfalt med RWD. Så jeg er litt dårligere enn en nybegynner!

 

Bilen skal bli rallybil, og da vet dere vel hva jeg skal gjøre med understellet? Jo, stive det opp BETRAKTLIG.

 

Bakstillinga mi er satt opp for å ikke få hjulene til å slippe og jeg er ikke den som gidder og sette på latterlige 15''-16'' felger for å lage røyk.

Kjørte med 17'' de to første gangene, satt ikke. Satte derfor på BBS'ene med Michelin Pilot Sport dekk (235/40-18), og om noen vet hvordan de dekkene er så vet dere at det skal mer enn 285 hk og 320Nm for å dra løs det i alle retninger!

 

Så fortsett og klag på kjøringen min, jeg kjører som jeg vil! Og har ikke lyst til å rassere denne bilen, det enda en grunn til at jeg tar det pent. Den er ikke veldig stygg i lakken hvis jeg skal være ærlig, og slik den er i dag vil jeg holde den i noen år til - uten omlakkering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye ros her, takk for den :D

Vet ikke om jeg husker og svare på alt, men til dere som mener jeg burde sladdet og herjet så har jeg aldri prøvd det hverken på snø eller asfalt med RWD. Så jeg er litt dårligere enn en nybegynner!

 

Bilen skal bli rallybil, og da vet dere vel hva jeg skal gjøre med understellet? Jo, stive det opp BETRAKTLIG.

 

Bakstillinga mi er satt opp for å ikke få hjulene til å slippe og jeg er ikke den som gidder og sette på latterlige 15''-16'' felger for å lage røyk.

Kjørte med 17'' de to første gangene, satt ikke. Satte derfor på BBS'ene med Michelin Pilot Sport dekk (235/40-18), og om noen vet hvordan de dekkene er så vet dere at det skal mer enn 285 hk og 320Nm for å dra løs det i alle retninger!

 

Så fortsett og klag på kjøringen min, jeg kjører som jeg vil! Og har ikke lyst til å rassere denne bilen, det enda en grunn til at jeg tar det pent. Den er ikke veldig stygg i lakken hvis jeg skal være ærlig, og slik den er i dag vil jeg holde den i noen år til - uten omlakkering!

 

Jeg forstår deg veldig godt, at du ikke herjer som en gal. Er veldig fort gjort at noe går galt. Du har en veldig fin bil ja, og du bestemmer selvfølgelig alt selv. Har du sett hvordan bilen din hadde blitt med Super DTM-felger? Personlig så syns jeg det må være kantfelger på 240, men bare lurer. :driving

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett slike felger på den nei, men hadde vært moro og prøve.

 

Hadde to snurringer selv i går, noe som førte til at to av Nebulafelgene mine ble ripete 25% av felgringen!

 

man må jo nesten ha ette sett til å kjøre på bane med. å ett til show bruk.

 

 

men hvordan syns du motoren fungerte i går da??

 

hva det noe som ikke funka som det skulle??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bakstillinga mi er satt opp for å ikke få hjulene til å slippe og jeg er ikke den som gidder og sette på latterlige 15''-16'' felger for å lage røyk.

Kjørte med 17'' de to første gangene, satt ikke. Satte derfor på BBS'ene med Michelin Pilot Sport dekk (235/40-18), og om noen vet hvordan de dekkene er så vet dere at det skal mer enn 285 hk og 320Nm for å dra løs det i alle retninger!

 

 

Kjøringa kommer seg nok når du blir litt varmere i trøya på banen! :)

Men det å sette på "latterlige" 15-16" hjul for å lage røyk er ikke dumt hvis man ikke driter penger eller får spons fra foreldre ol.! Første sett med hjul som blei brukt opp 2mai var Kumho ECSTA V70 A 235/40/17 gateslicks (sponsa av bruno) og nå var første sett med hjul som blei brukt opp nå var også dekka jeg hadde på 17" felga! Og da må man ty til 15" dekk for å få kjørt mer.... btw er 285hk MER enn nok til å dra løs 235/40/18 dekka dine i svinga! ;)

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er vel nok - men verre med meg som ikke tørr å satse.

 

Nebulafelgene ER banefelgene mine sammen med de andre originale 17'' volvofelgene jeg hadde på i starten. Har to showdekk som jeg stiller opp med på neste treff på skogen, falken 17'' vinterdekk :D

 

Motoren fungerte perfekt, det som ikke var så bra var bensinprisen syntes jeg. 40kr pr liter betalte jeg i går - kjøpte 45 liter.

 

Ble sponsa med dekk i går, kom en superblid mann bort til meg med fire stk. Michelin Pilot Sport dekk under armene sine og sa; her er dekkene dine :D

Dekk dim: 235/40-18 d.v.s perfekt for Nebulafelgene mine når de Pilot Sportdekkene som sitter der nå er nedslitt.

Takk til Petter her på forumet :D

 

 

Henrik H: Ekstrem rå kjøring av deg, du er varm og god i trøya du :D Gratulerer! Ble imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du på racefuel?? Ha en pen bil og samtidig gasse på bane er nesten umulig! Så like greit å bare venne seg til riper og sliten lakk! Er jo tross alt gamle volvoer vi kjører rundt i! Vent til bruno får bilen sin ferdig, DA kan man se litt seriøs ratting rundt banen!

 

btw, er bilen din eller faren din sin, eller har dere den sammen? Har jo ofte sett en litt eldre kar ratte den bilen mener jeg...

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår