Gå til innhold

Texascom: Volvo 240 - B230 2,8 N/A

Ranger emnet

Volvo240R

Anbefalte innlegg

speedfile: Takk takk =) Skal lage litt step by step tenker så langt det lar seg gjøre. Er en spennende om moro prosess der man bestemmer alt fra man begynner å forme ut fra det originale dashbordet.

Og ja, lakkerer bilen innvendig selv.

Bilder fra mange timers sliping der det fortsatt står igjen mye før det kan sprøytes med filler. Mange mange timer igjen.

Sjåmete bilde, men motivet er der baksetene satt. Og det er på denne plassen her alle ser overflaten best! Her er det mange timer med sliping og sparkel igjen før grunning.

DSC04033.jpg

Gulv fremme, mesteparten av limet er nå borte og slipingen skal starte. Alt av kitt skal bort og gulvet skal granskes for rust. Funnet bittelitt som skal sveises.

DSC04031.jpg

Mye sliping som venter her. Finishen skal bli så bra jeg klarer og få til. Har ikke no voldsomt tidspress.

DSC04034.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei,

høres ikke denne rar ut?

Hei.

Veltebur er kun tillatt i lisensierte rallybiler godkjent av Norsk bilsportforbund for kjøring til og fra løp og arrangement i deres regi.

Bare bur som blir plassert og festet bak første seterad kan godkjennes i ordinært registrerte biler. Muligheten for å frakte passasjerer i andre seteraden vil da selvfølgelig bortfalle.

Mvh. Inge Knappskog, Bergen trafikkstasjon.

Er det ikke lov med bur som følger taket og går frem til dashboard? Jeg trodde alle var lov, så lenge det ikke var stang foran setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

høres ikke denne rar ut?

Er det ikke lov med bur som følger taket og går frem til dashboard? Jeg trodde alle var lov, så lenge det ikke var stang foran setet.

Buret skal jo følge bilens innvendige tak så nær som mulig, dette er da fra B-stolpen og fremover.

Bak B-stolpen bøyer buret seg nedover og sveises i bakskjermen. Med enkel diagonal eller dobbel (kryss).

Jeg skal ha kryss med tverrstag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe slikt:

deler.JPG ?? bare uten den grå stangen da?

b.t. fyren i bergen mener nemmelig at bare halvbur blir godkjent:

halvbur.JPG

Det synest jeg høres litt merkelig ut.. Men jeg sendte epost tilbake for å bekrefte at jeg ikke misforstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe slikt:

deler.JPG ?? bare uten den grå stangen da?

b.t. fyren i bergen mener nemmelig at bare halvbur blir godkjent:

halvbur.JPG

Det synest jeg høres litt merkelig ut.. Men jeg sendte epost tilbake for å bekrefte at jeg ikke misforstår.

Bilen min skal muligens godkjennes som Rallybil, blir ikke mye å se langs veien uansett.

Blir helbur i min, legg på et grønt stag til i motsatt diagonal sammen med et tverrstag gjennom krysset.

Pluss et grått stag på fører og passasjerside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer masse med bilen om dagen, sandblåsing, fjærning av kitt og generell sliping.

Alle dørene er tatt av nå for å gjøre arbeidsplassen bedre.

Ødelegger den ikke med vilje, må til en stort uhell! Men med de planer jeg har nå om hvordan den skal bli blir den mye å se på forskjellige utstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg diskuterte bur med det lokale biltilsyn så sa han at det skulle ikke være noe problem så lenge ikke "evakuering" av bilen var noe problem! avtagbar dørstrevere var greit så lenge di kun ble brukt til banetreff og lignende. slapp vel egentli å skriv søknad hvis det kun var det jeg skulle godkjenne slik jeg forsto på han! var bare å bstille time der for å vise bilen når buret var ferdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider