Gå til innhold

Texascom: Volvo 240 - B230 2,8 N/A

Ranger emnet

Volvo240R

Anbefalte innlegg

• Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda, ting går (sakte) fremover, men bilen skal være klar for burtilpassing rett over helga.

Slik er den pr. dags dato:

Har var det brunt før sandblåsing, nå er det rent metall så langt øyet ser - det liker vi.

DSC04328.jpg

Det blir mer blankt stål å se, snart klart for bur.

DSC04330.jpg

DSC04331.jpg

På mandag (07/08-06) fyker jeg og en kamerat til Gundersen Motorsport for å hande stoler, ratt og seler. Deretter tar vi turen nedom Sarpsborg for å handle bur hos Pedersens Racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å få det best mulig med mine kunnskaper..

Slipt ned sveisen og småsveist litt rundt om, gjort svært lite i dag.

Varmen har tatt overhånd så har ligget mest rett ut og stekt meg samt gjort ferdig den V70'n som jeg lakkerte all plast på for en stund siden.

Bilde sv sliping:

DSC04346.jpg

Og bilder av V70'n jeg ble svært fornøyd med. Farge, lakk, hjul og høyde - alt passer så bra sammen på denne bilen! Er tross alt en familiebil!

DSC04347.jpg

DSC04350.jpg

DSC04351.jpg

DSC04349.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik!!

Beste starten på ferien så langt.

Stod opp 0600, dusjet og spiste frokost. Satte med inn i Traffic'en og satte kursen mot Gundersen Motorsport med god dekning på kortet. Navi'n var selvfølgelig stilt inn på riktig gate m.m. Den ledet med helt frem til døra til Gundersen uten problemer.

Der ble jeg svært hyggelig mottatt av en ung selger som spurte om jeg trengte hjelp. Ja, jeg er på utkikk etter et par greie stoler til bilen min pluss litt småtteri. Han viste meg utvalget.

Jeg så over utvalget og falt for Sparco Evo stolen, den var pen. Jeg prøvesatt to stk, en small og en medium. Tenkte kun på meg selv og bare på meg selv og valgte small.

Så var det seler som stod på lista, der ble det to stk fire pkt. LMS seler.

Ratt, Sparco ratt med 95mm dybde. Semsket skinn.

Da dette var unnagjort så lastet jeg opp bilen etter at jeg hadde lagt igjen 12 kjære laken hos Gundersen og fortsatte videre mot Pedersens Racing i Sarpsborg.

Der hadde jeg reservert to stk bur, et til min 240 og et til min kamerats 760. Begge var på lager som avtalt.

Mitt bur er bestående av:

Hovedbøyle

Foroverstrevere

Bakoverstrevere

To stk dørstrevere

To diagonaler (kryss)

Frontrutestag

Og et tverrstag

Kjøpte også nav til rattet mitt samt en FIA godkjent hovedstrømsbryter.

Første feriedag og 16 laken svidd opp vil jeg påstå er en grei start :D

Har også veid litt org interiør som aldri skal inn igjen…

Her er noen tall, fikk dessverre ikke veid alt.

- Asfaltmatter: 7kg + ”avkapp”

- Dashbord 10kg

- En stk fremstol: 17kg x 2 = 34kg

- Varmeapparat: 7kg

- Og seler med tilbehør: 7kg

- Skummattet: 10kg

- + bakseter, nakkestøtter, alt av plastdeksler, dørtrekk, hattehyllle, lister, taktrekk, gulteppe +++

Total sum av veide deler er : 75kg!!

Bilder av goddelene mine, burbilder kommer senere.

DSC04354.jpg

DSC04355.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider