Gå til innhold

Texascom: Volvo 240 - B230 2,8 N/A

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk ;) hehe

 

Laget et dørtrekk i dag, veier ca 150 gram mot 1578gran originalt :D

Bilder kommer.

1.6kg?!?!? syke greier..

må lure litt på hva våte 242-dørtrekk veier..

 

Jeg har forresten fjernet mitt baksete og hele teppet mitt, skrapet litt asfaltplater og tenker på å hive inn bur i min også..

 

 

Her er dørtrekkene. Filt...

 

DSC02324.jpg

Brukte du "rammen" til originale dørtrekket og skjærte ut midten? eller bare brukte du borrelås? hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.6kg?!?!? syke greier..

må lure litt på hva våte 242-dørtrekk veier..

 

Jeg har forresten fjernet mitt baksete og hele teppet mitt, skrapet litt asfaltplater og tenker på å hive inn bur i min også..

 

 

 

Brukte du "rammen" til originale dørtrekket og skjærte ut midten? eller bare brukte du borrelås? hehe..

 

Brukte rammen på døre, stålet der. Du ser det på det endre bildet av døra, limte det fast på felnsen jeg lot være igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har tatt vare på alt du har fjernet fra bilen, du må få veid det når du er ferdig å lette! Vei all dødvekten, buret og bilen til slutt.. Interessante tall ;)

 

Men på de siste bildene så stylingen, spesielt sideskjørtene ut til å være i en annen farge enn resten av bilen, resultat av skader eller? Vet at sånne små fargeforskjeller ofte blir mer synlig på bilder, så på ekte kan jo bilen se helt strøken ut..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har tatt vare på alt du har fjernet fra bilen, du må få veid det når du er ferdig å lette! Vei all dødvekten, buret og bilen til slutt.. Interessante tall ;)

 

Men på de siste bildene så stylingen, spesielt sideskjørtene ut til å være i en annen farge enn resten av bilen, resultat av skader eller? Vet at sånne små fargeforskjeller ofte blir mer synlig på bilder, så på ekte kan jo bilen se helt strøken ut..

 

Alt skal veies, meget spent selv.

 

Ingen fargeforskjeller finnes utvendig på denne bilen, kun litt i døråpningen bak mot resten av bilen. Men ses kun på bilder, ingen har lagt merke til det på treff osv. Ikke dommere en gang. Dette er kun noe man kan se hvis døren er oppe. Ellers er den strøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du måtte jo bare kjøre forbi ett par ganger! :P Gratulerer med 1. premie i 200-serien da. Fant et lite merke i frontfangeren din (derfor du sa den ikke var utstillingsverdig?)! Hehe! Du så meg kanskje, stod der med Butcheren og Volvo v40 t4. Rødtopp med hvit hettegenser og bergensdialekt så klart.

 

Er vel ikke noe stas å løse den bilen? Hørte du måtte ha godt med turtall og sluring! Men bilen var veldig pen å se på, og den hørtes grom ut også.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk =)

 

Måtte det ja, kjett å bare høre turbosusing fra 220 hk turbobiler også :P

 

Stygg fremfanger (Ble lovet ny i god tid men den så jeg ikke no av), stygg innvendig baki, og stygge dekk etter banekjøring.

Derfor burde egentlig bilen min stått hjemme, men jeg prøvde å gjøre det beste ut av det med mine midler. Bedre enn noe av det som stod der tydeligvis :P

 

Ikke lett å slure med den der nei, og lameller som kliller modig mot hverandre når clutchen er åpen bråker litt :P Men er racingpreg over akkurat det der.

Hadde ikke trodd jeg skulle tatt pris i det hele tatt egentlig, så var moro å vinne =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk =)

 

Måtte det ja, kjett å bare høre turbosusing fra 220 hk turbobiler også :P

 

Stygg fremfanger (Ble lovet ny i god tid men den så jeg ikke no av), stygg innvendig baki, og stygge dekk etter banekjøring.

Derfor burde egentlig bilen min stått hjemme, men jeg prøvde å gjøre det beste ut av det med mine midler. Bedre enn noe av det som stod der tydeligvis :P

 

Ikke lett å slure med den der nei, og lameller som kliller modig mot hverandre når clutchen er åpen bråker litt :P Men er racingpreg over akkurat det der.

Hadde ikke trodd jeg skulle tatt pris i det hele tatt egentlig, så var moro å vinne =)

 

Stygg frontfanger var det ikke. Bilen så helt 100% ut, men var andre som kanskje kunne fått 1. plassen også. Men verdig vinner er du for all del. Hehe, ja, var en del lyder når du skulle kjøre ut derfra. Til neste år stiller jeg forhåpentligvis med en litt penere bil enn i år. Vet ikke om du så den.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin bil det der...jeg kunne klart meg uten fangerne men det er MIN smak da...fint å se at noen gjør noe annet en turbo(selv om jeg er turbo mann da :P)

men all respekt til deg for det du har gjort med bilen,lett å se at du gjennomfører det du vil gjøre...

 

Kjempe bra jobb,fortset sånn du :)

[ ] 89 Golf "rat style" http://www.bilforumet.no/golf-ii/194023-bil-2-rat-golf.html

[ ] 83 Mercedes 190 E Bruksbil

Praise The Lowered!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår