Gå til innhold

Texascom: Volvo 240 - B230 2,8 N/A

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

Sparer mye på Alu dørpaneler... Lagde det til 140'n for en stund siden. I forhold til de gamle papplatene som satt der er det masse vekt å spare, enda jeg lagde i 1mm... De gamle papp-panela hadde trukket til seg så mye drit opp igjennom åra at de veide sikkert en kilo hver... Men bilen blir nok hærlig uansett hva du gjør med den. Er innsiden som teller :tannløs

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for fin tilbakemelding. Prøver å gjøre denne bilen så "grom" som mulig uten at det skal koste skjorta. Lager jo alt selv, untatt motoren vel og merke. Der er det mye som er gjort som kun to personer i Norge vet hvordan er utført.

 

Skal ut og lakkere frontleppa etterpå og får muligens ny fangerkappe i kveld.

 

Satser på bur og lakk inni rett etter heidal, men lover ikke no ferdig med grom finish til eventuelle banetreff i år. Det blir til neste år.

 

Holder meg til orange blink bak og på sidene, dårlig passform på det andre.

 

Og ang carbon-panser er ikke dette umulig om et år eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin tilbakemelding. Prøver å gjøre denne bilen så "grom" som mulig uten at det skal koste skjorta. Lager jo alt selv, untatt motoren vel og merke. Der er det mye som er gjort som kun to personer i Norge vet hvordan er utført.

 

Skal ut og lakkere frontleppa etterpå og får muligens ny fangerkappe i kveld.

 

Satser på bur og lakk inni rett etter heidal, men lover ikke no ferdig med grom finish til eventuelle banetreff i år. Det blir til neste år.

 

Holder meg til orange blink bak og på sidene, dårlig passform på det andre.

 

Og ang carbon-panser er ikke dette umulig om et år eller to.

 

Ang. blink: Ok! :) Da er min personlige mening at du burde ha oransje foran også! Men det er min mening, du gjør jo selvfølgelig hva du vil med bilen din, som forøvrig ser bra ut og er skikkelig rå!

 

Stå på videre Cowboy!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raske rundetider og ekstrem finish hører ikke sammen. Enten showbil eller racerbil. Lakken på de fangera blir fort råtten når du får kjørt en 20-30 runder på en bane.. Spruter gummi fra dekka på bilen forran og stein og dritt og møkk.

Det at du bygger blodtrimma sugemotor synes jeg er drit kult!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeje, lakkeringen gikk i hvertfall rett til helvete i dag! Faens greier! Godt det ikke er slik med jenter, de er mye mye bedre!! Spesielt ei =)

 

MEn men, blir hellakkering av en annen bile til helga.

 

Nå inrømmern ihvertfall at han ikke kan lakkere, men må faan meg skryte på seg drag på damene og nå, detta tar ingen ende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raske rundetider og ekstrem finish hører ikke sammen. Enten showbil eller racerbil. Lakken på de fangera blir fort råtten når du får kjørt en 20-30 runder på en bane.. Spruter gummi fra dekka på bilen forran og stein og dritt og møkk.

Det at du bygger blodtrimma sugemotor synes jeg er drit kult!!:)

Takk takk =)

 

Har vel nå nærmere 100 runder på bane, bakfanger og bakleppe fortsatt like fin. Bare noen gummirester som jeg ikke fikk rubba bort.

 

Ang lakkering: Fikk det til igjen i dag =) Skal ikke skryte på meg no dame :P Selv om det er anskaffet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk =)

 

Har vel nå nærmere 100 runder på bane, bakfanger og bakleppe fortsatt like fin. Bare noen gummirester som jeg ikke fikk rubba bort.

 

Ang lakkering: Fikk det til igjen i dag =) Skal ikke skryte på meg no dame :P Selv om det er anskaffet =)

Kjører du virkelig hardt med biler forran som gjør det samme så blir det mye dritt på bilen. Må jo ikke sjekke hekken. Hvordan er frontfanger/leppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel hatt 100 runder på banen nå, har noen gummiflekker bak hjulene på skjermene som ikke vill bort ved rubbing. Så en bil kan faktisk holdes fin samtidig som den blir brukt.

 

Skal satse litt mer til neste år ja, men er fortsatt en utstillingsbil som skal se fin ut i lakken. Men skal kjøres!

 

Takk til deg Haien, stemmer akkurat som du sier :D

Blir som sagt bur nå rett etter Heidal treffet, samt mye annet snacks.

 

Ellers er bilen klar igjen nå, fikk lakkert på fredag og montert lørdags morgen. Deretter ble det en liten prøvetur på den nyåpnede RV. 4.

 

Utpå kvelden bar det til Vinstra på Country Festivalen, meget bra og sinnsykt moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk =)

 

Har vel nå nærmere 100 runder på bane, bakfanger og bakleppe fortsatt like fin. Bare noen gummirester som jeg ikke fikk rubba bort.

 

Ang lakkering: Fikk det til igjen i dag =) Skal ikke skryte på meg no dame :P Selv om det er anskaffet =)

Hehe...trenger ikke skryte med den dama da;) Prates tel Heidal!

Fast, faster, to fast, DEAD!

 

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår