Gå til innhold

Texascom: Volvo 240 - B230 2,8 N/A

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ealoken: Du får plass, uten problemer.. Sitter som støpt!

 

OmegaEVO500: Er pene stoler ja, derfor jeg kjøpte de =) Blir ordentlig racing ja, null isolasjon, bur, to stk bøttestoler og 4 pkt seler.

Fant ikke veldig mye rust, det jeg fant er nå sandblåst og/eller skjært bort. Tok det siste i stad, der gjenstår det bare å sveise inn de ferdigutskårene platene jeg har laget. Dette sveiser jeg i morgen. Når det er gjort skal jeg begynne og tilpasse hovedbøylen.

 

Colli: LMS betalte ikke no :P Likte beltene og ikke minst var de svært prisgunstige!! 990kr pr sett!

 

PCustomz: Gjort litt, men som sagt har det vært en svært varm helg. Og som du sier så må lønna brukes opp!! Hehe, tjener jo så store penger jeg som er lærling!!

Enig med deg at V70'n ble pen - ble en grei facelift på hele bilen!

 

 

I morgen drar jeg av gårde for å kjøpe meg glassfiber for å lage slik fasong jeg ibl ha på dashbordet mitt, skal være cleant som bilen generelt er. Gleder emg til å begynne å støpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte likt ratt som deg. det er jo det dype som ser kult ut, hehe, men me snap-off'n på kunne jeg nesten sitte i baksetet å kjøre, så måtte bytte til det mellomdype. følger spennt med på tråden din, kunne tenkt meg å gjøre akkurat det samme med min.

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de semska ratta blir fort slitt ned, mitt er helt blankt midt oppå.. :P kanskje det hjelper og kjøre med kjørehansker.. hehe

 

For de som bruker bilen til dagelig ja... Dette blir en bane/utstillingsbil med svært få km etter et år.

 

 

Og må jo slipe ned sveisen når det skal lakkeres!

 

projekt burning: Er ikke helt med jeg, men hva mente du ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det!! er med nå!!

 

Ja, har en god forklaring på det der!! Apparatet mitt er gammelt, og når det gjelder mating så går det på omdreininger på matejusteringen - ikke etter en skala som er vanelig. Den var det en jækel som hadde dreid en omdreining uten at jeg tenkte over det. Men merket at det var noe dritt og sveise. Så nå er alt mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk =)

 

Gundersen har ikke til 240, men det har Pedersens Racing. Så måtte kjøpe nav der.

 

Har laget bakre stolfeste til førerstol, grovkappet hovedbøyle, tilpasset skrukoplinger og forbredet stolfeste på andre siden som jeg skal lage i morgen.

 

Her er noen bilder, gjort mer enn de viser.

 

Nå er apparatet litt bedre justert, men litt står fortsatt igjen.

 

DSC04365.jpg

 

Og slik er stolfestet i bakkant. Vatret og 100% rett slik jeg vil ha det!

 

DSC04372.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår